autovit.ro

Lotus renaște sub patronajul chinezilor de la Geely

Una dintre cele mai surprinzătoare mutări ale anului trecut a fost achiziționarea mărcii Lotus de către grupul chinez Geely. Cu o tradiție uriașă în spate, Lotus părea că se va scufunda și va deveni istorie, într-un mediu extrem de concurențial pe piața mașinilor sport și supersport. Însă lucrurile au luat o turnură neașteptată.

 

Cu o putere financiară uriașă, Geely a demonstrat nu doar că are bani, ci și că managementul este unul inteligent. Cel mai clar exemplu în acest sens este Volvo, pe care chinezii l-au cumpărat pentru a-l lăsa să se dezvolte și să crească în concordanță cu istoria și ADN-ul mărcii, fără să existe un compromis de orice fel. Un alt exemplu pozitiv pentru Geely este London Taxi Company, care a dat naștere noului taxi londonez, complet electric, construit de la zero într-o fabrică special dezvoltată, cu tehnologie de ultimă oră.

Anul trecut, chinezii au surprins multă lume când au anunțat achiziția mărcii Lotus, mutare care a pus în gardă toți constructorii angrenați în segmentul supersportivelor. După mai puțin de un an, Lotus și-a anunțat programul pe termen scurt, ceea ce dovedește că lucrurile se petrec într-un ritm accelerat.

„Până în anul 2020, marca britanică va lansa două modele sport complet noi”, este anunțul făcut de CEO-ul Jean-Marc Gales, iar asta nu este tot. La unul sau doi ani după această lansare, Lotus va prezenta primul lor SUV din istorie, ceea ce arată că segmentul este unul imposibil de ignorat, indiferent de ADN-ul pe care îl o marcă. Recent am scris și despre Ferrari, care a anunțat, de asemenea, primul lor SUV din istorie, iar Lamborghini deja comercializează Urus.

Oficialii mărcii nu au dat detalii despre modelele sport, însă este clar că acestea vor ținti marca Porsche, care este principalul rival pentru Lotus. În noul proiect, Lotus va avea 1.100 de angajați, 300 dintre ei fiind noi. În acest moment, Lotus vinde doar 1.600 de mașini pe an, iar ținta este de a ajunge la 3.000 în anul 2019. După lansarea celor două noi modele și a SUV-ului ținta de vânzări este de 10.000 de unități anuale. Gama de modele sport va fi construită în Anglia, iar SUV-ul, cel mai probabil, în China și într-o locație nouă.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)