autovit.ro

Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume. Luptă este aprinsă în segmentul premium.

În fiecare an, BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands ne arată cine sunt performerii și cine sunt cei care au pierdut teren dintre companiile lumii. Între acestea, evident, se află și mărcile auto. Anul acesta topul a fost dominat în continuare de Toyota, dar surprizele nu au lipsit.

 

Au trecut mai bine de șase ani de când Toyota a devenit cel mai valoros brand auto din lume, iar anul acesta niponii au reușit să-și consolideze poziția, înregistrând o creștere de 5%, pentru a atinge o valoare de aproape 30 de miliarde de dolari. Studiul realizat de Kantar Millward Brown relevă faptul că Toyota a reușit să crească valoarea brandului datorită cererii tot mai mari de SUV-uri din Europa, dar și din Statele Unite ale Americii.

BrandZ Top 100 are o vechime de 13 ani, iar în 11 dintre aceștia Toyota a reușit să se claseze pe prima poziție, iar în alte două ediții să ocupe cea de-a doua poziție, o performanță absolut remarcabilă într-o industrie auto aflată într-o schimbare rapidă.

Una dintre cele mai importante schimbări de poziții s-a înregistrat la vârful clasamentului, între locurile doi și trei. Astfel, după ce în ultimii doi ani Mercedes a reușit să depășească BMW la capitolul vânzări, lucrurile au devenit similare și în ceea ce privește valoarea brandurilor. Cu o creștere de 9% a valorii de brand, Mercedes a reușit să depășească BMW, care a înregistrat o creștere de doar 4 procente.

Valorile celor două companii sunt extrem de apropiate, de 25,7 milioane de dolari pentru Mercedes, respectiv de 25,6 milioane de dolari pentru BMW.

O altă schimbare notabilă este reprezentată de revenirea mărcii Volkswagen în top 10, după o absență de doi ani. Față de anul trecut, VW a crescut ca valoare de la 5,1 miliarde la aproape 6,0 miliarde, deși cicatricile lăsate în urmă de scandalul Dieselgate sunt încă vizibile.

Cea mai mare creștere din top 10 este trecută în dreptul companiei Tesla, deși aceasta nu trece tocmai prin momente bune, cu întârzieri mari pentru Model 3 și probleme generale în fluxul de producție.

Este interesant că deși și-a păstrat locul 8 în top, Tesla a ajuns foarte aproape de valoarea mărcii Audi (locul 7), cu 9,4 miliarde față de 9,6 miliarde, ceea ce este impresionant dacă este să comparăm gama de modele a celor două companii.

Din top nu lipsesc Ford (4), Honda (5), Nissan (6) și Maruti-Suzuki (9).

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)