autovit.ro

Care este cea mai fiabila masina?

Opel Astra este autovehiculul cu cele mai putine defecte, conform rezultatelor raportului “Masini Rulate 2012” realizat de catre DEKRA, unul dintre liderii mondiali in domeniul expertizei din zona sigurantei, calitatii si mediului inconjurator.

And the winner is…

Cu un index de 96,9%, autoturismul de clasa compacta Opel Astra a reusit cel mai bun rezultat dintre toate masinile testate in categoria “Cel mai bun scor individual”. Mai mult, este a treia victorie consecutiva pentru Opel, in ceilalti doi ani anterior fiind desemnate castigatoare modelele Corsa (2010) si Insignia (2011). Mai trebuie amintit ca Opel Astra a obtinut un calificativ bun si la evaluarile de fiabilitate efectuate de catre ADAC.

Cum evalueaza DEKRA

DEKRA genereaza acest raport anual asupra masinilor rulate prin realizarea de evaluari clare in opt clase de vehicule si trei segmente de distanta. Raportul este bazat pe datele rezultate din 15 milioane de inspectii facute pe 230 de modele diferite. Sunt luate in considerare doar defectele tipice asociate masinilor rulate, precum coroziunea sistemului de esapament sau joc al suspensiei, astfel incat sa poate emite o evaluare corecta asupra fiabilitatii autoturismelor. Totusi defecte precum uzura pneurilor sau a lamelelor stergatoarelor de parbriz nu sunt luate in considerare.

Cine este Opel Astra?

Un autoturism emblematic pentru istoria Opel, compacta Astra a fost fabricata de-a lungul celor peste 20 de ani de experienta comerciala in patru generatii: Astra F (1991-1997), Astra G (1998-2003), Astra H (2004-2008) si Astra J (2009-prezent).

De la inceput Opel Astra a stabilit o serie de recorduri in materie de vanzari, iar rata scazuta a defectelor costisitoare si pretul avantajos i-au creat o buna imagine pe piata autoturismelor trecute de prima tinerete.

Pentru a va forma o parere despre procesul de fabricatie al modelului Opel Astra, puteti viziona un film realizat chiar pe linia de asamblare din fabrica Gliwice (Polonia):

Suntem curiosi sa aflam care sunt parerile voastre despre Opel Astra. Chiar este cea mai fiabila masina de pe piata second hand? Ati avut vreodata sau ati auzit de vreo problema serioasa la Opel Astra?

171 Comentarii

  1. cristi

    sunt 4 generatii daca privim strict denumirea comerciala . dar sa nu itam ca este continuarea modelului kadett, care sa fabricat pana la modelul e. de aceea primul model de astra este f.

    • Cristian Omat

      Tocmai pentru ca Astra este o continuare a modelului Kadett am ilustrat materialul cu aceasta fotografie. Ma bucur ca avem cititori atat de bine informati. Pe viitor intra pe blog si mai lasa cate un comentariu la articolele noastre…

    • gabriel

      este stiut faptul ca motorizarile opel pe benzina au sistemul de ungere slab pentru componentele din chiulasa!cele pe motorina au fost fiabile pana sa apara common rail!am avut si benzinar astra si vectra c diesel deci nu vb din povesti!

      • gabriel

        acum detin un passat b5.5 de 1 an si jumatate si sincer e peste vectra c!

      • Vlad

        tot din experienta proprie, va pot spune de un opel vectra a ’93, motor 1.8benzina rulat 2 luni dupa avarie, cu radiator spart in partea de sus, temperatura 90-100 *c, fara nici un adaos de ulei, doar completare de apa la 30 min. S-a dat mai departe cu funcionabila. Eu tind sa cred o statistica facuta pe un numar mai larg de subiecti, decat pe experienta individuala.

        • Cristian Omat

          Ai mare dreptate… Cu cat este mai mare esantionul pe baza caruia este efectuata o analiza, cu atat cresc sansele unor concluzii pertinente.

  2. Vali_lj

    Suntem curiosi sa aflam care sunt parerile voastre despre Opel Astra. Chiar este cea mai fiabila masina de pe piata second hand? Ati avut vreodata sau ati auzit de vreo problema serioasa la Opel Astra?

    Intrati putin pe forumurile dedicate marcii si vedeti “putinele” probleme cu care se confrunta posesorii marcii. Opel este o problema serioasa in general.

    era o vorba in lumea auto cu Opel si Ford dar nu mai tin minte exact …

    • adrian

      Pai pe forumuri in general gasesti probleme, la ORICE marca, un e relevant forumul……..

    • Cristian Omat

      Pai in general cam stim ce probleme sunt caracteristice modelului Astra. Insa vrem sa aflam si parerea voastra in privinta fiabilitatii si sa ne povestiti cat mai multe din experienta la volanul unui exemplar Astra….

