autovit.ro

O motorizare mai adecvata pentru Mazda CX-5

Asta vara, Mazda ne-a propus o sesiune de testare in care am avut ocazia sa ne conturam o prima impresie despre noul turbodiesel, precum si despre stabilitatea in viraje a SUV-ului compact. Iar experienta a meritat din plin…

Locatia aleasa a fost circuitul de karting amenajat la Prejmer, iar pentru ca surpriza sa fie maxima, organizatorii l-au adus pe Valentin Porcisteanu, campionul national de raliuri, sa ne faca o scurta demonstratie.

Dar sa vorbim totusi despre noul turbodiesel…. Printre avantajele acestei noi motorizari 2.2D disponibila in doua variante de putere 150 CP si 175 CP, putem enumera eficienta ridicata, greutatea redusa cu 10% si cuplul mai mare de la turatii joase.

Insa raportul de compresie scazut are si cateva dezavantaje, precum detonari in faza de aprindere si o perioada mai scurta pentru realizarea amestecului aer-combustibil. Pentru a elimina aceste puncte slabe, inginerii au proiectat un sistem variabil de actionare a supapelor de evacuare si au montat doua turbine, cea de-a doua avand rol in mentinerea nivelului de putere liniar inca de la turatii reduse si in eliminarea raspunsului intarziat la accelerare.

Am verificat aceste afirmatii la volanul versiunii de 150 CP disponibili la 6.200 rpm si am mai observat ca si consumul se apropie de valoarea furnizata de constructor: 5,5 litri/ 100 km in regim combinat. Pe parcursul testului am mai remarcat sincronizarea perfecta dintre dintre cutia de viteze automata si motorul turbodiesel, ceea ce era un minus pentru varianta pe benzina. Aceasta transmisie puncteaza prin raspunsul rapid si prompt, precum si prin schimbarea lina si rapida a treptelor. Pe lista de aprecieri mai trebuie mentionata directia precisa, precum si confortul asigurat de sistemul de suspensie care filtreaza eficient neregularitatile caii de rulare. Insa la viteze ridicate am sesizat si vibratii destul de deranjante in oglinzile retrovizoare.

Tot in cadrul acestui eveniment am avut ocazia de a testa SCBS (Smart City Braking System), un sistem care franeaza automat atunci cand senzorul radar semnaleaza o potentiala ciocnire la viteze de pana la 15 km/h. Interesantul sistem pare un gadget foarte util mai ales in traficul urban, atunci cand la plecarea de la semafor sau in coloana cel din fata franeaza prin surprindere. Mai mult, la viteze intre 15-30 km/h impactul unei eventuale tamponari este semnificativ redus. Insa trebuie tinut cont ca eficienta sistemului scade pe drumurile virajate si in functie de conditiile meteo.

Acestea ar fi cateva dintre remarcile la adresa noului turbodiesel disponibil pentru Mazda CX-5. Voi ce parere aveti despre acest motor din oferta constructorului nipon?

21 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)