autovit.ro

De Tomaso: renasterea unui artizan de masini sport?

Istoria industriei auto este plina, din pacate, de nume – mai mult sau mai putin sonore-, de companii care nu au reusit sa supravietuiasca economic momentelor de glorie si inspiratie.
Dintre cele mai sonore putem aminti Hispano Suiza, Isotta-Fraschini, TVR, Venturi, DeLorean, Cisitalia si De Tomaso, “clientul” nostru de azi.
Client, pentru ca exista rumori cum ca acest brand va renaste – si voi folosi un cliseu vechi de cand lumea-, precum pasarea Phoenix din propria cenusa.
Acum asta e foarte laudabil in cazul respectivei pasari mitologice, inseamna ca avea ceva ADN de calitate, insa tocmai aici e buba: micutul constructor Italian nu a avut niciodata un astfel de material genetic de valoare inca sa necesite/justifice neaparat o renastere spectaculoasa.
Iar daca e sa ne luam dupa ce se aude pe internet pe la colturile industriei, revenirea la Salonul Auto de la Geneva din primavara aceasta nici nu va fi cine stie cine mare reusita, daca e sa ne uitam la imaginile modelului SLC, un soi de crossover cu proportii destul de grotesti ce aduce a BMW GT.


Va intrebati ce o fi insemnand SLC? E o noua abreviere cu gust destul de dubios a notiunii de Sport Luxury Car! Hhhhmmm, what? Se pare ca de partea sport din abreviere se va ocupa un V8 de aproape 550 CP ceea ce nu suna rau, insa la cat de grea pare sa fie dihania, nu cred ca iti va creste pulsul foarte alert…
Ziceam ca De Tomaso nu a fost niciodata un mare nume in industria de masini sport, insa inca de la crearea brandului in 1959 de catre argentinianul Alejandro de Tomaso si pana la intrarea lui in lichidare, masinile produse au aratat, totusi, a masini sport. Ajunge sa priviti modelele Mangusta si Pantera. Modelele mai cosy, ca Deauville si Longchamp, erau ceva mai masive, insa cu personalitate.
Din pacate pentru De Tomaso, o limitare drastica a afinitatii publicului fata de creatiile sale a fost folosirea motoarelor Ford V8 americane care chiar si foarte fiabile fiind, nu se comparau deloc favorabil din punct de vedere seductie cu cele produse de concurenta italiana Ferrari, Lamborghini sau Maserati.
Asa ca auzul vestii ca noul proprietar al brandului, Gian Maria Rossignolo, planuieste sa relanseze marca si sa construiasca 8000 de masini pe an (3000 crossover, 3000 limuzine si 2000 coupe-uri), m-a lasat complet rece.

Ce ziceti, e loc pentru De Tomaso pe piata?

2 Comentarii

  1. cristi_s

    Daca produce hidosenia aia, cred ca dispare la fel de repede cum a reaparut. 🙂 Bag seama ca designerul a fost nitel miop sau sasiu, ca vad ca aripa spate nu incadreaza egal roata, e o dezaxare acolo. 😀 😀 😀 Daca e un nou trend in design, “make it look like is already broken”, nu merci, la capitolul asta prefer la orice ora stilul clasic. Sau stilul de-a dreptul elegant al vechilor Citroenuri, cu roata spate aproape acoperita de aripa.
    Pacat, Pantera era o masina care chiar arata intr-un mare fel. Poate era mai bine pentru ei (si pentru noi) daca reluau productia, intr-o versiune un pic modernizata, in locul “ciudateniei” aleia de mai sus.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)