autovit.ro

Transfagarasan mon amour?, sau ce se ascunde in gropile din munti!

STUPOARE! CONSTERNARE! OCHI HOLBATI IN DEPARTARE! SUSPINE!
S-a anulat raliul Argesului! Jeeesus, cum asa? In Romania? Pi buni?
Sincer, dupa toate rumorile care pluteau precum un gol in aer, nici nu ma mir, insa tinand cont de track record-ul federalilor din ultimul mileniu, nu ma asteptam…
Inca de dinainte de a se anunta decizia comisiei de raliuri, mica dar activa si pasionala comunitate de motorsport din Romania se si scindase categoric in doua: unii care ii jurau credinta lui Norris si ceilalti, mai putini, care vedeau intr-un astfel de gest radical, un pas inainte in profesionalizarea raliurilor din tarisoara noastra.
Eu, mai optimist din fire, ma si pornisem la drum, insa vestea anularii a cazut ca un traznet pe cand eram pe o terasa super draguta la Sibiu.
Membri comisiei de raliuri, din care o parte erau prezenti pe probele din Arges, au hotarat ca traseul e prea deteliorat, ca lucrarile sunt prea intarziate pentru a putea sa se desfasoare recunoasterile in conditii optime si au anulat cursa.
Pe langa tristetea actului in sine, pe langa pierderile materiale suferite da marea majoritate a actorilor implicati si chiar si a fanilor, decizia este una cat se poate de importanta pentru motorsportul romanesc. Dar ce spun, e CEA MAI IMPORTANTA din ultimii 2000 de ani!
In primul rand, datorita faptului ca s-a luat o decizie! Si inca una foarte dura! Asta dupa ani si ani in care federalii evitau sa-si asume responsabilitati. Evident ca lumea se va scinda si mai puternic in doua! Cu totii vroiam sa avem un raliu frumos pe Transfagarasan, care, by the way, NU este acea portiune pe care o laudau Jeremy&Co la Top Gear, ci verisoara saraca de pe celalalt versant al muntelui…dar sa trecem peste asta. Este, oricum, un drum FOARTE spectaculos, extrem de tehnic si binevenit in calendar.
Insa nici acest raliu, nici altul, nu trebuie sa se tina cu ORICE pret. Si nu mai trebuie sa se tina pe stilul romanesc, cu mii de compromisuri.
Nu ca nu am incredere in Silviu Moraru si Stefan Vasile, insa eu eram deja la Pitesti si am urcat pe probe impreuna cu Vallino si cu Dan. Fratilor, lucrurile nu aratau deloc bine nici macar azi la pranz! Eu stiu ca cei mai “curajosi” dintre voi ne trag de urechi si ne reamintesc ca raliurile nu sunt sport de sala, insa, dragii mei, ele se impart in raliuri de asfalt si raliuri de macadam. Asta avea portiuni foarte lungi in care era un raliu de…GROPI!
Chiar si azi la orele 17 cand noi trei am coborat de pe probe, pe Vidraru era o dementa de gropi iar din PS4, parca, Coada Lacului, ar fi trebuit taiat 12 km ca sa se poata tine! Ce mai conteaza ca se zvoneste ca acei kilometri nici nu fusesera luati serios in considerare pentru a fi parcursi, ci doar ar fi fost adaugati pentru procentaje si kilometri pe…hartie!
Se pare ca maestrul Norris a gresit capital atunci cand, in loc sa stranga gastile de sustinatori din show-biz, mai bine ar fi pus biciul pe drumari. Nu inteleg cum sa nu incepi asfaltarile mai din timp? Cum sa nu iei in calcul sincope in proces? Rusalii? Ploi? Sunt sigur ca daca asfaltarea incepea cu o saptamana mai devreme, raliul ar fi fost un succes! Sorry Norris, asta e parea mea.
Insa, ca sa fim foarte corecti si de fapt asta e aspectul care ma ingrijoreaza pe mine cel mai mult, e INADMISIBIL ca federatia sa verifice lucrarile la starea drumului unui raliu de asfalt cu 12 ore inainte de inceperea inscrierilor!!!
Daca as avea vreo putere in federatie, as convoca o sedinta extraordinara si as schimba cateva prevederi cu privire la aceasta ultima validare a traseelor: 3 saptamani inainte verificare finala la raliurile de asfalt si 1 saptamana inainte la cele de macadam (asta pentru ca organizatorii raliurilor de macadam fac lucrarile mai tarziu pentru a minimiza incidenta unor eventuale ploi). Pe langa asta, as interzice prezenta organizatorilor si a sportivilor activi in comisii si nu as permite ca un organizator sa fie observator la raliurile organizate de ceilalti organizatori.
Dar, in cazul de fata, federatia a facut bine sa nu mai accepte rabaturi. Trebuia sa ajungem si la aceasta faza. De fapt, federalii ar trebui sa ajunga niste monumente de impartialitate, ar trebui sa fie DE TEMUT, atat de sportivi cat si de organizatori. Ei ar trebui sa fie garantul profesionalizarii sportului. Si, se prea poate sa fim pe drumul cel bun. Insa mai e foarte mult de parcurs din acest drum.
Si el e presarat cu capcane, cu factori perturbatori. Iar acestia din urma au fost, se pare, prezenti si la raliul Argesului. Se prea poate ca lui Norris sa-i fi fost bagate niste bete la spitze. Cel putin asa se aude. Si nu din zona sportului, if you know what I mean…
Insa momentan aceste detalii stau ascunse in noroiul de pe fundul gropilor de pe Transfagarasan precum zatz-ul din canile de cafea in care un ghicitor iscusit poate “citi” adevarul.
Daca acesta exista, nu sunt eu acela care trebuie sa-l divulge, mai ales ca nici nu beau cafea.

