autovit.ro

Formula 1 cu motoare minuscule din 2014

Nu stiu voi, dar eu cand ma gandesc la bolizii de Formula 1 mintea isi imagineaza mii de centimetri cubi, zeci de cilindri si j’de mii de cai putere!
Din pacate, in ultimii ani FIA a tot redus numarul acestora astfel incat azi mai avem doar niste V8-uri de…2,4 litri. Destul de banal, zic eu, chiar daca puterile dezvoltate sunt de circa 800 CP.
Si chiar daca astazi s-au adoptat masurile de revenire din 2014 la “miniaturi” turbo de 1,6 litri cu arhitectura V6, vestea – logica din punct de vedere al downsizing-ului ce loveste intreaga industria auto-, imi readuce in prim plan senzationalele masini de GP de la sfarsitul anilor ’70 si mijlocul anilor ’80 care faceau legea pe circuitele vremii.
Animate de la fel de minuscule motoare turbo de 1,5 litri, acestea dezvoltau circa 900-1000 CP in cursa si pana la 1300-1500 CP la calificari!!! Adica 1000 CP/litru, believe it or not! Evident ca principalul responsabil pentru aceste dementiale puteri era turbocompresorul, care facea o presiune de pana la 5,5 bari (!!!). Va dati seama ca, pe cale de consecinta, cel putin in primii ani dupa debutul motorizarilor turbo din 1977 (Renault), masinile erau extrem de greu de pilotat din cauza turbo-lag-ului…enooorm!
Dar ce nebunie, ce dementa. Mi-e greu sa cred ca o vom revedea vreodata, cu tot cu reintroducerea acestei tehnologii.

Asa ca, sit back and enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=ICvSLM6QjrY

http://www.youtube.com/watch?v=BplWPco6REg

3 Comentarii

  1. cristi

    Salutare,

    Sunt si eu curios daca miscarea asta inapoi va aduce spectacol, motoare nebune, curse palpitante s.a.m.d…..

    Intr-un fel inteleg dorinta asta de a ne da mai eco, mai tree-friendly si sunt convins ca o sa vedem niste realizari ingineresti de exceptie……Si totusi nu pot sa nu zic:e Formula 1!

    Daca nici aici nu o sa mai putem vedea un V8, nu mai zic V10 atunci unde?
    Parca nu imi mai place asa tare sa stiu ca un monopost F1 merge cu motor de 1.6, chit ca nu are nimic in comun cu unul normal, cand stiu ca se poate mai mult, mai tare, mai bine……sa se cheme atunci Formula 1.1?

    Sunt convins ca miscarea asta vrea sa dea un ton, pentru ce se intampla acum in materie de motoare si ce se doreste mai departe, dar totusi, in ritmul asta peste cativa ani proprietarii de Ferrari, Lambo si alte avioane o sa fie atacati cu pietre si vopseluri pe strada pentru ca omoara Mama Natura?

  2. Sarbu

    Vitezele sunt aceleasi , deci ii doar o chestie de informatie. Ar fii putut la fel de bine sa nu va spuna de motorizarea noua si tot cu aceeasi parere ati ramane.Daca cautati spectacol , uitativa la wrestling ; daca cautati curse , atunci ii altceva.Mie mi se pare ca sunteti in cautarea de senzationalism in cursele de F1 , nu prea va intereseaza clasamentele ci doar sa fie flacari , accidente si decese ca sa aveti pentru ce ‘defila’ pe strazi in numele ‘doliului’

  3. cristi

    Dl. Sarbu, intrucat nu am scris decat eu aici pana acum, nu pot decat sa trag concluzia ca reply-ul dvs. mi se adreseaza.
    Ca sa fiu scurt, ati inteles TOTAL gresit ce am scris mai sus.
    Ma opresc aici, pentru ca nu are sens sa incarcam excelentul blog al Dl.Keleti cu dezbateri si discutii pe langa subiect.

    Toate cele bune

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)