autovit.ro

Intransigenta sau “exces”?

Asa cum se stie, raliurile sunt o ramura a sportului cu motor unde este nevoie ca cei doi membri ai echipajului sa fie posesori de carnet de conducere valabil.
Asta din cauza ca acest sport prezinta particularitatea ca pe etapele de legatura masinile de concurs evolueaza pe drumuri cu circulatie deschisa. Evident, pe aceste portiuni, echipajele trebuie sa respecte legislatia rutiera, actul sportiv fiind limitat la probele speciale, unde circulatia este inchisa.

De-a lungul timpului si in anumite tari – inclusiv in Romania cu incepere din 2010-, au existat “relaxari” ale autoritatilor in ceea ce priveste posibilitatea ca un pilot ce nu are inca 18 ani si deci nu poate fi posesor de permis, sa poata lua startul intr-un raliu, cu conditia ca pe etapele de legatura la volanul masinii sa se afle copilotul acestuia si acesta sa aiba permis valabil.

Deci, prin aceasta derogare/intelegere/relaxare, se intelege/accepta/recunoaste faptul ca strict pe probele speciale nu ai nevoie de carnet! Nu?

Si atunci, poate-mi explica mie cineva, eventual de la Politie, de ce daca pilotului Solberg i s-a luat carnetul pe motiv de exces de viteza, nu i s-a permis sa piloteze STRICT pe aceasta ultima proba speciala si a fost nevoit sa cedeze volanul copilotului sau si sa piarda astfel locul 4 in clasamentul general in favoarea lui Ogier?

Si, in loc de incheiere, sa stiti ca sunt un sustinator al aplicarii legii. Insa cred ca orice problema trebuie sa poata fi privita si usor nuantat. Adica, un pilot de top, fost campion mondial este prins in timpul unei etape de legatura cu viteza prea mare. S-o fi impunand chiar asa o masura drastica? Suspendarea permisului? Adica, domnule subofiter, chiar asa domle? Trebuia Petter sa fie dat de exemplu la gazeta de perete de la voi de la postul de politie? Sau mata? O fi vreun premiu in joc? Cine-l prinde pe Petter mergand cu viteza?

Mie-mi miroase a usor exces sau maxima rigiditate. Voi decideti…

Ar fi interesant de facut un exercitiu de imaginatie despre cum s-ar fi desfasurat acest “incident” in Romania!

13 Comentarii

  1. alex

    s’au facut de kko suedezii..

  2. cristi_s

    Salutare. Aceiasi suedezi acum 3 ani: http://www.youtube.com/watch?v=hjbe7MaBXAM 🙂 🙂 🙂 🙂 Doar ca atunci a fost vorba doar de o amenda. E spinoasa problema aici, pentru ca e si foarte complexa. In tarile civilizate, sunt sigur ca majoritatea lumii din trafic priveste cu simpatie masinile alea viu colorate si zgomotoase si le fac loc prin trafic (desi am vazut un filmulet cu un idiot cu un Ford Mondeo care a incercat o liniuta la un semafor cu un Focus WRC, am ras de numa’ de ce a iesit , desi ala cu WRC ul nu si-a pus mintea cu el :)) Asa ca nu cred ca daca un echipaj merge mai tare ca sa recupereze timp pierdut din cine stie ce cauza e potential factor de accident mai mare decat o masina “civila”, sa zicem. Plus ca perfomantele dinamice ale masinilor de raliu (nu neaparat WRC uri) sunt … de pe alta planeta (si nu ma refer la viteza maxima aici, ci la aderenta si distanta de oprire). Dar…legea e lege. In unele tari e mai drastica, in altele e mai permisiva (vezi cazul Loeb in Mexic escortat de politie cand i se dezmembra Xsara sub picioare). A propos, cred ca cea mai mare amenda dintre piloti a luat-o Kimi Raikkonen in Finlanda, cand l-a amendat politia ca tragea cu masina o remorca pentru care nu avea categorie. La aia se da punctul de amenda functie de venit, deci iti dai seama cat a incasat, ca pe vremea aia alerga pentru Ferrari in F1. :))))))))))))))))
    Ce ma nedumireste pe mine e altceva. Proba speciala e drum inchis, practic e inchiriat de organizator si poate face ce vrea cu el, daca are chef sa organizeze meci de hochei sau baschet, e problema lui. Si nu cred ca i-ar cere cineva permis de conducere lui Wayne Gretzky doar pentru ca joaca hochei pe drum. Asa ca mie adevarata problema mi se pare de ce nu a putut conduce Petrica pe proba speciala, nu de ce i-a luat politia carnetul. Dintr-un punct de vedere mi se pare OK ca politia (lor) nu face discriminari. Sau or fi dat peste vreun politist care a picat examenul de conducere de vreo 4 ori si il enerveaza motorsportul. 😀 M-am uitat in regulamentul sportiv al WRC si nu scrie nimic ca nu ai voie sa conduci pe P.S. cu permisul suspendat. Dar e posibil sa nu ma fi uitat bine, ca situl FIA e cam vraiste, nu gasesti nimic cand cauti. 🙂 Sa fie o noua gaselnita pentru promovarea campaniei aleia cu care se tot lauda FIA cu drumuri mai sigure & stuff?

