autovit.ro

Cum va schimba mașina electrică întreaga industrie auto

Cifrele de vânzări ne arată că dieselul pierde extrem de repede teren în Europa, iar motoarele pe benzină nu o duc nici ele mai bine. Cine sunt câștigătorii? Mașinile electrice și versiunile plug-in hybrid ale modelelor deja existente, care vor schimba mai repede decât ne așteptam industria auto.

 

Potrivit unui raport emis de Agenția Internațională a Energiei, în următorii doi ani flota de mașini electrice la nivel global se va tripla, ajungând de la 3,7 milioane de mașini la 13 milioane. Mai mult, până în anul 2030, media creșterii anuale pentru mașinile electrice va fi de aproximativ 24%.

Informația pune în lumină multitudinea de modele electrice anunțate de toți marii constructori, dar scoate în evidență și alte aspecte care vor remodela industria auto așa cum o știm. Câteva dintre concluziile raportului ne arată că:

China va rămâne cea mai mare piață pentru mașinile electrice, totul datorându-se faptului că guvernul chinez a oferit o serie de beneficii majore pentru cei care își achiziționează mașini cu propulsie electrică. Până în 2030, un sfert din automobilele vândute în China vor fi electrice.

Trecerea rapidă la mașini electrice va reduce semnificativ cererea de petrol de pe piață. Estimările ne arată că până în anul 2030, mașinile electrice vor elimina zilnic nevoia de petrol necesară pe durata unei zile pentru întreaga Germanie. În momentul actual cererea este mai mică cu jumătate din ceea ce consumă Belgia.

Un alt aspect interesant și normal este că va crește cererea pentru acumulatori. Până în anul 2030 va fi nevoie de zece fabrici Gigafactory, similare ca dimensiuni și capacitate de procesare celei construite de Tesla în Nevada.

Foarte aproape de noi, în mijlocul orașelor, vom vedem tot mai multe autobuze electrice, care vor trece integral la propulsie electrică. Numărul estimat al acestora va ajunge la 1,5 milioane până în anul 2030, în creștere de la 370.000 în 2017. Este interesant că din 100.000 de autobuze electrice vândute anul trecut, 99% dintre ele au ajuns în China.

Cererea pentru cobalt și litiu va crește la cote uriașe, acestea fiind elemente vitale pentru acumulatorii mașinilor electrice, dar și pentru cei din telefoane, tablete și laptopuri. Una dintre problemele actuale este că în proporție de 60% cobaltul este exploatat în Congo, unde există numeroase discuții despre cum și cine face asta, existând numeroase acuzații despre faptul că sunt folosiți copii. Producătorii de baterii deja caută soluții pentru a elimina acest element din compoziția acumulatorilor din viitor.

Acestea sunt doar câteva exemple care vor remodela industria auto pe care o știm acum, dar și modul în care noi ne deplasăm. Evoluția lucrurilor va fi mai rapidă decât mulți analiști se așteptau, lucru pe care îl confirmă direct schimbarea de atitudine a cumpărătorului actual de mașini.

6 Comentarii

  1. Mihai

    Vrem să aflăm ceva despre segmentul monovolum (7 locuri) cu populație electrică. Multumim!

  2. Marian R

    Din pacate viitorul masinilor electrice nu este prea roz. Aceasta este concluzia mea dupa ce am vizitat targul auto Bucuresti. Iata concluziile mele:
    -Noile vehicule electrice au costuri de productie si vanzare foarte ridicate;
    -In caz de defectiune, acumulatorul costa o avere.
    -Alt inconvenient este faptul ca, in realitate, acumulatorii nu pot retine energia electrica la capacitatea maxima mentionata in cartea tehnica.
    -Incarcarea clasica dureaza aprox 8 ore;
    -Pentru incarcarea rapida trebuie dispozitive speciale, scumpe si care, la un moment dat, nu vor putea fi suportate de reteaua electrica nationala;
    -In caz de accident acumulatorul explodeaza!!!
    In concluzie tot motoarele Diesel si pe benzina sunt rentabile, mai ales in conditiile in care, recent, au fost descoperite noi rezerve de petrol.

    Marian

  3. Grecu

    Buna ziua,vor avea interdictie masinile
    dizel care nu au normele euro 6 sa circule in marile oraşe din Romania?
    De cand se preconizeaza acest lucru?
    Multumesc!

  4. me

    asa si poluare facuta de confectionarea autovehiculelor electrice si a acumulatoarelor?

  5. Henry Coanda

    La inceputul anilor 1900 New Yorkul numara 60%din totalul masinilor de la acea data ca fiind electrice.

    Nikola Tesla prin anii 30 se plimba la bordul unui automobil electric care nici baterii macar nu avea, ci se incarca singur la o mica antena foarte simplu de el construita ce capta energia electrica care curge simplu prin aerul din atmosfera. Despre ce vorbim aici? Ca pana in 2030…bla, bla, bla se va face o conversie sau o inlocuire a masinilor pe electric. Mai documenteaza-te draga autor de…romane de dragoste. Inainte de a scrie un articol despre stiinta sau tehnica. Dupa parerea multora, intr-o singura zi un motor diesel sau pe benzina se poate transforma intr-unul alimentat cu apa, sau in doua zile se poate inlocui motorul clasic de pe masina ta cu unul electric. Pur si simplu. Sa vezi atunci cum vor aparea si bateriile performante cand majoritatea vor cere pietei, aceasta. Ce se intampla acum? Hai sa vedem daca in urmatorul articol poti raspunde. Altfel lasa-te de scris. Nu e de tine.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)