autovit.ro

Absurd sau nu? Radarele vor trebui semnalizate cu panouri de avertizare de la 500-1000 de metri

Comisia juridică şi Comisia pentru transporturi ale Camerei Deputaţilor au dat marţi un raport favorabil la proiectul de lege pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier, care prevede o serie de modificări ce par cel puțin absurde.

 

Principala măsură și cea mai contestată este cea care prevede că “mașinile de poliție cu radar sau polițistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizați cu un panou afișat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers”. Dacă v-am vorbit deja acum câteva zile despre măsura care prevedea ca radarele să nu mai poate fi utilizate pe mașini de Poliție neinscripționate, modificările aduse legii au mers și mai departe.

Practic, prezența oricărui dispozitiv radar, oriunde ar fi el utilizat și montat, va trebui semnalizată cu panouri de atenționare, ceea ce va face aproape inutilă prezența lor. Spunem aproape deoarece viteza de circulație pe acel segment de drum va fi sub limitele legale, dar apoi este probabil ca participanții la trafic să crească viteza. La fel de interesantă este și prevederea că panoul de avertizare va trebui montat de administratorul segmentului de drum ceea ce va face și mai dificilă întreaga operațiune. Oare câți dintre noi nu am face asta știind că orice radar este semnalizat? Este oare această măsura una pozitivă pentru prevenirea accidentelor sau va avea doar rolul de a crește viteza cu care se circulă? Sunt întrebări asupra cărora se dezbate intens în aceste zile.

radar

Tot în acest pachet de modificări menite să schimbe Codul Rutier apare și prevederea care menționează că viteza legală în toate localitățile să fie crescută la 70 km/h.

“Noi vom face o modificare la Codul Rutier, și anume am cerut Poliției ca în termen de două săptămâni să găsească o soluție ei singuri, astfel încât să fie uniformă peste toți. Să nu existe localități unde limita este de 50 km/h și în altele de 70 km/h. Adică să fie peste tot 70 km/h”, a declarat unul dintre inițiatorii modificărilor.

În aceste condiții, cu o infrastructură rutieră deficitară, este greu de estimat cum vor influența modificările comportamentul celor de la volan, dar și siguranța în trafic. Cum proiectul a intrat în linie dreapta este extrem de probabil ca acesta să producă modificări în Codul Rutier și să schimbe pentru prima dată într-un mod radical modul cum se utilizează aparatele radar în România.

 

33 Comentarii

  1. Bogdan

    Accidentele rutiere se produc intr-o foarte mica masura din cauza vitezei neadaptate la conditiile de trafic. Problema reala este lipsa infrastructurii rutiere ( sosele si autostrazi ) care sa faca fata volumului traficului actual. Prin urmare este perfect normal sa dispara radarele neinscriptionate si o data cu ele si politia rutiera din vegetatia de pe marginile drumurilor patriei.

    • Ciprian

      Cu sau fără radere, inscripționate sau nu, tot rămânem primitivi, si cu infrastructura si cu oricare alt sistem economic- politic – tehnologic – agricol – sănătate – învățământ etc. Infrastructura trebuie făcută de la ZERO si de calitate, mașinile trebuie verificate împreună cu conducătorii, permisele să nu se mai dea ușor, oboseala neatenția băutura telefoanele INTERZISE si pe urmă crescută limita de viteză pentru eficientizarea traficului !

    • Andrei

      … cu alte cuvinte … BOSCHETARI in UNIFORMA 🙂 🙂 🙂
      BINE punctat, Bogdane …
      Trebuiau “pusi la COLT” fraierii astia odata si odata. Dar “FRATII” lor, politicienii nu s-au multumit numai cu ATAT … i-au si UMILIT … “Prietenul la nevoie se cunoaste”
      FOARTE BINE. Numai la VANATOARE erau pe soselele si prin boschetii din Romania !!!
      La capsuni in Sania … CAPSUNARILOR. Sau mai stati dreacului in birouri, sa nu va bata soarele in cap … ca vi se dilata TARATA !!! 🙂 🙂 🙂

    • Gabi

      Stau că hoții la drumul mare, cu mașinile neinsciptionate prin tufișuri ! Ei reprezintă o instituție , nu sa acționeze că niște golani !