    • maistorelu

      “Vorba” este intr-adevar la nemti : Pleci cu Fordu’ , Vii cu trenu’ !
      De Opel n-am auzit “ziceri” de astea inca…, aaa ba da , tot in Germania cica i s-ar spune “masina saracului”.

    • Eugen

      Sunt posesorul unui model opel astra J, dupa ce anterior am detinut un astra H, am ramas fidel marcii deoarece am constatat ca masina este una robusta, de provenienta germana (tin f. mult la acest lucru), fiabilitate mare, pretul de revanzare relativ bun (un minus al pretului se datoreaza, cred eu, pastrarii in fabricatie a modelului anterior, dar masina e cautata pe piata), costuri de service mici, pret de vanzare sub concurenta (ma refer la W Golf si Ford Focus). Pot spune ca modelul Astra H l-am schimbat cu Astra J la firma Di-Bas, si la aproape 80.000 km i-am schimbat doar placutele de frana.

    • dan

      am avut 11 opeluri astra si corsa cu motoare de 1.3 , practic m-am specializat pe 1.3 si pot sa spun ca nu au probleme , orice s-ar intampla sa se strice se repara imediat cu costuri reduse mai mici decat la logan. imi configurez singur masinile in functie de dotari si le repar singur. sant reusite ca conceptie si cred ca o sa am foarte multe opeluri de acum incolo.

  3. Misu

    Sondajele pe care le puteti face se pot baza doar pe intrarile masinilor la service din reprezentanta… Atat pot sa spun sigur: cea mai fiabila nu e nici pe departe OPEL ASTRA.

    • Cristian Omat

      Pai sondajul nu este facut de noi, ci de DEKRA… Si noua ni se pare cam ciudata concluzia specialistilor DEKRA si poate usor subiectiva avand in vedere ca sunt tot nemti :d

    • klaus

      corect…sa vedeti cat costa un alternator de Astra H si cum te lasa pe autostrada…

      • Ionut

        Bine punctat Klaus. Topul trebuie realizat bazat pe parerile celor care au avut in proprietate masinile astea. Astra H are electronica la pamant, alternatorul si CIM-ul sunt inima partii electronice si sunt recunoscute chiar de OPEL ca fiind probleme generale. Si in plus, fiabilitatea unei masini se testeaza dupa cei 100.000 de km parcursi si nu doar in conditii de autostrada. Nu stiu nimic despre Astra J insa ma indoiesc ca au rezolvat toate problemele astea si tind sa cred ca DEKRA din pacate face jocurile anumitor producatori.

        • boby dilan

          cineva spunea mai devreme ca l a lasat alternatorul pe autostrada iar un altul ca a schimbat masina la dibas la 80 de mii km….lu ala cu alternatorul ai sugerez sa il schimbe cu unul de generatie noua (cele vechi aveau un amperaj mic ) de aia nici nu prea poneau iarna…cele noi cu amperaj mare pornesc la sfert…am un opel astra h de 2008 break…in afara ca se mai aprind becuri pe la bord check engine si alte alea masina merge perfect la cei 200.000km care ai am…nu m-a lasat nici macar o data pe drum sa nu pot merge ca vezi doamne s au aprins vreo doua becuri la bord (calul nu schioapata de-o ureche!)motorul merge beton…1,3 disel 90 cp este minunat ka masina..fara pic de rugina la tabla si esapament si plus are toate optionalele (climatronik nu ac,6 trepte,pilot auto,sensori ploaie lumini,navigatie,torpedo refrigerat,proiectoare,jante si altele din fabrica pe model standard) nu platite aparte ca la modelele de “TOP” care cind se aprinde un bec s-a si oprit motorul!!! Ciot despre vorba “masina saracului” in germania sa fim seriosi…nemtii se omoara pe logan refuzind opelul care sa zicem ca oricum nu se compara cu cea de la mioveni care rugineste in primul an pe la imbinari si n au de nici unele pe ele…nici abs nu au la cele coaja fara aer si air bag …sint praf!! va salut cu respect, eu raman cu OPEL ticule ca mai bn sarac si pe sus decit bogat si in service!! …ura!

  4. dan

    cred ca au scazut vanzarile opel si de aceea a iesit acest raport pe piata…am un prieten care si-a luat opel astra h, dupa 4 luni l-a vandut si a trecut pe volkswagen, care din punctul meu de vedere face masini mai fiabile decat opel. nenumarate probleme la modelul astra, ciudat sondajul acesta.
    poate cu modelul nou de astra lucrurile stau altfel…poate!

    • Cristian Omat

      Raportul “Masini Rulate 2012” se refera strict la masinile second hand, deci n-are nicio treaba cu vanzarile lui Opel. Iar daca prietenul tau a avut un exemplar Astra, de ce nu ne spui punctual si ce a patit de a inlocuit-o dupa 4 luni cu un VW?

