autovit.ro

Test Autovit.ro: Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS 112 CP Spirit

Suzuki Swift a ajuns la a patra generație. Propunerea japonezilor are de înfruntat o puternică concurență în clasa mică, dar are de partea sa un motor turbo de 1.0 litru cu suficiente rezerve de putere și un sistem inteligent pentru scăderea consumului de carburant.

Avem în față generația a patra a modelului Suzuki Swift. Originar din Japonia, Swift a fost adoptat cu brațele deschide în Europa și se fabrică de ani buni în țara vecină la uzina Suzuki Magyar de lângă Budapesta.

Deja popular încă de la a doua generație, Suzuki Swift a căpătat o reputație excelentă și la noi în țară datorită dimensiunilor super compacte ce îl fac un automobil ideal pentru uzul urban. Cea mai recentă generație nu face excepție, iar Suzuki a îmbrățișat motoarele pe benzină de capacitate mică, aspirate și turbo, renunțând la propulsoarele diesel pentru acest model.

Motorizare

Pe lângă clasicul motor de 1.2 litri aspirat ce oferă 90 CP, Suzuki pune accent pe soluția numită Boosterjet SHVS, un sistem mild hybrid ce combină un motor turbo cu trei cilindri de 1.0 litru cu un acumulator pentru a oferi 112 cai putere și 170 Nm. Mai mult, Suzuki Swift este unul dintre puținele automobile din clasa mică ce poate fi comandat cu sistem de tracțiune integrală.

Exemplarul testat de noi a venit în versiunea 4×2 a motorizării Boosterjet SVHS. Motorul pe benzină turbo are trei cilindri și o capacitate de 998 cmc. Puterea de 112 CP este livrată la 5.500 rot/min, iar cuplul maxim de 170 Nm este disponibil de la 2.000 rot/min. Asta face din Swift un automobil ce raspunde prompt atunci când avem nevoie de putere, iar manevrabilitate în oraș este excelentă datorită dimensiunilor compacte. Sistemul mild hybrid ajută motorul termic în sarcină prin intermediul unui acumulator.

Sistemul capturează și stochează energia cinetică în timpul frânărilor și a utilizării frânei de motor. Energia este stocată într-un acumulator și este folosită pentru eficientiza consumul motorului termic prin folosirea sistemului Start-Stop cu ajutorul unui starter-generator. Acesta repornește motorul termic mai rapid ca un sistem clasic, ceea ce înseamnă o eficiență sporită în trafic. Pe perioadele de accelerare puternică, acumulatorul livrează 2 kW de putere suplimentară. În plus, consumul de carburant este redus semnificativ de sistemul hibrid, scopul declarat al celor de la Suzuki fiind de a duce consumul de benzină în zona specifică motoarelor diesel.

Oficial, noul Suzuki Swift 1.0 SHVS Boosterjet consum în medie 4 litri/100 km. Pe parcursul exclusiv urban al testului nostru consumul de carburant a oscilat în funcție de stilul ales, dar dacă nu forțam nota, putem obține un consum urban de 6.5 litri/100 km.

Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte. Cutia are o etajare relativ lungă, iar în oraș vom folosi preponderent treptele doi și trei. Timoneria este scurtă, dar uneori cutia agață la schimbările mai rapide de treaptă.

Design

Suzuki Swift este ceva mai mare față de generația anterioară și oferă spațiu pentru patru ocupanți, chiar și cinci la nevoie. Portbagajul a crescut la un volum de de 265 litri, prin eliminarea roții de rezervă și adoptarea unui kit de pană.

Chiar dacă la nivel de ținută de drum Swift nu se ridică la nivelul unor modele ca Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Renault Clio, poate face față cu brio concurenței venite din partea unor modele ca Dacia Sandero, Opel Corsa sau Toyota Yaris. Noul Swift este un automobil ușor, având o greutate totală de doar 950 kilograme.

Vizual, noul Swift nu va întoarce prea multe capete pe stradă. Designul este o evoluție a modelului anterior, singurul artificiu de design fiind mascarea mânerelor pentru portierele din spate. Noul Swift poate fi comandat și în culor bi-tone, plafonul fiind o nuanță diferită față de restul caroseriei.

Interior

Noul Swift nu șochează cu nimic la interior. Ba chiar oferă un mix contrastant de materiale. Dacă volanul are o formă modernă, cu partea de jos teșită, dimensiuni ideale și este îmbrăcat în piele, plasticele folosite pentru fețele de uși sunt tari și neplăcute la atingere. Planșa de bord folosește ceasuri analogice între care se află un display color. Un al doilea display tactil color se află pe consola centrală.

Grafica nu este cea mai modernă, dar sistemul își face bine treaba. Un plus și pentru comenzile sistemului de climatizare automat, ușor de folosit.

Preț

Prețurile pentru noua generație Suzuki Swift încep de la 10.100 euro (TVA inclus), dar pentru a avea motorul Boosterjet de 1.0 litru și 112 CP va trebui să plăti, 14.955 euro. Dacă alegem și culoarea bi-tone, ca în cazul modelului testat de noi, prețul final este de 15.755 euro (TVA inclus).

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)