    • Cristian

      Ai dreptate,in toata uniunea europeana,radarele sant atentionate,care eate problema? Asta inseamna căci cine ia amenda ptr viteza pe segmentul respactiv ,ii prost sofer.

    • Constantin

      Este foarte normal ca politia rutiera sa nu mai stea prin boscheti pe post de pandari sau sa umble cu masini neinscriptionate care merg dupa tine in trafic (mai ales pe autostrada) iti dau flesuri dar nu te depasesc, calci un pic pe acceleratie cat sa depasesti viteza legala, dupa care te depasesc si iti fac semn cu bastonul pe geam – trage pe dreapta. Fac cateva ,,ghidusenii ”de genul asta isi fac planul de amenzi dupa care trec la hibernare pana la sfarsitul programului, predau masina si pistolul si a mai trecut o zi de munca.

    • Da este foarte bine sa nu mai stea ca hotul la drumul mare, asa este si in italia se anunta unde este radar.

      Foarte bine, sa stea la fluidizarea traficului si la neregulile care se fac in trafic de unii nu ca hotii

    • Eu zic să crească viteza la 70km/h prin localitățile unde sunt pasaje suspendate sau subterane pentru trecere de pietoni.

      Or să apară altfel din start mult mai multe accidente.

    • cici

      Alo- Bogdanel—-sa ne fereasca Dumnezeu …de cei fara discernamant…si pana acum unii sfidau limitele-sigurantei rutiere…ce urmeaza???!!! vor avea de munca smurd si cei de la pompe funebre…
      Despre “autocontrol la volan” sa fim seriosi —e de plans…democratia se invata greu!!
      cat despre “perfect normal sa dispara” ar fi super daca nu am mai avea nici lacate…nici incuietori…nici zabrele…nici garduri…ca…oricum nu fura nimeni—o fi tot “infrastructura”???….

  2. Dorian

    Legat de aceasta propunere mi se pare ok. Nu este singura țară unde se întâmplă. Spre exemplu în Marea Britanie dacă polițistul cu radar sau camerele fixe nu sunt semnalizate se poate face contestație pe motiv că nu ai fost avertizat de prezenta radarului. Pe de altă parte contează și cultura soferului: dacă pe segmentul respectiv ai limita de 80 sa spunem …de ce decizi sa mergi cu 140? Mergi cu 100. Depășești limita de viteză dar cu bun simț. Si pe lângă acest lucru ca șofer trebuie sa te gândești și la ceilalți din jur ( a se vedea șoferii sinucigași care își asumă niste riscuri extreme pentru că ar fi grăbiți și nu ii interesează de ceilalți sau ce s-ar putea întâmpla dacă greșesc).

  3. Vlad

    Masura cu presemnalizarea radarului este una europeană si nu inseamna ca polițiștii vor pune intotdeauna atenționari mobile prin toate balariile pe unde se ascund ei de obicei. Masura are ca scop stabilirea unor zone permanente unde polițiștii vor sta cu radarele. Dacă pe drumul nădlac-constanța vor monta aproximativ 50 de semne, radarele tot vor fi o bătaie de cap. Eu cred ca este o măsură foarte bună, pentru ca stilul acesta tiganesc,in care poliția cauta locuri super ascunse sa te vaneze, ma face sa ma simt infractor din start. Iar in ce priveste majorarea vitezei legale in localități, atâta timp cât nu avem autostrăzi, este una foarte bună deaorece: 1)Mașinile sunt tot mai performante si au capacității mai bune in ce priveste franarea
    2) din experienta spun ca masinile in localități, în general se deplasează cu viteze de aprox. 80km/h. Ma refer la coloanele de trafic.
    3) altfel drumurile prin romania sunt un calvar. Ajung de multe ori la Budapesta din Arad, mai repede decat ajung la Deva (exceptând vama).
    4) accidentele fatale in general se produc în afara localităților, sau in localitate dar la viteze mari.. Nu la 70 km/h (Nu vorbim de cazul in care un bețiv iti sare in fata)

