autovit.ro

Masina nu mai porneste. Cum procedam?

Poate vi s-a intamplat vreodata ca dupa ce v-ati asezat confortabil la volan si ati “invartit” cheia in contact, motorul sa nu aiba nicio reactie… E bine de stiut ca cea mai plauzibila explicatie ar fi aceea ca acumulatorul masinii sa nu mai poata furniza cantitatea de energie necesara alimentarii tuturor consumatorilor. Ce aveti de facut in aceasta situatie neplacuta?

Cea mai la indemana solutie ar fi inlocuirea bateriei cu alta noua, insa aceasta este o varianta de regula destul de costisitoare. O alternativa ar fi pornirea autoturismului cu ajutorul acumulatorului unui alt autovehicul, o operatiune simpla daca sunteti atenti si urmati cativa pasi…

In prima faza trebuie pornit motorul autoturismului care va livra energie, conectati cablurile pe bateria descarcata, iar apoi pe cea a autovehiculului pornit. Conectarea se face intai pe bornele negative (-) si apoi cele pozitive (+), iar neaparat prima legatura sa fie facuta pe masina cu bateria descarcata. Mare atentie la conectarea bornelor acumulatorului, deoarece inversarea polaritatii poate conduce la explozia bateriei si este posibila ranirea grava. Dupa ce ati reusit conectarea celor doua baterii trebuie sa asteptati cateva minute, iar pe urma incercati pornirea autoturismului. Mai trebuie sa tineti cont ca atunci cand motorul porneste, trebuie imediat deconectata borna pozitiva pentru a evita defectarea alternatorului.

Daca problema persista in timp, ar fi bine de luat in calcul sa incarcati bateria prin intermediul unui redresor. Insa neaparat verificati daca gradul de uzura al acumulatorului permite aceasta reincarcare. Daca totul este in regula, trebuie scoasa bateria din compartimentul motor si conectata la redresor, un dispozitiv prin care tensiunea de 220V curent alternativ preluata din reteaua electrica este transformata in curent continuu de 12V. Mai trebuie sa tineti cont ca in functie de capacitatea bateriei, un ciclu de complet incarcare poate varia intre 8-10 ore. Mare atentie deoarece la demontarea bateriei de pe autoturism, instalatia audio se va reseta, iar pentru repornirea ei veti avea nevoie de codul fabricantului. Asa ca, inainte sa scoateti bateria, verificati daca acest cod al instalatiei audio este mentionat ori prin actele masini ori prin torpedou sau in alte zone din habitaclu…

Dar cum va puteti proteja acumulatorul autoturismului? In primul rand ar trebui ca inainte sa porniti motorul sa inchideti toti consumatorii (radio, lumini, aer conditionat, etc). De asemenea nu lasati autoturismul neexploatat pe perioade mai lungi de timp, mai ales iarna, pentru ca acumulatorul se va descarca. Prin urmare se recomanda ca dupa perioade regulate de timp sa fie parcurse trasee mai lungi pentru a-i da posibilitatea alternatorului sa incarce cat mai bine bateria.

Voi cum ati procedat atunci cand ati sesizat descarcarea acumulatorului? Ce sfaturi aveti pentru cei care se confrunta des cu astfel de probleme?

149 Comentarii

  1. Ionel

    Am un fiat doblo si numi porneste .porneste foarte greu am schinbat .senzori presiune bujiile senzor de aer releul de bujiile ponpa de motorina si tot numi porneste am dat la otoman pana sa dus si electromotorul si l-am facut chiar azi este un fiat doblo 1300 multijet din 2006 numai stiu ce sa fac sa pornească daca i dau cu spray porneste

    • Nicu

      Este pompa de injectie

      • Luii

        Bună aș dori și eu o părere, în legătură cu un Opel movano diesel , nu alimentează a fost pusă pe tester și diagnosticul a fost “Pompă presiune rampa sau senzor presiune cv gen” a fost schimbată piesa dar tot nu alimentează motorul se opreşte după câteva secunde. Părerea unor mecanici a fost pompa combustibil sau injectoarele. Ce ar putea fi o părere vă rog. Posibil vre’un filtru alimentare înfundat?! Mulțumesc

  2. Luii

    Bună aș dori și eu o părere, în legătură cu un Opel movano diesel , nu alimentează a fost pusă pe tester și diagnosticul a fost “Pompă presiune rampa sau senzor presiune cv gen” a fost schimbată piesa dar tot nu alimentează motorul se opreşte după câteva secunde. Părerea unor mecanici a fost pompa combustibil sau injectoarele. Ce ar putea fi o părere vă rog.Posibil vre’un filtru de alimentare înfundat?! Mulțumesc

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)