Norris?

2 Comentarii

  1. Tudor

    Ei hai Edy, chiar asa? Nu se poate merge pe asfalt cu gropi? Eu cred ca se poate! Asa cum unii au spus ca pot merge cu slick-uri pe zapada, cred ca nu ar fi nicio problema sa se concureze pe asfalt cu gropi. Suspensii de macadam, gume de asfalt si gata! Dragi piloti/sportivi/sponsori/spectatori, in Romania tocmai era pe cale sa se inventeze o noua suprafata competitionala pentru automobilism: groasfalt! Iar noi ne-am ratat sansa prin decizia federatiei. Si ce daca o groapa ar fi trimis un pilot peste glisiera de protectie? Ar fi iesit niste poze spectaculoase, nu? Riscurile meseriei, parol!
    Intrebarea care se pune este urmatoarea: cine ii va despagubi pe cei care au investit in echipele de curse pentru a fi prezenti pe masini in X etape si acum vor fi prezenti in X-1? Cred ca aici se va pune problema si solutia la intreabarea asta este una importanta. Vreun raliu de rezerva, ceva?

  2. Ovidiu

    Dupa ce s-a terminat raliul Sibiului , am facut Transfagarasanul pentru prima oara. Pot spune ca a fost un traseu foarte frumos (partea cu Sibiul pana la Balea lac). Insa cand am ajuns pe langa lac, mi-am schimbat parerea. Nu credeam ca poate fi posibil asa ceva pe un drum cu o importanta atat de mare pentru Romania… Chiar nu m-am mirat de decizia de anulare a raliului Argesului. Poti sa ai orice fel de suspensie si cauciucuri, daca dai intr-un crater de pe drumul ala , ajungi garantat mancare pentru pastrav in lac… Pe drum m-am oprit si am stat putin de vorba cu niste localnici si am inteles ca ar fi si ceva interese politice dar mai mult financiare (legate de firma care trebuia sa refaca asfaltul).

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)