autovit.ro

Renault și Daimler anunță un nou propulsor pe benzină: 1.3 TCe de 115 CP, 140 CP și 160 CP

La finalul săptămânii trecute, Daimler și Grupul Renault au anunțat lansarea pe piața a unui motor nou, în mai multe versiuni de putere, destinat să echipeze modele de clasă mică și compactă pentru mai multe modele ale ambilor constructori. Iată tot ceea ce știm despre noua unitate.

Noul motor pe benzină va avea o cilindree de 1.330 cmc, are patru cilindri, este supraalimentat cu o turbină și va beneficia de injecție directă. Pentru a putea acoperi mai multe paliere de putere și prețuri, acesta va fi oferit în trei versiuni de putere: 115 CP, 140 CP și 160 CP. În ceea ce privește gama de modele a constructorului Renault, unitatea va putea fi echipată opțional cu o cutie cu dublu ambreiaj, pentru versiunile de putere de 140 și 160 CP.

În acest moment, propulsorul este disponibil pentru modelele Scenic și Gran Scenic, care însă nu sunt comercializate pe piața din România. Însă, noul motor este atât de flexibil ca posibilități de utilizare încât este foarte probabil să-l vedem în viitor pe o paletă de modele extrem de largă, precum Nissan Micra și Pulsar, Nissan Qashqai, Renault Clio, Megane, Captur, Kadjar, dar și pe modele Mitsubishi. Evident, motorul va ajunge și pe modelele Grupului Daimler, fiind extrem de probabil să-l vedem cel puțin la Clasa A, Clasa B și poate și la Clasa C. Nu este nicidecum exclus ca în următorii ani unitatea să ajungă chiar și pe modelele Dacia.

Fiind un propulsor de generație nouă, este clar că eficiența și emisiile de CO2 au fost în prim plan, astfel încât vom vedea cifre extrem de bune, cel puțin în fișele tehnice. “Comparativ cu motorul Energy TCe 130, noul Energy TCe 140 oferă un cuplu cu 35 Nm mai mare disponibil de la 1.500 la 3.500 rpm”, afirmă Philippe Brunet, vicepreședintele diviziei de trenuri de rulare și vehicule electrice din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Așadar, nici partea dinamică nu a fost uitată, plaja de turații în care propulsorul este extrem de eficient fiind mai generoasă decât a actuala generație de motoare TCe.

Din punct de vedere tehnologic, francezii au menționat că s-au integrat tehnologii extrem de avansate, precum Bore Spray Coating (preluată de la Nissan GT-R), care permite o disipare mai eficientă a căldurii și reducerea frecării, dar și alte tehnologii precum Dual Variable Timing Camshaft, care controlează valvele de admisie în funcție de gradul de încărcare al motorului.

 

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)