    • Edwin

      Da, s-a discutat mult si in comentariile de Fb…Nu mai inteleg nimic. In mod normal la orice mica urma de suspiciune echipa/echipele adverse sar cat China in sus si fac din tantar armasar. Acum nimic… Ciudat!

      • cristi_s

        Foarte tare Facebook-ul ala, a devenit locul unor discutii interesante. Pe asta am pierdut-o. 🙁 Si am auzit ca mai e una interesanta despre carterul sec. 🙂 🙂 🙂 Probabil Ford n-au comentat nimic ca nici ei nu sunt usa de biserica, cu cele doua echipe separate conduse de aceeasi persoanasi 70 de mii de piloti care nu se stie clar care pentru cine concureaza. 🙂 🙂 Eu unul nu il sufar deloc pe Malcolm Wilson, asa ca ma abtin mai departe sa ma exprim, ca nu ii frumos. 🙂 🙂 🙂

        • Edwin

          Nu te abtineeee!!! 😉

          • cristi_s

            Am prieteni fani Ford, vrei sa nu mai ies din casa decat cu escorta de la trupele speciale? 😀 😀 😀 😀
            Dar daca tot m-ai starnit, cel mai tare ma enerveaza nepotismul crunt si dictonul totul pentru bani care e la Ford de vreo cativa ani. Nu de alta, dar fi-su lui Malcolm e zero barat, pe tot drumul si cu ambele picioare pe frana, n-are trase, n-are nimic. Dar e fiul lu’tata. In afara de Henning Solberg, toti de la Stobart, care e condusa tot de Malcolm, sunt acolo fie pentru ca au platit bine si au adus sponsorul dupa ei (sa nu im spuna cineva ca Al Quassimi e pilot de top, ca nu cred), fie sunt ruda cu cine trebuie. Restul care mai merg pe Ford sunt clienti, gen Ken Block, cu aia nu am nici o treaba, merg pe banii lor (cat o sa mai aiba) si platesc probabil bine pentru masinile alea. Bine, in ultima vreme nici Citroen nu sunt prea departe, macar Kimi Raikkonen e un nume celebru, poti spune ca l-au adus pentru imagine, nu pentru bani. Incet incet ajung sa imi fie dor de vremurile cand Sainz isi arunca in portbagaj casca fara sa mai deschida hayonul la Corolla, de Gronholm facand misto de propria echipa, care a facut un 307 WRC din rebuturile de pe banda de asablare de la Sochaux, de Panizzi incantand fanii si speriindu-l pe frate-su sau pe Delecour mai sa-si ia la bataie copilotul. De McRae care venea cu masina in punga mai mereu nu mai zic.
            In fine, sa vedem daca asteptarile in ceea ce priveste spectacolul se si adeveresc, pana acum destul de srprinzator startul de sezon. Pacat ca nu sunt mai multe echipe de uzina, cred ca motorsportul nu mai e demult un vector de imagine, ca pe nimeni nu mai intereseaza performanta pura, ci numarul de airbaguri si de sisteme din trei litere. Plus numarul de zone de la clima. Bine si producatorii nu se inghesuie sa fructifice rezultatele din motorsport. Ca C4 turbo nu e decat diesel. 😀 Iar 4×4 nu exista deloc. Abia acum incep sa miste ceva cu DS3 ul turbo de 1.6, dar cred ca mai mult din cauza taxelor si a recesiunii (plus ca mie mi se pare o jignire crasa adusa istoriei Citroen folosirea celebrelor litere DS in botezarea unor plastice care nu surprind decat prin aspect, dar sunt praf la capitolul inovatie.). Jenant de-a dreptul. Cam aceeasi ciorba si la Ford.
            In fine, ma duc sa semnez contractul cu trupele SAS sau cu Legiunea Franceza, pentru protectie, presimt un val brusc de antipatie din partea mai sus pomenitilor prieteni fani Ford. 😀 😀 😀 😀

    • Radu

      Cristi, mi-a placut raspunsul tau si ai mare dreptate. Daca e sa banuim ca a fost mana lui Citroen la mijloc e greu de dovedit si chiar anticipat.
      Daca a fost o pedeapsa, de genul a da un exemplu comunitatii si faniilor ca nu te joci cu legea si cu siguranta rutiera, au fost cam drastici dar asta e. Sunt convins ca si la ei se gasesc unii care dupace au mers pe probe sa exagereze.Eu mi-as dori sa stea si la noi politia la iesirea de pe probele speciale, ca sincer atunci vad cele mai multe chestii live, se gasesc foarte multi “fani” sa arate ce pot ei. Imi si aduc aminte de masini rasturnate la resita acum 2 ani parca, la ultimul raliu organizat pe valea domanului, dupa terminarea probei.

  3. Radu

    Nu se stia de acest incident in Romania :))
    Ar fi fost normal ca petter sa poata pilota pe probe, iar copilotul pe etapele de legatura.

  4. cristi_s

    Sau o fi vreo gaselnita ca sa treaca Ogier in fata lui Solberg in clasament. :)))))))))))))))))))))

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)