autovit.ro

Alfa Romeo 156, intre tentatie si pragmatism

Fabricata intre anii 1997 si 2005, Alfa Romeo 156 s-a facut remarcata mai ales prin eleganta caroseriei si temperamentul sporty. Si chiar daca in privinta fiabilitatii, Alfa Romeo 156 nu a primit prea multe laude din partea posesorilor, berlina de clasa medie este si in zilele noastre o oferta destul de tentanta pe piata auto second hand. Si nu-i asa ca “batrana doamna” emana o doza puternica de eleganta, chiar si dupa ce a trecut binisor de prima tinerete?

Alfa Romeo 156 a fost lansata oficial la Salonul Auto de la Frankfurt in anul 1997 si a inlocuit in gama vechiul model 155. Desenata de catre celebrul Walter da Silva, Alfa Romeo 156 s-a impus rapid mai ales prin linia seducatoare a caroseriei, o confirmare in acest sens fiind distinctia «Car of the Year» obtinuta in anul 1998. Un alt eveniment important a fost facelift-ul introdus in anul 2002 si realizat de un alt mare designer auto, Giorgetto Giugiaro. Iar pana in anul 2005, cand a fost inlocuita de catre Alfa Romeo 159, eleganta 156 a fost produsa in peste 680.000 exemplare.

In general, utilizatorii au catalogat Alfa Romeo 156 ca fiind un autoturism elegant si capabil sa ofere toate senzatiile posibile unui sofer. Mai mult, linia caroseriei nu tradeaza trecerea anilor, iar daca ne referim la numarul mare de anunturi postate pe Autovit.ro, putem concluziona ca Alfa Romeo 156 este si in zilele noastre o oferta tentanta in randul clientilor romani de masini second hand.

156_2

Asa ca si dupa prima tinerete, Alfa Romeo 156 atrage un segment important de cumparatori care vor mai aprecia si sistemul de franare deosebit de ferm, finisarile rezistente la uzura, precum si echiparea generoasa. Insa trebuie tinut cont ca intretinerea unui astfel de exemplar nu este deloc prea ieftina… Multi utilizatori s-au declarat nemultumiti de articulatiile sistemului de amortizare, precum si de consumurile importante de carburant, asta cu precadere la exemplarele animate de propulsoare pe benzina. Iar pe distante mai lungi, pasagerii care calatoresc pe bancheta pot resimti un usor disconfort datorat spatiului destul de limitat. Berlina medie mai este penalizata si prin prisma functionarii neregulate a instalatiei de climatizare, precum si prin costurile ridicate pentru eventualele piese de schimb.

156_3

Insa daca treceti peste aceste nemultumiri, trebuie sa tineti cont ca la varsta a doua sunt recomandate exemplarele fabricate dupa anul 2003 care dispun in standard de sistemele Vehicle Dynamic Control si Anti Slip Regulation, eventual in tandem cu propulsoarele turbodiesel fabricate in tehnologia Multijet.

Voua ce parere aveti: merita sau nu investitia intr-un exemplar Alfa Romeo 156?

8 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)