  4. Radulescu

    O mai mare PROSTIE nu exista! Prin aceasta “masura ” propusa de un parlamentar ce nu gandeste lucid, ne sunt puse in pericol vietile. Da frau liber vitezomanilor. Parlamentarul putea sa vina cu propunerea de a se innaspri amenzile, sa le fie confiscate masinile daca se depaseste viteva cu peste 50 Km pe ora mai mult decat viteza legala etc.

  5. Alex

    Cine a fost pe afară cunoaște lucrul acesta fiindcă așa este în majoritatea țărilor europene și nu i se pare nimic absurd ca radarele să fie presemnalizate. Așa și este normal,eu am locuit în Spania 10 ani iar când m-am întors în țară…… Am permis din 1994 și nu am nici o amendă circuland zilnic cu mașina și aici și afară cat timp am fost plecat și în fiecare an veneam acasă cel puțin odată pe an cu mașina. Problema mare sunt drumurile clar !

  6. Alex

    Faptul ca politistii de la rutiera stau acum la panda dupa curbe , in curti sau pe poduri nu ajuta cu nimic reducerea accidentelor , ajuta doar la incasarea unor sume la bugetul de stat. Ei sunt direct interesati sa amendeze deoarece primesc procent din amenzi care se adauga la salariu. Majoritatea accidentelor se intampla din cauza celor care nu stiu sa conduca desii detin permis sau mai nou a celor care nu au avut permis de conducere niciodata.
    Patrularea si prezeta lor vizibila in trafic ar fi mult mai benefica , parerea mea.

  7. Mois

    Buna ziua in unele localisation se pot précède unele modification de viteza adica 50 care au grad redus de vizibilitate si accidente multiple – dar totul depine si de organizarea si semnalizarea soselelor -in franta nationalele cu vizibilitate buna sunt la 90 km – daca ar fi autorute ar fi mai putine masini prin localitati sa circule – semnalizarea in franta pt radare sunt doar radarele fixe – e logic

  8. Marius

    Mi se pare absolut normal să fie semnalizate din timp aparatele radar cum sunt de fapt in cam toate tările din europa , scopul lor este de a preveni și nu de a “vâna”. Radarele nu sunt neapărat o soluție impotriva accidentelor, viteza este probabil factorul mai puțin important in comparație cu neatenția la volan, depășirile hazardate si nu in ultimul rând drumurile foarte proaste. Neavînd strazi de comunicare rapidă gen superstradă sau autostradă e normal să fim mai grăbiți pe șoselele naționale iar limitele din localități (50 km/oră) nu fac decât sa amplifice acest fenomen, cum se termină restricția toți calcă pedala la “blană”. Drumuri bune și fără evenimente neplăcute.

    • Goe

      Depasirile hazardate daca cel depasit merge cu toleranta de +5 sau 9km/h fata de limita, inseamna depasirea vitezei. La fel si depasirea liniei continue. Harzardul e greu de dovedit, si pana la un moenmt dat nici nu era in lege.

  9. Marcel

    Era și timpul sa se ia aceasta decizie. Radarele la noi stăteau ascunse pentru a face planul de amenzi. Și în alte state europene radarele sunt presemnalizate, iar menirea lor este de prevenire nu de sancționare. Cat despre viteza în localitati: nu știu câți dintre șoferi au mers pana acum cu 50 în localitate.

  10. Cezar

    Si in Italia e obligatorie semnalarea radarelor

  11. Adrian

    Nu este deloc anormal! In majoritatea tarilor din vestul Europei radarele rutiere sunt semnalizate prin semne si marcaje rutiere de avertizare! Decat Farfui in boscheti la japca, mai bine semnalizare corespunzatoare unde iti asumi neatentia si implicit amenda!

