autovit.ro

Peugeot lansează două versiuni plug-in hybrid pentru 3008 și 508

Până să vedem explozia de mașini electrice care se anunță în anii următori, tot mai mulți constructori lansează versiuni plug-in hybrid, care vor asigura trecerea spre mobilitatea full-electrică. Înaintea Salonului Auto de la Paris, Peugeot a anunțat că lansează două astfel de versiuni pentru 3008, 508 și 508 SW.

 

Deși cele două versiuni nu vor fi disponibile imediat, momentul lansării lor este unul foarte important pentru Peugeot, care se înscrie pe un tren tehnologic important în ceea ce privește versiunile PHEV.

Pentru Peugeot 3008, în versiunea GT, clienții vor putea comanda modelul Hybrid4 care are sub capotă un motor termic pe benzină, de 1,6 litri, supralimentat cu turbo, care dezvoltă 200 CP. Acesta va fi ajutat de două motoare electrice, fiecare având o putere maximă de 110 CP, ele fiind poziționate câte unul pentru fiecare punte.

Pentru că puterile nu se adună în această configurație a motoarelor, puterea maximă a întregului sistem va fi de 300 CP, SUV-ul francez având tracțiune integrală fără ca cele două punți să fie conectate mecanic între ele. Peugeot 3008 GT Hybrid4 va putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 secunde.

Acumulatorii au o capacitate de 13,2 kWh care asigură un rulaj complet electric pentru o distanță de 50 km, conform noilor norme WLTP.

Pentru toate celelalte versiuni de echipare ale lui Peugeot 3008, francezii vor oferi un al doilea sistem plug-in hybrid, mai simplu și mai ieftin. Acesta va utiliza același motor termic 1.6 Turbo, dar într-o versiune de putere de 180 CP, căruia i se va alătura un singur motor electric, montat pe puntea față, cu o putere maximă de 110 CP.

Astfel, întregul sistem de propulsie va avea o putere maximă de 225 CP, va dispune doar de tracțiune față și va putea rula pentru 40 km în modul pur electric, grație unui pachet de acumulatori de 11,8 kWh.

Acest sistem va fi oferit atât pentru 3008, cât și pentru noile 508 și 508 SW. Ambele versiuni hibride de mai sus vor fi oferite cu o cutie automată e-EAT8 cu 8 trepte. Sistemul va permite posibilitatea de a nu consuma acumulatorii de la pornire, pentru a avea la dispoziție energia electrică pentru condițiile dorite, de exemplu în centrul unui oraș și nu în distanța de până acolo în condiții de drum național sau autostradă.

Încărcarea acumulatorilor durează 7 ore de la o priză normală (3,3 kW) și circa o oră și 45 de minute  dacă se utilizează o stație de încărcare rapidă de cel puțin 6,6 kW și 32 de amperi.

2 Comentarii

  1. anton florian

    buna ziua,
    Pe cand si la Opel Grandland X un astfel de sistem PHV ?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)