      • Ionut

        Va zic eu ce am schimbat in conditiile in care masina a functionat pe cele mai bune drumuri din tara si doar 1 an jumatate in Romania. 1. Reparat alternator care m-a lasat noaptea pe autostrada, 2. Compresor AC – schimbat ambreaj, 3. Probleme CIM (moment in care am vandut-o). 4. Conectorii se oxidau si generau tot felul de anomalii, umblam cu WD40 mereu in portbagaj. Puncte forte: consum mic, eu am avut motor isuzu 1.7 diesel 101 CP, dar si acest motor are un punct slab datorita faptului ca este capsulat si nu poate fi reparat in caz de probleme. Concluzie: Recomand SKODA.

    • dan

      Ca sa apreciezi fiabilitatea unei marci pe baza masinii cumparate SH mi se pare neconcludent. In general, cine are de gand sa-si vanda masina, in ultima perioada nu o mai intretine perfect, “trage de ea” si oricum nu poti sa sti cum a folosit ultimul proprietar masina, sa nu mai spun de situatia in care masina pe care o iei SH a avut mai multi proprieari!
      Cel mai concludent este sa apreciezi fiabilitatea unei masini la care tu esti primul proprietar si pe care nu ai luat-o ca sa o vinzi dupa 3 ani. In 1994 mi-am cumparat un Astra GSI 2,0 16 V 150 CP nou pe care am folosit-o 10 ani si am facut 115.000km (mai aveam in paralel o masina de teren) In afara de revizii si consumabile nu am avut nici o problema, de si, fiind o masina sport, pe sosea am condus-o efectiv “sportiv”, dar “cu simt”. A fost o masina minunata! (motorul asta a echipat si Kadet-ul E, Calibra, Vectra GT)
      Cu acest model s-a participat (cu succes!) in campionatul german de turisme, pe cand modelul similar concurent Golf GTI nu s-a implicat in competitii. Exista (de mult!) o prejudecata ca Golful este mai fiabil decat Astra. Fals! Opelul nu a avut un program de marketing corespunzator, de aceea a avut vanzari mai slabe decat VW. Iar Opel a avut in toti anii modele mai reusite ca design decat VW. Discutati cu cineva care lucreaza la un servici VW sa va spuna cate probleme tehnice apar la modelele VW ! (deja sunt celebre variantele Polo 1,2 diesel sau benzina prin problemele care le au in perioada de garantie !)
      Insignia (si sedanul si combi), care a inlocuit Vectra 2, este o masina foarte reusita si ca design si tehnic, ghinionul lor a fost ca s-a lansat la inceputul crizei si vanzarile nu sunt la nivelul estimat. Ce model are VW la clasa lui Insignia care sa-i faca fata? Passatul? Hai sa fim seriosi…

      • Cristian Omat

        Corect! Nu poti trage concluzii asupra fiabilitatii unui model cand ai utilizat un singur exemplar si acela second hand. Nicio masina nu este perfecta daca o cumperi cu 5 ani vechime, un rulaj de peste 100.000 km si a avut de-a lungul anilor mai multi proprietari cu stiluri de condus diferite…

  5. Ionut

    Si totusi, tot voi ati publicat zilele trecute un raport de fiabilitate unde Honda era lider.

    Cele 2 rapoarte se bat cap in cap.

    Daca nu ma insel, una este JDPower si asta care e DEKRA.

    Deci cine detine adevarul? 🙂

    • Cristian Omat

      Adevarul il detine numai proprietarul unei masini :d Pentru noi conteaza foarte mult sa aflam si parerea voastra ca utilizatori ai unui exemplar Astra…

  6. basarab adrian

    cred ca la autovit li s-a oferit o suma f frumoasa sa abereze in halul asta. opel astra nu e nici pe departe cea mai fiabila masina , exclus

    • Sabina C.

      Buna. Dupa cum s-a mentionat si in articol, acesta este rezultatul raportului “Masini Rulate 2012” realizat de catre DEKRA, unul dintre liderii mondiali in domeniul expertizei din zona sigurantei, calitatii si mediului inconjurator. Multumim.

