autovit.ro

Mașinile electrice – cerere peste așteptări

Mașinile electrice sunt principalul subiect al industriei auto în acest moment și asta încă înainte ca toți marii constructori să aibă în ofertă o astfel de mașină. Deși inițial au fost privite ca un lux, prin prisma prețului mare, lucrurile încep să se schimbe. Cel mai bun exemplu este Hyundai Kona electric, însă situația este similară pentru mai multe modele.

 

Salonul Auto de la Geneva a reprezentat momentul lansării primului SUV electric de clasă mică, dar și a primului de clasă medie, Hyundai Kona electric, respectiv Jaguar I-Pace. Care este situația celor două în acest moment? Pentru Hyundai Kona electric s-au deschis listele de comenzi în Norvegia, cea mai avansată țară ca absorbție de mașini electrice. Aici, în primele trei luni ale anului s-au vândut aproape 10.000 de mașini electrice, datorită facilităților fiscale acordate de stat. În acest context, poate că nu era nicio surpriză, însă numărul comenzilor pentru Kona a depășit cu mult așteptările.

Hyundai a alocat pentru piața din Norvegia doar 2.500 de unități, dar la scurt timp după deschiderea comenzilor s-au înregistrat nu mai puțin de 20.000 de cereri, ceea ce a dus la oprirea procesului la dealerii mărcii.

În acest moment, cererea pentru acumulatori a devenit atât de ridicată încât toți constructorii auto care au lansat mașini electrice au probleme. Evident, problemele se vor acutiza, deoarece în anii viitori se anunță o avalanșă de noi modele electrice.

Situația este deja bine-cunoscută în cazul Model 3 de la Tesla, care a primit aproape 400.000 de precomenzi, iar compania americană nu poate livra decât puțin sub 3.000 de unități pe săptămână, sensibil sub cifrele promise.

O imagine similară avem și în cazul abia lansatului Jaguar I-Pace, poziționat în segmentul premium, dar cu o cerere relativ mare. Însă problema există și aici pentru că numărul unităților care se pot livra este limitat și doar pentru piețele mari în primă fază.

Nu putem să nu ne amintim de povestea lui Ampera-e, Opel sistând preluarea de comenzi pentru că nu putea livra la timp atât de multe mașini. Modelul electric încă lipsește de pe multe piețe din Europa.

Se pare că primul pas în producția de mașini electrice nu a fost susținută sustenabil prin dezvoltarea industriei care produce acumulatori, căci acesta este motivul pentru care nu se pot produce mai multe unități. Exemplele de mai sus sunt, probabil, doar începutul, deoarece valul mașinilor electrice încă nu a venit.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)