autovit.ro

Dieselgate – șeful Audi, Rupert Stadler, a fost arestat

Scandalul Dieselgate a ajuns la un nivel pe care nu prea mulți îl bănuiau acum trei ani când a ieșit la iveală că Grupul Volkswagen a utilizat dispozitive ilegale pentru a păcăli testele de emisii. Totuși, în ultima vreme nu existau informații care să ne facă să credem că se va ajunge la așa ceva. Ieri, șeful Audi, Rupert Stadler, a fost arestat.

 

În timp ce Volkswagen se pregătește de o schimbare puternică a imaginii și lucrează pentru lansarea unei game complet noi de mașini electrice, lucrurile se precipită în ceea ce privește urmările scandalului Dieselgate, născut în luna septembrie a anului 2015. Cu un cost total care a ajuns la 25 de miliarde de dolari pentru amenzi, costuri pentru reparații și răscumpărarea mașinilor, nota de plată nu a fost nicidecum mică pentru grupul german.

O serie de executivi au fost deja puși anterior sub acuzare, însă arestările efective au întârziat să apară, cu excepția celor efectuate în SUA. Cu puține săptămâni în urmă, în luna mai, cel mai mare nume vizat în ancheta de peste Ocean a fost cel al fostului CEO al VW AG, Martin Winterkorn, care are mandat de arestare pe teritoriul american. Însă, este extrem de puțin probabil ca acesta să fie extrădat de autoritățile germane, acestea operând astfel de cereri doar în interiorul Uniunii Europene. De asemenea, Winterkorn va ocoli arestarea sa evitând să călătorească în Statele Unite.

De ieri, epopeea Dieselgate a ajuns la un nivel, cu cea mai importantă arestare a unei persoane direct implicate. Conform declarațiilor oficiale, procurorii au decis arestarea lui Rupert Stadler pentru că exista un risc ridicat ca acesta să distrugă probe, ceea ce înseamnă că acțiunile autorităților din Germania nu sunt nicidecum încheiate în ceea ce privește Dieselgate. După această arestare, analiștii consideră că nimeni din actuala sau vechea conducere a grupului Volkswagen nu este lipsit de griji, putând fi acuzat sau arestat în orice moment.

Evident, Audi și VW au confirmat arestarea CEO-ului Audi, dar au afirmat că prezumția de nevinovăție trebuie luată în considerare până în momentul unor dovezi contrare. Ca urmare a acestor evenimente, bursele de valori au înregistrat scăderi pentru acțiunile Grupului VW, care au variat în jurul valorii de 3,0%, cea mai mare a zilei.

Informații anchetatorilor se pare că arată că în momentul declanșării scandalului, Stadler a acționat fără să anunțe autoritățile sau clienții și a ordonat retragerea tuturor modelelor cu probleme, invocând motive comerciale sau de schimbare de gamă.

Un comentariu

  1. Grigor Stelian Ovidiu

    Va rog sa spuneti si despre alti constructori cu astfel de probleme , recent am auzit ca Mercedes Benz a facut o rechemare masiva de automobile pentru probleme asemnatoare la softurile care gestioneaza functionarea motoarelor .

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)