    • Cristian Omat

      In primul rand acest blog este total independent si se doreste un mediu echilibrat de informare a userilor. (vezi bine ca noi am validat toate comentariile)
      In al doilea rand din articol si din raspunsurile la comentarii poti constata clar ca nu suntem de partea marcii Opel, dar nici nu putem fi negativisti. Si trei: iti garantez ca nu vei gasi niciodata un articol “pe bani” pe acest blog…
      Cum bine a punctat colega mea, raportul este intocmit de catre DEKRA (tot niste nemti, cum am mai spus). Ar fi bine sa te informezi cine este DEKRA si vei constata cat de prestigioasa este aceasta organizatie…
      In concluzie: nu e fair sa faci afirmatii fara acoperire si daca ai o alta parere in privinta studiului, te asteptam cu drag…

    • Adi

      Atunci spune …care este marca cea mai fiabilă ……

  7. Dani A.

    Da fara nici un fel de modestie chiar este cea mai fiabila marca si model, cu toate ca nu ofera confortul, gadgeturile si nici fitze precum unele marci si modele de masini cu renume si pret pe masura . Tin sa precizez ca in comparatie cu majoritatea marcilor este cel mai ieftin la intretinere/service/taxe. Este o masina corecta si consider personal ca are preturi rezonabile pentru majoritatea buzunarelor.

    • Cristian Omat

      Iti multumim pentru comentariul tau, foarte la obiect. Defapt nici nu exista masina perfecta, ci doar masina cat mai adaptata nevoilor clientului…

    • cata ture

      Astra si in general Opel, poate fi considerat, fara nici o posibilitate de greseala, un fel de Trabant

      • cristi

        cata ture ai avut tu si trabant si opel de esti asa sigur ca este un fel de trabant sau de ciuda spui asta

  8. goodboy

    Cea mai fiabila masina este company car ! 🙂

  9. Dan

    Eu in 2 ani de folosință a unui Opel Astra H 1,7 cdti 2007 an de fabr, cumparat second hand, nu i-am schimbat decat consumabile. 30.000km parcursi. Sunt mulțumit de masina

    • Cristian Omat

      Iti dorim cat mai multi km cu masina ta si in continuare sa nu ai parte de probleme…

    • Felix

      Tu in 2 ani ai facut 30000km, inseamna ca mersul cu masina e hobby pentru tine.
      Astrele cele mai fiabile sunt modelul G-urile iar H-urile sant cele mai prost fiabile modele scoase de astra.
      Asta o spun din experienta cu 70.000 — 90.000 km / an.
      Nu stiu ce masini s-au luat in calcul la realizarea acestui raport, dar mai nou si cei de la Hyundai incep sa le dea la fund celor de la Opel calitate/fiabilitate/pret.

    • Felix

      De aceea Astra G isi mentine bine pretul si in ziua de azi, nemaivorbind de Skoda Octavia pe langa care Opel nici nu miroase cu Vectra lor.

  10. MARIUS

    SAL,
    EU CRED CA SE REFERA LA OPEL ASTRA G
    CA FIIND CEA MAI FIABILA
    OPEL ASTRA H ARE PROBLEME LA KITUL DE AMBREIAJ
    CARE COSTA APROAPE UN SFERT DIN MASINA CUMPARATA LA MANA A-2A

    • Cornel1

      Eu in 6 luni la un astra g 2.0 dtl din 2000 iam schimbat pompa de injectie(400euro sh) , motor (500 euro sh) , rulment stanga dreapta (1000 lei) articulatie si amortizoare si mai trebuia sa repar si turbina dar am vandut masina .

    • Cristian Omat

      In general defectiunile la kitt-ul de ambreiaj sunt influentate direct de stilul de condus. La toate masinile schimbarea intregului kitt implica un efort financiar considerabil, insa intervalele de inlocuire sunt in mod normal destul de mari…

    • maistorelu

      Ce probleme ai avut la kitul de ambreiaj si dupa citi KM ?!

  11. Gabi

    Saab-ul nu mai exista si el? O fi dat faliment, da’…GM, taticul lui Opel, stie de ce…si tot el stie si cu cat a platit acest rezultat…Daca vorbim totusi de fiabilitatea Opelului Astra cred ca vorbim mai degraba de f si g la fel cum de VW putem vorbi pana la Golf 4 inclusiv. Ca sunt recunoscute, chiar de reprezentante (daca ai o “pila”, sa-ti recunoasca) problemele legate de compresorul de A/C, volanta si mai nou…multitudinea de turbine TSI.

    • Cristian Omat

      Cum spuneam si mai inainte, nu exista masina perfecta. La toate autoturismele fabricate de oricare constructor mondial au fost descoperite defectiuni in exploatare, unele mai mici, altele mai mari….

  12. ady

    da , intradevar opel astra , am un prieten cu astra caravan din 97 care a facut 365.000 fara sa pice nimic la motor (isuzu)

    • Cristian Omat

      Asta e ideea: cu cat intretii mai bine autoturismul, cu atat te vei bucura mai mult de el. Reviziile efectuate la timp trebuie privite ca o investitie in timp, nu ca un efort asupra bugetului…

  13. Gelu

    fratilor am , avut si yo o saracie de opel astra G mi a mancat zilele!!! opelu astra G diesel 1,7……. prima data injectoarele apoi………pornirea!! multeeee parerea mea e ca opel e panarama!!! saraciee!!!!

