autovit.ro

România se află în Top 10 în Europa la construcția de automobile

Anul trecut, în țările Uniunii Europene au fost construite circa 17 milioane de mașini, un nivel care a depășit pentru prima dată valorile dinaintea crizei din 2008. Deși pentru unii nu este surprinzător, România se află în Top 10. Iată care sunt toate cifrele esențiale.

Poate că cifra de 17 milioane de mașini pare impresionantă pentru unii, însă la nivel mondial se produc anual peste 80 de milioane de automobile, cifră care nu include autovehiculele comerciale. La nivelul Uniunii Europene liderul în cifre de producție nu reprezintă nicio surprinză. Pe primul loc în top se află, evident, Germania, care a produs anul trecut 5,64 de milioane de mașini, în scădere de la 5,74 de milioane în 2016.

Cu cei mai mulți producători locali, printre care enumerăm Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Volkswagen, dar și cu locațiile de producție ale celor de la Ford, Germania produce mai mult decât dublu față de următoare țară din clasament. Locul doi este ocupat de Spania, oarecum surprinzător, în fața Franței. Spaniolii nu se bazează doar pe producția celor de la Seat, ci și pe fabricile celor de la Renault sau Ford. Astfel, ei produc 2,29 milioane de mașini, în scădere de la 2,35 milioane în 2016.

Locul al treilea este ocupat de Franța, unde își au fabricile toți marii constructori locali, respectiv Renault, Peugeot și Citroen. În fabricile acestora s-au produs 1,67 de milioane de mașini în 2017, o cifră mai mare decât în 2016 când s-au produs 1,56 milioane de mașini.

Topul tărilor care trec de borna unui milion este continuat de Marea Britanie cu 1,67 milioane și Cehia cu 1,41 milioane. Slovacia a produs în 2017 0,94 milioane de mașini, iar pe cea de-a șaptea poziție se situează Italia cu 0,74 milioane, urmată de Polonia cu 0,51, Ungaria cu 0,47 și, în încheierea clasamentului, pe locul al 10-lea, România, cu 0,36.

Fabricile Dacia și Ford au produs anul trecut 364.654 de mașini, o cifră care a crescut ușor de la 358.861 de mașini în 2016. Evident, pentru Dacia producția s-a axat în principal pe Logan și Duster, iar la Craiova, în fabrica Ford, s-a produs doar monovolumul B-Max. Acesta a fost scos din producție și înlocuit de SUV-ul de clasă mică EcoSport, motiv pentru care este de așteptat ca cifra de producție să crească în 2018. EcoSport face parte dintr-un segment care crește la nivel european, astfel încât cererea este mult mai mare decât a lui B-Max.

Sursă – ACEA

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)