autovit.ro

Volkswagen I.D. R spulberă recordul pe celebrul traseu de la Pilkes Peak

S-ar putea să vă întrebați de ce este un record din motorsport atât de important, însă rezultatul obținut de VW I.D. R are o însemnătate istorică, ce probabil va rămâne mult timp ca referință. Cu un record la general destinat până anul trecut doar monștrilor mecanici cu motoare termice, traseul de la Pikes Peak din 2018 a marcat schimbarea recordmanului pentru clasa Unlimited.

 

Considerat unul dintre cele mai periculoase trasee din lume, Pikes Peak a reprezentat mereu apogeul unei mașini de curse, fiind extrem de greu de construit și setat o mașină special pentru a doborî recorduri aici. În primul rând bugetele pentru vremurile moderne au devenit dificil de justificat, iar piloții angrenați aveau nevoie de un dram de nebunie pentru a încerca să se bată la prima poziție, ținând cont de gradul uriaș de pericol pe care îl reprezintă drumul de munte lipsit de parapeți și zone de protecție.

Însă, anul acesta, în plin proces de spălare a imaginii negative generate de scandalul Dieselgate, Volkswagen a decis să construiască o mașină electrică care să atace cel mai bun timp pe traseu, deținut de Sebastian Leob la volanul unui Peugeot 208 T16 Pikes Peak. În anul 2013, acesta înregistra un timp de 8:13,878 minute, fiind cel mai bun rezultat pe traseul complet de la Pikes Peak.

Sub denumirea de I.D. R, nume care este deja atribuit viitoarei game de mașini electrice de la VW, Volkswagen a reușit să doboare recordul cu mai bine de 16 secunde, ceea ce înseamnă că modelul electric a coborât sub granița celor opt minute, cu un timp de 7:57, 148 minute. La volanul mașinii de concurs a fost francezul Romain Dumas.

Practic, pentru Volkswagen a fost o demonstrație tehnologică menită să arate potențialul sistemelor de propulsie electrice, pe un traseu de 19,9 kilometri și 156 de viraje, ce urcă aproape 3000 de metri, cu o pantă medie de 7,2 grade.

Dezvoltat special pentru traseul de la Pikes Peak, VW I.D. R are o greutate de 1.100 kg, cu tot cu pachetele de baterii și  a fost realizat de la anunțul oficial de participare și până la stabilirea recordului în doar 250 de zile, un timp extrem de scurt pentru un proiect atât de complicat care a necesitat dezvoltarea unui sistem de propulsie, baterii, șasiu și elemente aerodinamice.

Cu un sistem de tracțiune integrală, cu motoare electrice pe fiecare roată, conceptul Pikes Peak dezvoltă doar 680 CP, cu mult sub ceea ce propuneau rivalii săi de-a lungul timpului. De exemplu, 208 T16 a lui Sebastian Loeb dezvolta 875 CP. Asta demonstrează uriașul potențial pe care îl are tehnologia de propulsie electrică, lucru confirmat și de faptul că acest record este deținut acum de un model full-electric.

2 Comentarii

  1. viorel

    Poate incerca WV orice , si avioane ca imaginea negativa nu se va sterge din ochii celor care inteleg intentia ( INTENTIA ) si nu greseala lor .
    Au mintit intentionat , de ce nu ar face acelasi lucru si cu masinile electrice , avioane sau pistoale cu apa pentru copii.

  2. Topala

    Nu inteleg de ce in SUA VW a rascumparat toate masinile cu Euro 5, iar in Europa doar le-a schimbat soft-ul lucru ce a dus la o scadere de putere.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)