  14. allecs

    e ca fanu masina, am avut opel astra h, mi s-a dus cam toate asa pe rand…. ni ci nu vreau sa imi amintesc, am prieteni care au astra, vectra, ……. computeru de bord se duce para ar fi facut din sticla, la cea mai mica vibratie se duce, apoi directie, motor…. sa nu mai vb, DEKRA e din germ, poate ca pe germ e cea mai fiabila… dar pe romania….:))))))))))))))opel???? niciodata

  15. allecs

    uitasem, cand vb de o masina vb de cel putin 30000 km pe an, nu de soferi de sambata, sau de cei care o scot la plimbare, aici vb de o masina care e folosita zilnic pt multi km. multumesc

    • Cristian Omat

      Hai sa fim seriosi ca nu sunt multi soferi in Romania care sa conduca 30.000 km pe an. Nu avem autostrazi ca in Germania sau in orice alta tara din Vest ca un rulaj de 30.000 km sa fie reprezentativ pentru piata din Romania. Stiu ca la noi media este undeva pe la 15.000 km…

  16. Carcotasul

    Nu stiu daca este CEA mai fiabila masina, dar am avut peste 30 de masini de-a lungul timpului(SH) cu care am facut peste 1,500,000 km si o Astra G luata de noua.Cu Astra am mers 160,000km si i-au schimbat la Opel un cap de bara si bujiile la 130,000km.In rest, doar benzina(putina),filtre ulei ,anvelope. Atat.
    Evaluati singuri.

  17. giogiu

    am avut astra h 2008 noua, 1.4 twin port, si a facut masina 140.000km in rent a car pe drumuri din Romania fara probleme majore… problema cu ambreiajul e la diesel de 1.9 costa cam 50mil cu totul, apare dupa 200.000km daca stii sa conduci si mai tarziu, si e la fel si la passat si multe alte masini cu volanta cu masa dubla. Opel astra e chiar o masina ft buna. Mai fiabila din punctul meu de vedere e vw T4, 2.5 TDI…. dar asta e alta poveste.

  18. victor

    Pot sa spun din experienta proprie ca este o masina foarte fiabila.Am un astra g 1.7 dti, din 2002, cu 220 000 la bord.Ruleaza perfect, are pivotii, suspensia, directia, originala, nu am schimbat nimic.Singura problema este setul diode incarcare,80 ron,dar in rest nimic.Nu mai vorbesc de consum,4 l afara, 6 in oras.Este al treilea opel astra al meu si raman fidel marcii.Parerea mea este ca are un raport pret calitate foarte bun.Poate ca depinde si de noroc, dar fiind la a treia masina din acest model, pot sa recomand la oricine, cu conditia de a accepta limitetele masinii, putere, confort, design, dotari.

  19. URAGANU

    Opel Astra a fost si inca este o masina fiabila din toate punctele de vedere.

    Exista si indivizi care fac gargara pe nimic. Fiecare producator scoate pe liniile lui de fabricatie si modele mai putin reusite cu probleme, d-aia masina se cumpara noua si cu garantie, pentru a fi remediate problemele.

    Cine isi cumpara masini SH isi asuma responsabilitatea defectelor. Noi, ca si popor, inca traim in epoca de piatra. Afara o masina se schimba inainte de expirarea garantiei si se inlocuieste, tocmai din considerente de fiabilitate dar si scutire a cheltuielilor cu reparatiile pe propriul buzunar.

    Romani!

    • Cristian Omat

      Firesc ca trebuie sa iti asumi niste dezavantaje cand optezi pentru un second hand, nu doar avantajul pretului de achizitie mult mai mic comparativ cu cel al unei masini noi…

  20. treaba e ca

    eu am un astra g si este al diolea si este genial(primul era hatchback)nu are defecte nasoale.Astra h are probleme cu iso, iar f-ul nu are nimic

    • Cristian Omat

      Nicio masina din lume nu e perfecta. Daca o intretii corespunzator (chiar daca este noua ori SH) nu vei avea parte de defectiuni costisitoare…

  21. Valivw

    Opel astra nu o vad ca o masina de calitate din punctu meu de vedere ci mai de graba vw , audi masini foarte bune

  22. alex

    Pe bune tind sa cred ca asa este! Am si un opel astra f din 94 si am schimbat major la ea un pinion la distributie. In rest, masina merge si acum super ca motor( pentru pretentiile ei si pentru anul ei de fabricatie)

  23. dani

    Pentru drumurle noastre cat si pentru buzunarele noastre , chiar daca nu e cea mai fiabila , sigur e in top 3 !!

  24. Gili

    :)) “Un autoturism emblematic pentru istoria Opel”… dar ce putem spune despre vw Golf… oare “emblematicul” Opel Astra a intrecut la fiabilitate Golf-ul 3 (model cit de cit mai nou) ??