  12. Liviu

    Accidentele rutiere nu vor disparea din “peisajul” romanesc niciodata si asta datorita infrastructurii existente, a neglijentei manifestate in timpul sofatului , prin efectuarea altor activitati , care pot distrage atentia si nu in ultimul rand consumului de alcool. Prezenta echipajelor politiei rutiere pe toate categoriile de drumuri amenajate, este necesara pentru preintampinarea evenimentelor rutiere , dar la vedere cu masini inscriptionate , vizibile si nu ascunse sau camuflate sau ascunse in boscheti, etc. Eu ca si conducator auto ma simt vanat, ca si animalele salbatice din padure, urmarite de vanator. Personal consider ca un echipaj isi poate indeplini atributiile mult mai eficient prin patrulare , sa fie observat de catre toti participantii la trafic si am convingerea ca pe sectorul de drum unde vor efectua patrularea nu vor exista evenimente. Insa scopul sefilor astora de la rutiera este in a acumula cat mai multe amenzi, pentru ca in bilanturile lunare, trimestiale, semestriale sa poata prezenta prin analizele intocmite, cat de eficienti , de buni si frumosi sunt ei. Sunt de acord cu incetarea vanarii conducatorilor auto, cu scopul de a-i sanctiona , din dorinta sefilor de a se incununa cu lauri in fata mai marilor din M.A.I, in sedintele de bilant.

  13. Bogdan

    Sa semnalizezi un radar, e ca si cand il anulezi. Daca stii ca acolo e un radar, cine o sa mearga mai repede? Echipajul de politie practic pierde timpul stind cu radarul in acel loc.
    Nu vreau sa spun ca tin cu politia, dar e o treaba de bun simt.
    Ceea ce nu-mi place e cand politia sta ‘la panda’ , vezi o strada goala, fara pietoni sau alte posibile pericole si esti prins ca ai mers cu 5 km pe ora peste limita vitezei legale. Asta e ridicol. Cred ca in afara de lege, ar trebui un pic sa se schimbe si mentalitatea politiei. Omeni sunt si ei, pot sa aiba discernamint in ceea ce priveste pricol real. E tot una daca mergi seara pe un bulevard gol cu 10 km/h mai mult decit limita legala sau esti pe autostrada aglomerata si ii dai practic pe toti la o parte ca vrei sa mergi cu mai mult de 160 km/h?

    In ceea ce priveste cresterea vitezei in localitati, sunt de parere ca aceasta se poate face diferentiat in functie de amenajarea drumului.

  14. Victor

    Acolo unde sunt zone de trafic auto cu risc ridicat de accidente este perfect OK sa fie semnalizate si montate radare. Vor ridica vigilenta soferilor pe acele segmente de drum. Este perfect civilizata legea atata timp cat radarul nu este folosit ca si colector de venituri, ci ca preventie in trafic. Un radar care acum il gasesc frecvent la iesirea dintr-un sat cu foarte putina circulatie, unde nu exista nici macar o trecere de pietoni ci doar intentia (plauzibila) de accelerare a conducatorilor auto pe un drum drept, la iesirea din localitate, reprezinta o magarie care miroase a colectare de bani. Sunt perfect de acord ca radarul sa fie prezent acolo unde el previne – nu unde colecteaza bani mai usor! Cat despre reglementarea vitezei maxime la 70km/h in localitati, in orasele mari si aglomerate cu siguranta acest lucru va genera mai multe accidente. Nu vad posibila aceasta modificare fara urmari negative.

  15. DB

    😀
    Ridicol…
    Sunt de acord sa nu stea la “pescuit”, insa trebuie un echilibru.

  16. Elefterie

    Dacă se ridică viteza legală la 70km/h în sfârșit pot să conduc in limita legii dar și a bunului simț! Nu o să mă mai deranjeze poliția neinscriptionata. Să mergi cu mai mult de 70/80 prin sate este deja periculos.

