autovit.ro

Parcul auto din România a ajuns la aproape 6 milioane de mașini

Anul 2017 a fost unul extrem de atipic pentru piața de mașini, fiind guvernat de faptul că, la începutul anului, autoritățile au eliminat Timbrul de Mediu. Eliminarea acestuia a dus la o adevărată explozie a vânzărilor pentru mașinile rulate, care au ajuns la o valoare record. În plus, parcul auto din România a ajuns la o cifră de aproape 6 milioane de mașini.

 

La o populație de circa 20 de milioane, cifrele arată că aproape unul din trei români are o mașină, însă vechimea acestora schimbă mult imaginea în care trebuie privite lucrurile. Doar 200.000 de mașini sunt mai noi de doi ani, ceea ce arată că parcul auto din România este bazat pe mașini rulate, cu o vechime ridicată.

Pe parcursul anului trecut s-au înmatriculat nu mai puțin de 624.000 de mașini, dintre care 520.000 au fost mașini rulate, diferența dintre acestea și cele noi fiind uriașă. Comparativ cu anul 2016, anul trecut a marcat o creștere importantă, de 59%, impulsionată de eliminarea Timbrului de Mediu.

Deși pare că economia în creștere a susținut această valoare pozitivă, adevărul este că parcul auto a îmbătrânit. În acest moment, statisticile arată că peste 1,2 milioane de mașini, care reprezintă mai mult de 20% din parcul auto, sunt mai vechi de 20 de ani, o valoare greu de crezut.

Statistica faptului că parcul auto este unul bătrân este întărită de faptul că 4,5 milioane de mașini sunt mai vechi de 10 ani, 970.000 au o vechime cuprinsă între 6 și 10 ani, iar 255.000 de mașini au o vechime cuprinsă între 3 și 5 ani.

În topul mărcilor care domină parcul auto din România nu este nicio surpriză că Dacia este marca pe care românii o dețin în cel mai mare număr. Astfel, peste 1,3 milioane de mașini poartă sigla Dacia. A doua marcă din top este reprezentată de Volkswagen care, cu 991.200 de unități se apropie cota de un milion. În continuare, mărcile reprezentate în fruntea clasamentului sunt Opel (679.354 unități), Ford (446.168 unități) și Renault (321.569 unități).

O altă statistică interesantă este că din totalul parcului auto național, 3,46 milioane au motorizări pe benzină, iar 2,51 de milioane sunt echipate cu motoare diesel.

4 Comentarii

  1. Pani Cole

    Care este pretul?

  2. Constantin

    România a ajuns cimitirul Europei grație legislației aberante promovată cu buna știință.Urmarea se constată ,mii de accidente soldate cu victime umane.Se impune de urgență luarea de masuri drastice de eliminare a fenomenului constând în taxe foarte mari pt.masini mai vechi de 8-9 ani.

  3. lcys

    Constantin tu cred nu realizezi ca cei care au masini de 15-20 anisor ar schimba maine daca buzunarul ar permite. Dar mai este un aspect important despre care nimeni nu vorbeste. Este legat de poluare. Se spun cei care produc masini sa cumperi masina noua. Ce uita sa spune ca si ei produc noxe echivalent cu noxe care o masina veche de 15 ani ani produce daca mai folosim inca 5-7 ani… Si inca ceva… motoare cu turbina sunt foarte ecologic …. pana cand acceleram. In momentul accelerari si la sarcina produce mai multe noxe decat un motor aspirant. Acest lucru inca nu este evident pentru ca noxele nu se masoare in conditii reale ci pe relantina la ITP…Daca am masura corect in circulatie am avea mari surpriza…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)