    • Cristian Omat

      Pai noi nu vorbim de nicio comparatie intre modelele Astra si Golf. Iar Opel Astra este chiar un mare succes pentru constructorul german…

  25. horia

    nici vorba, stiu o gramada de astra cu probleme !

  26. Marius

    Cea mai fiabila masina si motorizare este Astra G 2.0 DTI (Y20DTH). Sunt foarte multumit.

  27. Valivw

    Sigur sunteti platiti sa spuneti lucru asta …..pacat ca , voi va ocupati de masini si trebuia sa trageti voi concluzia nu sa asteptati sa isi dea unu altu cu parerea despre opel astra

    • Cristian Omat

      La cine te referi ca ar fi platiti: noi sau DEKRA? Oricare ar fi raspunsul tau esti intr-o mare confuzie si te rog sa citesti un alt comentariu in care am specificat clar ca NICIODATA NU VETI GASI AICI ARTICOLE “PLATITE”. Evident ca am o parere clara asupra modelului Astra, insa vreau sa vad care sunt si parerile utilizatorilor acestui blog… Nu vad nimic rau in asta…

  28. George ESSO

    Cred ca cea mai viabila masina in ultimii 10 ani a fost Skoda Octavia 1,9 , 66 kw .

  29. freddy

    am avut 2 opel…unul benzina de 1.4 care consuma 15% si un 1.7dti cu termostat,antigel si ulte altre piese schimbate noi dar in care inghetai iarna de frig…… opel mi se pare o masina pt habarnisti pt tractoristi,etc ..pt oameni care nu stiu ce e masina,ce trebuie sa iti ofere o masina…..oricum cu aceasta marca nu o sa mai am de facut in viitor …asta e sigur…

  30. Bm

    Masini slăbuțe. Eu am avut un G cu motor de Isuzu, si la 3-4 luni cădea alternatorul . Mă duc cu ea la Opel si zic aia ca astea cu motor de Isuzu sunt slabe ca au alternator pe pompa de vacuum de la frână si nu se poate raci cum trebuie si de aceea se arde alternatorul in mod regulat. In 2007 decembrie mi-am cumpărat de la Sibiu de la auto huber un astra h hatchback. Zic sa-mi i-au una noua ca sa n-am probleme…dupa 100000 a picat turbo, dupa aceea un senzor de pe vibrochen, de la început mânca 0.5-0.8 l de ulei de la schimb la schimb. Daca reușesc sa-mi strâng ceva banuti îmi i-au o Toyota avensis sa o Honda acord din 2010. Sa încerc si cu astea japoneze. Is frumoase si am auzit ca sunt mai fiabile ca mașinile germane

  31. Alin

    Hai sa fim seriosi! asa se dovedeste fiabilitatea unei masini?…de pe un an pe altul? Vreti fiabilitate, discutati despre masinile anilor 90, ca sa nu mai vorbim de cele mai vechi. Intrebarea mea este, Cum va arata insignia peste 20 de ani? si cate piese vor fi schimbate pe ea pana atunci?

    • Cristian Omat

      Cum va arata? Interesanta aceasta intrebare… Crezi ca va fi rezistenta in timp precum Vectra sau mai degraba un esec?

  32. laur

    detin un Opel Astra H,1.9 CDTI si in afara de kitul de ambreiaj nu am schimbat nimic la ea,are 142 000 de km.Kitul l-am schimbat integral ,inclusiv volanta,dar era uzat doar rulmentul de presiune.Acum va las pe voi sa hotarati,ESTE SAU NU ESTE OPEL O MASINA FIABILA?

    • xyz

      Si cat te-a costat kitul? Mi se pare oricum, prea repede pentru schimbat la nr de km. Vrei o masina fiabila? Logan cea mai fiabila. Sunt la a treia pe firma, peste 160 000 cu toate, nimic. Si blana… ca-i pe firma 😀

  33. Alex

    intrati pe http://www.FanOpel.ro sa vedeti cat de multumiti sunt oamenii de masinile lor !

    • selestat

      hai mai bine sa intram pe un forum german si sa comparam cu forumul romanesc, nu vrei? sunt sigur ca ei au mai putine probleme dar, nu e asa, e din cauza ca masinile care se vand la ei sunt facute in germania. sunt sigur ca nu are nici o legatura cu faptul ca multi romani vorbesc in necunostinta de cauza sau sunt pur si simplu “indarjiti” cum mai spunea cineva pe aici…

  34. Razvan

    Ce vrajeala proasta.

    Dekra face raporate de fiabilitate pe categorii de VECHIME.

    Peste 80% din masinile de pe piata sunt foarte fiabile in primii 2 ani si oricum este putin important atat cat timp garantia ajunge si la 7 ani la unele masini.

