autovit.ro

Un Fiat 520 din 1929 parcurge drumul dintre Constanța și San Remo, Italia

Acum 90 de ani, pilotul român Ernest Urdăreanu câștiga Raliul San Remo. Pentru a comemora istorica victorie, colecționarul constănțean Gabriel Bălan va reface traseul la volanul unui Fiat 520 din 1929, model identic cu cel folosit acum 90 de ani.

Pasionatul colecționar și restaurator constănțean, Gabriel Bălan pregătește o nouă aventură și anume comemorarea într-un mod cât se poate de original a lui Ernest Urdăreanu, primul câștigător al Raliului San Remo în urmă cu exact 90 de ani.

Gabriel Bălan va participa la Raliul San Remo ce se va desfășura între 11 și 14 aprilie la volanul unui Fiat 520, același model folosit acum 90 de ani de Ernest Urdăreanu. Exemplarul a fost restaurat anul trecut de către echipa lui Gabriel Bălan.

Gabriel Bălan alături de echipa sa și de câțiva dintre colegii de club printre care George Danciu (Dodge) și Cristian Antoniewicz (Mercedes 170) va parcurge pe roți traseul Constanța – San Remo. Plecarea a avut loc pe 7 aprilie, urmând ca pe 13 aprilie să asiste ca invitat de onoare la numirea unei străzi din San Remo cu numele “Ernest Urdăreanu”.

Ernest Urdăreanu rămâne o personalitate ușor controversată din istoria noastră fiind unul dintre cei mai apropiați colaboratori ai Regelui Carol al II-lea. Urdăreanu era însă un excelent pilot de curse. În anii 1928 şi 1929, Ernest Urdăreanu a obţinut, la volanul unor maşini Fiat, locul I, respectiv locul al II-lea la Raliul de la San Remo. Aptitudinile sale în domeniul automobilistic au fost rapid remarcate de către Regele Carol al II-lea, care l-a numit în 1931 pe fostul pilot de curse, şef al garajului regal. În anul 1936, Ernest Urdăreanu a devenit vicemareşal, apoi mareşal al Palatului Regal.

Modelul Fiat 520 a fost fabricat inițial între 1921 și 1923 în varianta echipată cu motor V12 de 6.8 litri și 90 CP. A doua variantă Fiat 520 a fost produsă între 1927 și 1930 folosind un propulsor cu șase cilindri în linie de 2.3 litri. A fost unul dintre primele modele fabricate în Italia ce a avut volanul pe partea stângă. Astăzi mai există doar șapte exemplare ale acestui model.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)