autovit.ro

Cu volanul pe partea gresita. Articol dezbatere!

Aruncand o privire pe drumurile din Romania, nu poti sa nu fii incantat de cat de multi britanici par sa ne adore tara si vin sa o viziteze in valuri. Masini de toate culorile si felurile, impodobite initial cu aristocratice numere de inmatriculare insulare se deplaseaza destul de fluent prin traficul indigen, desi sufera de un handicap major.
Nu ca “englezii” de la volan nu ar cunoaste soselele ca pe buzunarul lor, romani sadea fiind in proportie de 99%, ci pentru simplul fapt ca masinile lor au volanul pe partea…gresita.

Si ce daca? Au volan? Au! Ei, atunci pot sa fie conduse oriunde.

Sigur ca tehnic asa este, insa procesul condusului pe drumurile publice nu este ca si pilotatul prototipurilor in cursa de la Le Mans, unde intr-o perioada era moneda curenta sa vezi masini cu volanul pe dreapta. Atat pilotatul cat si condusul se bazeaza intr-o masura determinanta pe ceea ce…VEZI! Apoi, in urma analizei a ceea ce tocmai ai vazut, iei deciziile care se aplica si le transmiti bagajului de cunostinte si deprinderi pe care le ai in legatura cu aceasta indeletnicire. Corect?

Problema cea mare este ca tocmai la acest capitol al vazului soferul masinii cu volan pe dreapta este PENALIZAT serios!
Imi aduc aminte cum, in anii ’90 pe la inceput, un amic din Cluj a facut greseala sa insoteasca un turist britanic pe ruta Cluj-Sibiu, acceptand invitatia acestuia sa-l insoteasca in atasul motocicletei.
Va dati seama ce oroare era pentru sarmanul de el FIECARE depasire! Englezoiul se avanta spre banda de contrasens fara sa vada mare lucru, scotand-si atasul in depasire ca pe un adevarat varf de lance, ghidandu-se apoi dupa gesturile disperate ale amicului meu in hotararea de a continua sau nu depasirea…

Exact acelasi lucru se petrece astazi cu soferii romani ai masinilor cu volan pe dreapta, inmatriculate la noi cu o lejeritate ciudata de catre institutiile statului.
Personal consider ca acestea reprezinta un mare pericol in trafic, mult mai important decat masinile inmatriculate in Bulgaria.
Numai ca, aceste anomalii geometrice PLATESC impozit Statului, in timp ce cele cu placi bulgaresti…ba!
Astfel o sa intelegem mai usor de ce guvernantii s-au luat de unele si nu de altele. Ca de securitatea rutiera li se cam rupe.

Ce parere aveti, le interzicem de la inmatriculare in Romania sau nu?

13 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)