    Sunt masini care sunt in top in primii 2,3 ani si la o vechima de 4-5 ani dispar.

    Nu am timp dar gasiti pe google sau pe Dekra rapoartele de fiabilitate pe marci, modele, ani, etc.

  35. Adi S.

    Eu stiam k Honda e pe primul loc. Acu trebuie sa-mi vand Accord-ul si sa cumpar Astra, dar nu stiu la care face referinta G sau H. Sondajul vietzii k n-o sa stiu ce sa fac cu banii de pe Accord. :))))

  36. Emilas

    Adevarul nu este acesta, ci TOYOTA COROLLA este si a fost demuuult cea mai fiafila masina din aceeasi clasa, adica clasa compacta

  37. Emilas

    La aceste sodaje sunt convins ca nu a fost prezenta Toyota Corolla, de aceea nu se vorbeste despre Toyota…
    Va dau un exemplu:

    http://www.autooninfo.net/ReliabilityGPAsOfLines-2010Complete.aspx

    Cititi mai mult pe acest site si vedeti ca Toyota, Honda sunt cele mai FIABILE, DURABILE SI DE INCREDERE brand-uri auto din lume, urmate de celelalte brand-uri JAPONEZE.
    Nu am Corolla, dar va spun ca am avut Opel Astra 1.7TDS, l-am cumparat de dragul motorului ca este ISUZU japonez, am avut foarte multe probleme intr-un timp scurt, la masina, doar motorul era ireprosabil, nu scotea gaze, nici nu consuma ulei la 297000km, e ca oricare motor Diesel japonez…. va recomand sa va cumparati masina japoneza cu motor japonez, nu doar Opel sau alceva cu motorul japonez sau invers, anume caroserie japoneza cu motor european, nu merge…. atentie!!!

  38. Tom

    Opel nu este nici pe departe o masina fiabila. Ca la orice test destinat publicului, si acesta este un instrument de marketing destinat publicitatii. La noi in tara, prin 2006 se facea licitaie cu importatorii pentru a desemna cea mai buna masina. Sunt mincinosi si manipulatori.
    Opel: De cand are motorzarile Fiat !!! a ajuns chiar sa fie sub anumite modele opel anterioare, exemplu Opel Zafira 2.0 DTI (motorizare Opel) si Opel Zafira 1.9 CDTI (de la Fiat). Inconfortabila si proasta. La 30.000km au trebuit schimbate discurile de frana si nu placutele ce erau inca bune!!! Amortizoare spate scurse la 20.000. Nu au vrut sa le schimbe in garantie. Teoretic aceeasi masina, acelasi sofer (eu) consum marit cu minim 20 de procente fata de cel vechi. Ultimele 4 masini au fost Opel si este ultimul. Garantie: 1,5 ani!!!!! Loganul 1.4 mpi este cu mult mai rezistent, aceeasi garantie si mult mai ieftin.
    La Astra H ambreiajul a trebuit schimbat la 100.000. Ce cel vechi (G) am mers 240.000 si am vandut-o. Am un prieten ce a facut multe plimbari prin Europa si a atins 400.000 KM !!! fara sa umble la ambreiaj Astra G).
    Mai bine iau Renault facut in Franta sau Peugeot. Sau mult ma bine o Kia. Vreti sa vedeti ce masina este fiabila ? Comparati garantiile (in km si numar de ani).

    Articol destinat persoanelor dotate cu un minim de inteligenta, bun simt si cunostinte auto. Prostii indarjiti, nedocumentati si fara experienta auto sunt invitati sa treaca mai departe.

    Va doresc tuturor o zi minunata.

  39. REXUS

    Nu ma pot pronunta pe aceste rapoarte. Sunt pur si simplu instrumente de marketing. La fel cum circula stiriea despre masinili disel care emite noxe cancerigene, sau ceva de genul. Cred ca indiferent de ce tip de noxe vorbim, daca stai mult in ele, faci cancer. Probabil nu prea se mai vand masini pe benzina in ultima vreme si era nevoie de o stirie de genul acesta.

    Din pacate, in ultima vreme nu se mai fac masini fiabile, pentru ca nu renteaza. Faci o masina dragutza, sa fie in trend, sa arate bine, si o vinzi ieftin, ca sa scoti bani din piese.

    Ma uit la masini din anii ’90 care merg fara probleme, desi normele de marketing spun ca o masina trebuie schimbata dupa maxim 8 ani, ca normele EURO de poluare trebuiesc respectate, ca trebuie sa aiba filtru de particule si catalizator…

    Singurele avantaje ale evolutiei auto au fost siguranta si confortul.

    Sfatul meu este sa evitati sa va cumparati o masina in functie de sondaje de piata, opinii ale prietenilor sai pareri de la coltul blocului.

