autovit.ro

Test Autovit.ro: Ford Fiesta ST-Line 1.0 Ecoboost 140 CP

Cea mai nouă generație Ford Fiesta poate fi declinată într-o varietate de nivele de echipare conform noii filozofii Ford. Poți avea o Fiesta premium în echiparea Vignale, sau una cu aspect robust dacă alegi versiunea Active. Sau, ca în cazul nostru, un look sportiv care atrage priviri invidioase prin echiparea ST-Line.

A șaptea generație Ford Fiesta a fost lansată oficial la jumătatea anului trecut, iar de atunci a devenit o apariție tot mai frecventă pe drumurile de la noi din țară. Dacă generația anterioară a fost un etalon de dinamică în clasa sa, dar dezamăgea cu calitatea interiorului mai ales la versiunile mai slab dotate, noua generație vrea să își îndrepte greșelile.

Și o face extrem de bine, cu mici excepții. Am pus la încercare cea mai puternică versiune pe benzină, exceptând viitorul model Fiesta ST, Ecoboost 1.0 de 140 CP. Este cea mai puternică iterație a propulsorului de 1.0 litru turbo, motor ce este fabricat inclusiv la uzina Ford Craiova de la noi din țară.

Motorizare

Motorul Ecoboost de 1.0 litri cu supaalimentare prin sistem turbo este propulsorul emblemă pentru cei de la Ford. Fabricat în Europa, inclusiv la Craiova, acest motor este unul dintre cele două unități pe benzină disponibile pentru noul model Fiesta, celălalt fiind un motor aspirat de 1.1 litri. Pentru cei care își doresc un motor elastic și cu suficiente rezerve de cuplu, propulsorul Ecoboost este alegerea normală. Este disponibil în trei variante de putere: 100 CP, 125 CP și 140 CP.

Pentru exemplarul testat de noi, motorul de sub capotă oferea 140 CP la 6.000 rpm și un cuplu de 170 Nm disponibil devreme încă de la 1.400 rpm. Este elastic și oferă reprize excelente în orice treaptă, iar cuplul disponibil încă de la turații joase îl ajută să fie agil în oraș. Motorul este asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte cu o timonerie suficient de precisă.

În regim extraurban, motorul de 140 CP consumă 6.0 litri/100 km, iar în timpul testului nostru, pe un parcurs mixt, consum înregistrat de computerul de bord a fost de 7.8 litri/100 km.

Ca și până acum, Fiesta rămâne un etalon la capitolul dinamică, fiind chiar mai reușită la acest aspect față de generația anterioară. Ținuta de drum este impecabilă, direcția oferă suficient feedback, iar orice drum virajat se transformă într-o plăcere pentru cel de la volan.

Design

Noul Ford Fiesta păstrează silueta generație anterioare, însă designerii au reușit să creeze un look modern, care atrage priviri. Partea frontală este dominată de blocurile optice cu lumini de zi LED ce înconjoară tot farul, iar în spate s-a renunțat la stopurile verticale ce erau un element specific modelului Fiesta pentru unele orizontale. În echiparea ST-Line, Fiesta vine cu o serie de elemente de design ce subliniază latura sportivă, cum ar fi spoilerele mai profilate sau jantele opționale pe 18 inch. Acestea din urmă arată foarte bine, dar nu îmbunătățesc cu nimic ținuta de drum, așa că probabil jantele de 17 inch sunt o alegere mai bună pentru noua Fiesta.

Interior

Pentru varianta ST-Line, interiorul a fost înveselit cu accente de culoare galbenă ce contrastează cu culorile închise ale materialelor folosite. Consola centrală este finisată cu un material ce imită bine fibra de carbon în zona schimătorului de viteze pentru un look sportiv total. Un plus și pentru volanul cu partea de jos teșită, un volan de dimensiuni ideale și cu o ramă groasă ce oferă un feedback excelent celui instalat la comenzi.

Consola centrală este dominată de ecranul tactil de 8 inch al sistemului de infotaiment Sync III, sistem ce repară păcatele generaților anterioare. Funcționează foarte bine atât în combinație cu un telefon conectat, sau în mod mirror Apple Car Play sau Android Auto, iar comenzile vocale sunt și ele un plus binevenit. Mai mult, modelul nostru de test a venit echipat cu sistem audio B&O Play cu opt incinte audio și un subwoofer, acest fiind cel mai performant sistem audio ce poate fi comandat pentru Fiesta. Neajunsul acestui sistem audio este faptul că elimină roata de rezervă.

Preț

Noul Ford Fiesta este disponibil în România cu un preț de bază de 12.150 euro (TVA inclus). Pentru a avea motorul Ecoboost, prețurile încep de la 13.150 euro. Pentru un model bine echipat, ca cel din imagini, prețul este de 17.995 euro pentru un Ford Fiesta ST-Line 1.0 Ecoboost de 140 CP.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)