autovit.ro

Test Autovit.ro: Opel Crossland X 1.2 Turbo 110 CP Ultimate 4×2

Opel și-a mărit gama de crossovere cu două noi modele pe lângă deja cunoscutul Mokka X. Cel mai mic crossover din oferta producătorului german este acum modelul Crossland X. L-am pus la încercare în versiunea echipată cu motor turbo pe benzină de 1.2 litri și 110 CP.

Piața modelelor SUV și crossover este în creștere. Modelele înălțate și ceva mai robuste față de hatchback clasic sunt din ce în ce mai populare și fiecare constructor important oferă cel puțin un model pentru fiecare segment important de piață.

Este și cazul germanilor de la Opel, care mai nou se află sub umbrela grupului francez PSA, ce deține și mărcile Citroen, DS și Peugeot, după ce concernul american General Motors a vândut marca Opel. Pentru a răspunde cererii din ce în ce mai crescute pentru modele crossover, Opel a renunțat la bătrânul model Antara și pe lângă deja cunoscutul Mokka X a mai adăugat două modele noi dezvoltate pe platforme comune cu grupul PSA: Crossland X și Grandland X.

Am putut încerca noul model Crossland X echipat cu motorizarea turbo pe benzină de 1.2 litri ce dezvoltă 110 cai putere. Modelul este puternic înrudit cu modelele Peugeot 2008 și Citroen C3 Aircross.

Motorizare

Noul Opel Crossland X este disponibil în trei variante de putere pentru motorul de 1.2 litri pe benzină. Prima are 81 CP și folosește versiunea aspirată a motorului de 1.2 litri. Urmează versiunea turbo de 110 CP, în timp ce cea mai puternică variantă este cea de 130 CP. Pentru cei care preferă motorizările diesel, Crossland X poate fi comandat cu motorul 1.6 CDTi în variantele de 99 sau 120 cai putere. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau o cutie automată cu șase trepte. Puterea este transmisă către puntea față, modelul Crossland X nefiind disponibil în versiune cu tracțiune integrală.

Modelul testat de noi a fost echipat cu motorul 1.2 turbo de 110 CP și cutie de viteze automată cu șase trepte. Trebuie spus de la bun început că propulsorul pe benzină are trei cilindri, iar acest lucru se traduce printr-o serie de vibrații ce se transmit în habitaclu mai ales când motorul este la relanti. Dacă face abstracție de vibrații, motorul este unul destul de agreabil cu resurse suficiente pentru a mișca cu aplomb caroseria modelului Crossland X. Cuplul maxim este de 205 Nm și este atins la 1.500 rot/min, ceea ce înseamnă că modelul Opel respunde prompt chiar și la turații reduse. Unitatea de 1.2 litri începe să își arate limitele pe autostradă, atunci când trecem de 110 km/oră și reprizele devin lente.

Cutia automată cu șase trepte schimbă relativ ok, dar a fost setată pentru a ține motorul subturat și a obține un consum de carburant mai bun. Acest lucru încurajează vibrațiile de care spuneam mai sus și din păcate nu există un alt mod de operare al cutie în afară de poarta manuală pentur schimbarea treptelor prin acționarea levierului.

Consumul de carburant este de 5,5 litri/100 km, aceasta fiind cifra oficială anunțată de Opel în ciclu mixt. În cadrul testului nostru, am folosit automobilul preponderent în mediul urban, iar consumul de carburant s-a situat în jurul cifrei de 8 l/100 km.

Design

Noul Opel Crossland X înlocuiește modelul Meriva, un monovolum de clasă mică care s-a bucurat de ceva succes mai ales în Europa de Vest. Ultima generație a venit cu portiere spate ce se deschideau în sens invers, o inovație care nu prea a fost pe gustul publicului. În plus, monovolumele nu mai sunt atât de populare, așa că Opel a preverat un crossover drept înlocuitor. Crossland X păstrează însă ceva din linia unui monovolum, dar metamorfozat într-un crossover de clasă mică, excelent pentru traficul uban. Designul său se încadrează perfect în linia actuală de stil a producătorului german. Nimeni nu își va rupe gâtul unitându-se după un Crossland X, dar modelul se remarcă în trafic prin linia proaspătă, dar clasică în același timp.

Crossland X excelează în mediul urban, modelul fiind foarte manevrabil grație unei direcții ușoare, chiar dacă lipsită cumva de feedback. Vizibilitatea este însă excelentă, iar poziția la volan este optimă.

Suspensia este setată pentru confort și asta este un lucru bun, Crossland X fiind alegerea pentru cei care își doresc o mașină de familie. La limtă, comportamentul rutier este subvirator.

Interior

Instalați la volanul modelului Crossland X, observăm o serie de comenzi similare cu cele ale modelelor din familia PSA, dar acest lucru este perfect normal, având în vedere că toate modelel bazate pe această platformă sunt asamblate în aceeași uzină PSA din Spania. De remarcat că pe modelul nostru de test sosit în echiparea de top Ultimate, Opel a pus o serie de dotări ce până nu de mult nu se regăseau pe modele din acestă clasă. Avem head-up display cu afișaj pe parbriz, volan încălzit, sistem de navigație și sistemul Opel OnStar, ce permite apelarea unui operator dedicat pentru orice întrebare legată de mașină sau setare. Telefonul poate fi încărcat inductiv, dacă terminalul dispune de această tehnologie, avem două mufe USB bine plasate, iar dacă conectăm telefonul pe fir, meniul său va fi reflectat pe display-ul tactil prin intemediul sistemului Apple Car Play sau Android Auto.

Portbagajul este încăpător, având un volum de 410 litri.

Preț

Opel Crossland X poate fi achiziționat pentru suma de 12.920 euro (TVA inclus) în varianta de bază Enjoy echipată cu motorul pe benzină de 81 CP și cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Versiunea testată de noi, 1.2 turbo 110 CP Ultimate, costă 20.250 euro (TVA inclus).

Un comentariu

  1. Victoria Galfi

    Imi place dar nu-mi permit cred ca-i ff scump

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)