    Alege o masina dupa buget si nevoi. Dar tine cont de faptul ca in viata, nu le poti avea pe toate.

    Bafta tuturor si conduceti prudent.E plina lumea de nebuni, frate!

    • selestat

      Unul din putinele comentarii care merita citite… Sunt atat de satul de comentarii gen opel e mai bun, ba vw, ba audi e mai bun ca bmw etc. Tind sa cred ca majoritatea autorilor acestor comentarii sunt baietei care cred ca stiu ei ceva sau care au o capacitate intelectuala destul de redusa. Si da, esti un “baietel” chiar si daca ai 35 de ani si faci comentarii de astea.

  40. XciTE

    Nu stiu ce sa spun. Parerea mea este ca VW Golf, mai ales Golf IV este cea mai fiabila masina, cost intretinere, performante, comfort, etc si este peste opel din toate punctele de vedere.

  41. Cristi

    Se cumpara Opel dupa 2004- , apoi se tine 2-3 ani in care se parcurge vreo 60-70 mii km, sau hai cel mult pana 100 mii, dupa care se declara: da, sunt multumit, cea mai fiabila, schimbat doar consumabile, altceva nimic, nici o problema, etc….etc….
    As vrea sa aud peste 15 ani,(si 500 mii km), cine are Opel de 20 ani, si nu a avut probleme mari, atunci discutam despre cea mai fiabila masina.

  42. vali

    Nu cred in acest comentariu. Am avut Astra G si au fost cateva probleme. Prima este instalatia de climatizare, la care se duc repede compresorul de AC si radiatorul cu freon. Am avut probleme si cu contactul care mi s-a blocat. Tobele ruginesc rapid. Altfel, o masina cat de cat OK.

  43. Costa

    Hyundai Sonata 2000cmc benzina, an 1994, 365.000Km. Pe langa consumabile , schimbat compresor AC, bendix demaror, macara fata stg, rulment fata dr, amortizoarele toate si un cap de planetara. No comment.

  44. ionel

    buna, primul meu opel astra l-am avut in 2005 un g din 2000 de 2000 diese lcu 125000 luat din germ., am facut 90000si nu am schimbat nimic doar cauciucuri, am avut si mercedes, vw unde rugina in primul rand era la ea acasa si inca doua opeluri un g si un vectra b iar acum am tot un g din 2002 isuzu am 200000 km nu am avut probleme decat cu releul de incarcaree si tot din prostia meaa am dat in iarna curent la cinevca sa porneasca si a doua zi a picat. cei care vb ca opelul este o masina rea ar trebui sa citeasca si carticelele alea de ti le da cand cumperi masina si daca este la mana a doua si cel dinainte cum a intretinuto atunci poti vb daca este rea sau buna. Parerea mea despre opel este ca este o masina pentru buzunarele multora dintre noi si nu poti avea pretentia ca la una de jdemi de euro……nu? Numai bine

  45. edytoyota

    Vrajeala multa.Am avut 3 Opel, diferite variante.Probleme la toate , in toate privintele.Acum am o Toyota Avensys 2.3 D4D 150 CP.Nu probleme, nu suparari,nu vicii ascunse,Japonezul este japonez.

  46. Bogdan

    Opel Astra ce-a mai fiabila masina ? Fiti seriosi … E mai fiabil loganu’ ca Astra .

  47. ionut

    salut, opel astra G din 2002 benzina,e adusa din germania de 4 ani avea 70000 de km iar acum are 123000 de km sincer sunt foarte multumit de masina din toate punctele de vedere:intretinerea nu e scumpa,consum oras 7-9 inafara 5,4. pt mine este o masina fiabila.inafara de distrbutie consumabile si placute de frana nu am schimbat nimic la ea.

  48. anonimul

    Mda comentarii s ide o parte si de alta . Nu am avut opel ci unVW Golf 4 dar nu vreau sa fac comparatii cu Astra . Ideea asa cum au spus multi depinde la masinile de second hand de cine au fost propietarii cum au intretinut masina cum aucondus etc . De aceea in unele cazuri este irelevanta experienta unora sau altora . Sunt un fan al masinilor germane indiferent de marca si rama nla parerea ca cele germane sunt cela mai bune din lume desi sunt unii care spun ce cele japoneze sunt . Insa pe aici prin Canada ciudat e ca asiaticii cu bani nu isi cumpara masini japoneze sau sud coreene ci germane gen BMW AUDI sau Mercedes siVW dar mai putin . Deci conlcuzia o trageti voi dar sa stiti ca masinile germane au mereu cautare indiferent de continent sau rasa si asta spune multe cred .

  49. danciu viorel

    w124 mercedes 1986 1983 w passat 1.9 98 2005 super masini fiabilitate,siguranta si motorina de unde a dat bun D zeu.Va multumesc

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)