autovit.ro

Sunteti de acord cu interzicerea detectoarelor de radar?

Seria dezbaterilor publice initiate de catre guvernanti continua cu cateva teme deosebit de interesante. Astfel, prin proiectul de lege “Strategia nationala pentru siguranta rutiera 2013 – 2020”, Ministerul Transporturilor doreste sa afle si punctul de vedere al soferilor cu privire la cateva noi reglementari. Iar printre cele mai importante schimbari legislative se numara interzicerea detectoarelor radar, o masura care cu siguranta va genera o serie de controverse…

De la bun inceput trebuie mentionat ca proiectul “Strategia nationala pentru siguranta rutiera 2013 – 2020” se afla momentan in dezbatere publica, astfel fiecare cetatean isi poate exprima punctul de vedere cu privire la masurile ce urmeaza a fi implementate in urmatorii 7 ani. Iar conform initiatorilor acestei dezbateri publice, in contextul adoptarii de catre Comisia Europeana a unui nou Program de Actiuni de Siguranta Rutiera 2011 – 2020, obiectivul acestui proiect este reducerea cu 50% a numarului de raniti si victime in accidentele rutiere la nivelul Uniunii Europene. Si nu este un secret ca Romania ocupa un loc “fruntas” in acest clasament…

Radar_2

Conform statisticilor Inspectoratului General al Politiei Romane, peste 50% dintre subiectii intervievati au declarat ca prezenta agentilor rutieri in trafic genereaza un factor de siguranta. De asemenea, peste jumatate dintre conducatorii auto considera ca este probabil sa li se verifice viteza cu aparatul radar in deplasarile cotidiene. Iar 40% dintre conducatorii auto au fost verificati cu etilo-testul cel putin o data in ultimii trei ani, iar un sfert dintre repondenti au fost amendati cel putin o data in ultimii trei ani pentru depasirea limitei de viteza.

Asa ca pentru stoparea agresivitatii rutiere, initiatorii proiectului considera necesara completarea legislatiei rutiere, cel putin cu urmatoarele amendamente:

– interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar;

– crearea premiselor pentru introducerea unor prevederi legislative privind utilizarea „Alcolock”, un dispozitiv ce nu permite pornirea autovehiculului daca soferul are o alcoolemie peste limita legala;

– cresterea gradului de intransigenta a legii in ceea ce priveste conducerea vehiculelor

care depasesc viteza legala, prin cresterea graduala, in functie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului si a cuantumului amenzii;

– interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu exceptia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu sa existe avizul autoritatilor administratiei publice locale;

– oferirea posibilitatii soferilor de a opta pentru recuperarea de puncte de penalizare prin participarea in centre autorizate la programe de reabilitare comportamentala / consiliere psihologica, la cursuri de conducere defensiva/ preventiva sau la efectuarea in spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere.

Radar_3

Un alt capitol al proiectului prevede imbunatatirea capacitatii de supraveghere radar prin intermediul sistemelor video. Astfel se pare ca este nevoie in primul rand de extinderea sistemelor de supraveghere automata, atat pe drumurile nationale, cat si pe celelalte drumuri publice. Tot in acest proiect, aflat inca in dezbatere publica, se mai analizeaza posibilitatea introducerii unui tichet de contraventie care sa insoteasca permisul de conducere, prin care soferul sa demonstreze achitarea sanctiunilor. Iar lipsa acestuia poate dovedi neachitarea contraventiilor si poate atrage dupa sine chiar suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pana la plata amenzii.

In linii mari, cam acestea sunt principalele teme supuse dezbaterii publice. Voi ce parere aveti despre aceste completari ale legislatiei rutiere?

72 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)