autovit.ro

Demontarea filtrului de particule a fost luată în vizor de RAR

Una dintre cele mai comune practice din ultimii ani, demontarea și anularea filtrului de particule, a intrat în vizorul Registrului Auto Român, care a început să sancționeze service-urile care practică această operațiune.

 

Din momentul în care au fost introduse pe motorizările diesel, începând cu standardul de poluare Euro 4 (aproximativ 2004-2005), filtrul de particule a reprezentat o reală problemă pentru șoferi. Primele generații care au integrat un astfel de filtru au avut probleme datorită faptului că softul nu era foarte bine optimizat pentru a gestiona încărcarea de particule. Problemele au fost rezolvate pe parcurs, însă doar parțial.

Cu orice diesel care are filtru de particule din fabrică, traficul aglomerat este o reală problemă pentru că sistemul nu se poate regenera corect, din cauza vitezelor mici și inconstante de deplasare. Filtrul de particule se curăță cel mai eficient în afara orașului, la viteze constante, practică imposibilă în traficul urban.

De aceea, în ultimii ani, tot mai multe service-uri au oferit posibilitatea de a demonta filtrul de particule în mod fizic de pe mașină. Această operațiune trebuie secondată de modificarea softului mașinii, pentru ca mașina să poată funcționa fără a genera erori în bord. Însă, dacă această operațiune este efectuată, normele de poluare nu mai pot fi respectate, iar mașina generează mai mult fum și așa extrem de nociv în cazul motoarelor diesel.

După ani de zile în care nu s-au luat măsuri împotriva acestei practici, Registrul Auto Român a anunțat printr-un comunicat că a început să întreprindă măsuri active pentru a opri fenomenul.

“Registrul Auto Român a demarat o amplă campanie, la nivel național, de depistare și sancționare a service-urilor unde se efectuează ilegal lucrări de anulare a filtrului de particule pentru autovehiculele cu motorizare diesel. Atragem atenția asupra faptului că înlăturarea filtrului de particule este o lucrare neautorizată, care are efecte grave asupra calității aerului. În plus, înlăturarea acestui filtru de particule atrage sancțiuni dacă lipsa lui este constatată la controale tehnice desfășurate în trafic de către RAR și duce la neacordarea vizei de efectuare a inspecției tehnice periodice dacă lipsa filtrului se constată la momentul efectuării ITP”, se arată în comunicatul RAR.

Motivul pentru care șoferii alegeau această practică este clar – regenerări dese și problematice, colmatare, vizite în service, costuri ridicate de înlocuire (între 1000-4000 de euro), însă acum operațiunea de anulare a filtrului de particule va avea repercusiuni.

 

2 Comentarii

  1. George

    Pentru unii nu conteaza, “PUTEREA FACE DIFERENTA”!

    /s

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)