autovit.ro

România este lider în Europa la vânzarea de mașini noi

Chiar înainte de intrarea în vigoare a standardelor WLTP, toți constructorii din Europa au împins prin promoții și oferte speciale modele lor care nu mai puteau fi omologate rapid cu noile norme. Astfel, piața de mașini noi a cunoscut o creștere uriașă în cele mai multe țări. Liderul? Surprinzător, România.

 

Piața europeană de mașini noi a cunoscut, în luna august, o creștere de 30%, arată cel mai nou comunicat de presă al celor de la Jato Dynamics. De aproape o decadă, mai exact din noiembrie 2009, piața nu a mai cunoscut o asemenea creștere. Motivul este destul de simplu, stocurile de mașini omologate conform standardului de poluare vechi (NEDC) au trebuit rapid vândute pentru că astfel nu ar mai fi putut fi înmatriculate de la 1 septembrie.

Așa că luna august a fost guvernată de discounturi mari și oferte speciale, astfel încât piața a “înghițit” un număr record de mașini.

Este extrem de interesant că în tot acest iureș al vânzărilor de mașini noi, cea mai mare crește a fost, de departe, a pieței din România. Față de luna august a anului 2017, piața a înregistrat o creștere de 138% (28.546 de mașini vândute), uriașă nu doar față de anul precedent, ci și față de alte țări. În același clasament, Polonia, poziționată după România, a înregistrat o creștere de 64,3%, iar Lituania de 58,3%.

Aceasta nu este singura cifră cu care România domină acest clasament, deoarece și creșterea față de anul trecut este una uriașă, de 51,9%. Asta înseamnă că, la finalul lunii august, în România s-au vândut 103.823 de mașini noi. Următoarele țări cu creșteri ale pieței de mașini noi sunt Lituania cu 32,2% și Ungaria, cu 31,0%.

“Aceste rezultate arată că înmatriculările de mașini noi pot fi crescute artificial, dar mai ales că pot fi manipulate ușor de factori externi. Efectul WLTP ne arată cât de slab sunt pregătiți producătorii. O să fie interesant de observat cum vor continua constructorii să răspundă în următoarele luni”, a declarat Felipe Munioz, analist în cadrul Jato Dynamics.

Piața este dominată în continuare de SUV-uri, care acaparează un procent de 35,7% din vânzări, fiind urmate de segmentul de clasă mică cu 19,2% și de segmentul compact, cu 18,2%.

Dieselul pierde în continuare teren, cota sa fiind de 35% față de 42% cât era acum un an. Raportul a fost realizat luând în calcul cele mai mari 27 de piețe auto din Europa.

Un comentariu

  1. VP

    Inteleg ca suntem usor de cumparat cand vine vorba de poluare?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)