autovit.ro

Motorul 1.5 dCi de la Dacia Duster primește un update important

Un pilon important al vânzărilor Dacia din ultimii ani, prezent pe toată gama de modele, motorul 1.5 dCi trece la un nivel superior în evoluția sa. El primește un plus de putere, devine mai ecologic și are un nou nume – 1.5 Blue dCi.

 

Deși urmează să se extindă către toate gama, primul model care beneficiază de Blue dCi este Duster, care înregistrează un succes comercial uriaș pentru Dacia la nivel european. Dacă până acum dieselul putea fi comandat în două versiuni de putere, de 90 CP și 110 CP, de acum acesta va avea 95 CP și 115 CP.

Deși creșterea de putere nu pare una semnificativă, performanțele sunt îmbunătățite la un nivel mai mare decât ne-am fi așteptat. Astfel, versiunea de 95 CP reușește să asigure o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 12,6 secunde, ceea ce înseamnă o îmbunătățire de 1,2 secunde față de versiunea anterioară.

Similar, versiunea de 115 CP scurtează accelerația 0-100 km/h cu 1,3 secunde și astfel ajunge la valoarea de 10,5 secunde față de 11,8 secunde. Ambele valori sunt extrem de bune acum. În plus, motorul de bază primește 30 Nm și ajunge la 240 Nm, în timp ce unitatea mai puternică rămâne la valoarea de 260 Nm.

O altă schimbarea importantă pentru noul motor este introducerea unui catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) la care se adaugă un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor. Acesta este deja disponibil la motorul 1.5, însă doar la noua Clasa A de la Mercedes-Benz, pe versiunea A 180d. Duster este primul model al alianței Renault-Nissan care primește actualizarea. În plus față de cele menționate mai sus, noul motor trece de la un intercooler răcit cu aer la unul răcit cu apă, iar presiunea în rampa de injecție urcă la 2000 bari, grație unei noi generații de injectoare.

În ceea ce privește consumul, cifrele rămân neschimbate pentru ambele versiuni de putere, la valoare de 4,4 l necesari pentru a parcurge 100 km în regim mixt. După această retehnologizare, motorul diesel de 1,5 litri devine unul dintre cele mai curate din gama lui, ceea ce face ca Duster să aibă un nou punct convingător pentru clienții săi, care poate ajuta și mai mult vânzările. Prima piață care va dispune de noua unitate este Franța, dar aceasta va ajunge rapid în toată Europa. Aici, prețul suplimentar plătit pentru noul motor este de 150 de euro.

6 Comentarii

  1. Duca

    Apreciez faptul ca Renault stie sa promoveze modelul Duster intr-un mod profesionist prin introducerea inovatiilor cu prioritate catre aceast model in raport cu celelalte modele similare ale concernului francez …

  2. Zamfir

    Bun articol despre dastea .dacă ne spuneți și prețul? Pe cinci ani cate ne vine rata? Mulțumim

  3. cristi negrut

    Astept cu nerabdare sa vad cat de fiabil va fi sistemul injectie Adblue de la Renault , cei de la VW si Mercedes au foarte multe probleme cu acest sistem .

  4. Ioan de la Dacia

    Este o idee absolut proasta, Adblue nu face nimic la o masina, decat sa oblige beneficiarul sa scoata mai mult din buzunare. Din punctul meu de vedere, introducerea acestui sistem la Duster va duce la un picaj major pe acest segment.

  5. George

    La pretul de aprox. 20000 euro, puntea spate ar trebui echipata cu discuri nu cu tamburi. Pacat de restul masinii… As renunta fara nici o retinere la incalzirea scaunelor, in favoarea incalzirii parbrizului, eventual a interiorului. Iernile romanesti sunt adevarate, iernile frantuzesti sunt un fel de primaveri inflorite…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)