autovit.ro

Proiect de lege – interzicerea mașinilor poluante în București

Unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte de lege pregătite în ultimul timp este cu siguranță și unul dintre cele mai controversate. Pentru a reduce poluarea în București, unul dintre consilierii generali propune ca mașinile să aibă accesul limitat în centrul orașului, în funcție de norma de poluare pe care o îndeplinesc.

 

Proiectul presupune interzicea circulației între orele 06:00 și 22:00 pentru mașinile cu normele de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, urmând ca legea să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Acesta este însă doar primul pas, deoarece apoi urmează etapa a doua, care interzice accesul mașinilor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4, de la aceeași dată a anului 2020, respectiv 2021.

„Dacă va fi votată, hotărârea intră în vigoare la 1 ianuarie 2019, pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2. Pentru aceste maşini, interzicerea circulaţiei este valabilă în intervalul orar 6:00 dimineaţa – 10:00 seara, adică pot circula noaptea, pentru că sunt şoferi care vin în tranzit, de exemplu. Vor intra în aceasă categorie de maşini şi cele utiltare, care transportă beton, dar şi taxiurile. Amenzile vor fi de 2.000 de lei pentru nerespectarea acestei prevederi. În ceea ce priveşte maşinile Euro 3, acestea ar urma să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021. La fel se întâmplă în oraşe precum Bologna, Torino sau Bruxelles şi Budapesta”, a declarat inițiatorul proiectului.

Proiectul este, cu siguranță, unul de luat cu seamă, dar nu este o noutate pentru Europa, unde tot mai multe orașe mari au interzis deja mașinile cu motoare diesel în centrele aglomerate. Evident, vor exista și excepții pentru mașinile de transport speciale sau cele care îndeplinesc sarcini publice.

„Capitala este unul dintre oraşele europene cu cel mai înalt nivel de poluare, mai ales a aerului. Conform datelor Oficiului european de statistică, referitoare la nivelul de satisfacţie al locuitorilor din capitalele ţărilor UE, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureştiului se declarau multumiţi de calitatea aerului, şi 31% de nivelul de zgomot din oraş. Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulaţiei cu autovehicule poluante în oraş, şi venind în întâmpinarea şi completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea P.M.B a Planului Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Bucureşti, consider oportună restricţionarea circulaţiei, cel puţin pe timpul zilei a acestui tip de autovehicule”, arată inițiatorul proiectului în expunerea de motive.

Proiectul de hotârâre ar urma să intre fie pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din aprilie, fie pe cea din luna mai.

 

 

5 Comentarii

  1. Florin Georgescu

    Oamenii nu cumpara masini cu norma Euro mica asa de-ai dracu’ ci pentru ca nu au bani suficienti. Nu cred ca nivelul de trai a crescut asa de tare in epoca Dragnea ca sa ne lafaim in bani si masini noi. In plus, norma de poluare nu a inventat-o (tot de-al dracu’) proprietarul masinii cand a cumparat-o noua, ci fabrica producatoare. Proprietarul a avut grija de ea ani de zile si nu polueaza mai mult decat indica norma la care se incadreaza. Sunt masini vechi de 20 ani cu sub 100.000 km. Ce problema au daca merg exact cum a prevazut fabrica si au ITP facut corect?

    Prezentatoarea TV Firea sa faca parcari subterane, nu sa interzica oamenilor drepturi constitutionale. Cand Romania va fi o tara perfecta si bogata, putem visa la proiecte de mediu. Daca se ambitioneaza sa faca rau oamenilor, o sa se trezeasca cu un mare sut in kur. Fosta ministra a mediului, Plumb, a introdus o lege care taxa oamenii la sange. Acum statul romani da banii oamenilor inapoi, dar nu toti odata, ci esalonat in 5 ani! Nesimtita nu a patit nimic!! Eu cred ca li s-a facut de bataie sau mai rau. Sa nu se joace cu nervii oamenilor. Prosti, prosti, DAR MULTI!

  2. Robert

    Salut.

    Mie mi se pare o lege extraordinar de buna. Daca masina polueaza ori o schimbi ori mergi cu alte mijloace de transport (RATB, Metrorex, bicicleta).

    Eu am masina dar prefer sa merg cu bicileta la serviciu (distanta de 10km).

    Sper din tot sufletul sa se aplice aceasta lege si sa scapam de poluarea din acest oras. Daca se aproba si se aplica, Firea primeste un mare plus de la mine.

    Nu interzice nici un drept constitutional (ai dreptul la proprietate, ai dreptul sa o folosesti dar cu anumite restrictii).

    Masina este facuta sa fie folosita 5-7 ani. Dupa aceea trebuie scoasa din uz. Masina in Bucuresti este vazuta ca o necesitate cand in mod normal ar trebui folosita la nevoie. In tarile civilizate, lumea se duce la serviciu cu bicileta (ceea ce face bine si la sanatate).

    Multa bafta si sper sa ne civilizam.

  3. Ion

    O astfel de lege nu trebuie sa existe. Oamenii au masini non euro sau euro 1-2-3-4 pentru ca pentru astea au bani. Astea reflecta nivelul de trai de care au grija politicienii nostri de aproape 30 de ani. Nu toata lumea are bani de masini euro 5-6. Majoritatea masinilor de la institutiile statului sunt non-euro sau euro 1 sau 2 si vor avea drept de circulatie, iar persoanele fizice nu. Nu trebuie sa se intample asa ceva si nici nu o sa se intample. Doar nu sunt prosti psd-stii sa dea o asemenea lege ca nu mai vad guvernarea sau primaria Bucurestiului. Oamenii cu masini non-euro sau euro 1-2-3-4 sunt votantii lor.

  4. Ion

    blog.autovit.ro/2018/04/clarificari-din-partea-primariei-bucuresti-legat-de-interzicerea-automobilelor-euro-1-si-euro-2/
    Exact ce spuneam. Nu trebuie sa existe o asemenea mizerie de lege.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)