  17. Costy

    Modificarile sunt necesare pentru a stopa vanatoarea de soferi de catre echipaje cu radare aflate in cascada, prin boscheti, trotuare(la umbra) sau pe contrasens. Scopul este de preventie, nu de incasare bani pentru bugetul de stat. In legatura cu soferii care incalca normele legale privind viteza, acestia trebuiesc sanctionati, dar trebuie vazut si care sunt limitele de viteza pe drumurile publice. Cand este vorba de marirea limitei de vitezapentru fluidizarea traficului(vezi foarte multe DN), explicatia pentru care nu se poate este accea a infrastructurii necorespunzatoare, insa cand vine vorba de taxe, rovignete, etc. acestea trebuie sa fie ca in UE. Atunci si legislatia rutiera sa fie ca in UE.O alta aberatie este cu decizia ICCJ privind cei 10 Km peste limita legala(marja de eroare), care nu se mai iau in calcul ca si eroare pe diferenta dintre aparatul radar si kilometrajul de bord. Nu cred ca exista vreun aparat radar in lume care sa nu aiba o marja de eroare. Sper sa vada cine trebuie acest comentariu.

    • Goe

      De la 1 km/h in plus fata de limita legala incalci legea. Daca faci un accident cu victime si se poate demonstra ca aveai “doar” 10km/h in plus – esti vinovat, cu circumstante agravate.
      Faptul ca nu exista penalizare pentru cei 10 km/h in plus sunt o curtoazie pentru sofer, care merge practic in jurul limitei, nu exclusiv dedesubt. De asemenea, e clar ca exista erori de calibrare la aparatele de radar, si se incadreaza si ele in aceeasi reglementare.
      Asuma-ti rahaturile de care esti vinovat si esti prins, nu te eschiva!

  18. Ioan

    E clar ca pe unii deranjeaza radarele. Inclusiv pe mine. Dar care mai e logica sa fie presemnalizate? La ce mai folosesc daca stii ca esti informat din timp? Oricum, astia stau la panda sa faca planul la amenzi nu sa previna accidentele.
    Pt viteza uniforma din localitati…. nu toate satele sunt la fel. E drept ca sunt locuri unde trebuie crescuta viteza. Si ar trebui lege ca sa nu se mai construiasca de-a lungul soselelor nationale. Satele trebuiesc sa se dezvolte mai departe de drumul national, sa isi dezvolte propiile drumuri. Autostrazi care sa ocoleasca localitatile nici o sansa.

  19. Ilies Alexandru

    Pana acum sau tot marit cuantumul amenzilor si rezultatul este cel perceput de toti, accidente mai multe, circulatie dezastruoasa.
    Cred ca fructificarea laturii preventive, pana cand vom avea drumuri , va fi benefica si poate vom vedea si politisti prin intersectii la dirijarea circulatiei nu doar in pande prin….doar este o indatorire legala .
    Merita sa incercam si preventiv caci pana acum a fost din rau in mai rau.

  20. Nu viteza ucide ci PROSTIA si INFRASTRUCTURA de KKT!!!

    Dupa cum spuneam, este vorba de probleme MAJORE la infrastructura si soferi idioti. Nu viteza sau altele… Ar fi indicat in aceeasi masura sa se intervina MASIV la statiile de control ITP, inca se mai dau autorizatii cazanelor!!! Si ca sa fie tot meniul, controale la masinile inmatriculate (a se citi cu numere EXPIRATE, fara asigurare, etc) in Anglia, Spania, Franta si Bulgaria!!!

  21. ciprian

    aceasta lege este aplicata de ani de zile in alte tari europene ,inclusiv pentru radare fixe …… au descoperit ei apa calda in 2018 …

  22. Vasi

    Asa e frumos orice tip de radar sa fie semnalizat și cine merge peste limita sa plătească

  23. Florin

    Cu radarele in mers cum ramane?tot vor trebui semnalizate
    ?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)