autovit.ro

Propunere pentru adoptarea unei taxe pe autostrada București-Ploiești

Autostrada București-Ploiești este parte a viitoarei autostrăzi București-Brașov, fiind operațională deja din 2010, însă este destul de slab circulată, fiind mai lungă decât vechiul DN1. Cu toate acestea, de anul viitor șoferii ar putea să plătească o taxă pentru utilizarea ei.

 

Situația este cel puțin ciudată, deoarece toată lumea așteaptă un verdict pentru începerea procedurilor pentru construcția restul de autostradă, de la Ploiești la Brașov. Proiectul este unul incert și a fost propus în diferite forme în ultimii ani, chiar și cu proiecte concrete, care au fost rapid îngropate.

Acum se vorbește din nou de inițierea unui parteneriat public-privat, cu o parte din fonduri generate de stat și alta de un partener privat. Motivul pentru care s-a alege această variantă este că prețul pentru acest segment de autostradă este unul extrem de mare, ținând cont de dificultatea construcției.

Evident, pentru a se acoperi sumele provenite din zona privată a investiției, circulația pe autostradă va trebui taxată, ceea ce a dus la propunerea următoare. Fiecare 100 km parcurși pe autostrada București-Brașov vor costa pentru un autoturism suma de 6,3 euro + TVA, ceea ce reprezintă aproximativ 34 de lei la cursul actual. Fără să judecăm cuantumul taxei, totul este normal în aceste condiții, multe țări din Vest practicând acest sistem pentru construcția și întreținerea autostrăzilor.

Ceea ce este oarecum ciudat este faptul că autoritățile menționează că taxarea s-ar putea introduce de anul viitor pentru secțiunile finalizate și apoi va fi introdusă pe fiecare segment nou. Asta în condițiile în care construcția de segmente noi nu poate începe atât de repede, iar singura porțiune finalizată este autostrada București-Ploiești, pe care se circulă fără taxare încă de la inaugurare.

“Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA şi poate fi supusă indexării la data de 1 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, se precizează în studiul propus în acest moment.

Chiar dacă este la planul de proiect și nu este obligatoriu să fie introdusă de anul viitor, o taxă pentru autostrada București-Ploiești ar însemna plata a circa 21 de lei pentru doar 62 km. Asta cu siguranță că va face ca traficul de pe autostrada A3 să scadă și mai mult.

8 Comentarii

  1. Ciprian

    Înainte să pună astfel de taxe, să se gândească cât au furat țara de-a lungul anilor, care sunt veniturile, taxele incluse deja în combustibil, taxe peste taxe care niciodată nu și-au îndeplinit scopul palpabil !

    • andrei

      deci platim taxe de drum in carburanti, platim rovigneta, de fiecare data cand trecem peste un pod mai mare mai platim si taxa de pod, avem drumuri de tot rahatul, si mai nou urmeaza sa mai platim si taxe de autostrada? javre nenorcite psd-iste!

  2. Adrian

    Este cea mai proasta idee! Va genera multe costuri legate de sistemul de taxare, amenajare statii taxare, personal, etc. Eventual taxa trebuie introdusa on cea de drum (Vigneta), eventual diferentiata pe categorii de drum: DN si o alta care cuprinde DN si autostrazi! Chiar avem numai incompetenti in sistemul guvernarii???

  3. Eu

    Întai Sa faca parcari,stati Peco,iesiri si intrari,sa faca ceea ce este in multe tari,asa cum a scris cineva mai sus,si dupa accea sa se gandeasca la taxe,pentru ca aceste scursurii de canal Nu stiu decat sa produca Bani,da Bani,Dar doar ptr ei,Si fuziunea dintre Stat si persoanele fizice care ar Fi ???Statul stim cu totii cine este ,scursurile si sacalii Romaniei oare pers fizice or sa fie Camatari si Interlopi carei pazesc,?????Tot cei posibil,doar,trebuie sa le plateasca serviciile,Multumesc”lui Dumnezeu Ca am scapat sa mai platesc ceva in Tara aceea de Rahat

  4. Gigi Conducta

    De ce va inflamati?
    Pentru salariul minim de 1.800euro din Romania, taxa nu este mare si oricum va fi indexata corespunzator.
    O posibila solutie pentru cei care nu vor sau nu au bani sa plateasca, ar fi sa se treaca pe un caiet si la fel ca la cei care trebuie sa faca ore de munca in folosul comunitatii, sa faca ceva deszapezire, vopsire, montare de semne(eventual alea cu “aici sunt banii dumneavoastra”), asfaltare(cu sculele proprii, bineinteles), etc.
    TRAIASCA ROMANIA SOCIALISTA, aaa …pardon DEMOCRATICA!

  5. costel

    SUNT DE ACORD SA PLATESC DAR SA CIRCUL PE UN DRUM CIVILIZAT NU PE CAMP. SI SCOATETI SI ROVINIETA. CAT CIRCUL ATA PLATESC. MULTUMESC

  6. Mircea

    Autostrada București/Ploiești-Brașov trebuia făcută numai cu bani europeni, Așa cum au procedat alte țări europene (Portugalia, 30 miliarde euro infrastructură), dar probabil că nu se poate fura ușor iar prețul nu poate fi umflat la infinit.
    – Pentru București-Ploiești sunt bandiți dacă pun taxă, este deja făcută, prea lungă din cauza corupției și mafiei la nivel de stat, dovada clară fiind atâtea curbe inutile care au făcut ca autostrada să treacă pe terenurile achiziționate prin cunoașterea inițială a proiectului. A se vedea cine a beneficiat de marile despăgubiri!
    – Taxare în euro ??? Când vom trece la această monedă, până atunci să cerceteze MF în ce monedă ne luăm salariile și pensiile!

  7. Nemo70

    Culmea, autostrazi importante in Italia si alte tari mai civilizate ca noi au o taxare de 2 euro pentru fiecare 50km in zone aglomerate si chiar 2 euro pentru 100km. Autostrada A14 care traverseaza aproape toata coasta estica din Bologna pana dincolo de Bari si A11 de exemplu! Si noi vrem sa taxam cu 6,3euro fiecare 100km dar nu avem inca acesti km?? Lamentabil…in ce tara traim!

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)