autovit.ro

Ambreiajul auto: ce rol are și ce defecțiuni poate manifesta

Indiferent de numărul cailor-putere, de starea galeriei de admisie, de performanțele sistemului de evacuare sau de modul în care se prezintă trenul de rulare, un automobil nu îți poate oferi performanțe optime fără un ansamblu ambreiaj perfect funcțional. Rolul acestui angrenaj este acela de a media fluxul de putere dintre motor și transmisie, acțiune pe care o realizează încă de la plecarea de pe loc. Ambreiajul este componenta fără de care schimbarea treptelor de viteză nu ar fi posibilă. Ambreiajul poate fi uscat sau lichid, cel din urmă fiind scufundat într-un ulei de răcire care îi conferă silențiozitate și o utilizare lină.

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME

Cum funcționează ambreiajul
Care sunt principalele componente
Care sunt cele mai frecvente greșeli de exploatare
Ce indicii anunță defecțiuni la ambreiaj
Cum îl poți proteja
Cât de costă să schimbi kitul de ambreiaj

Cum funcționează ambreiajul

Momentul în care acest ansamblu își intră în rol este cel în care apăsăm pedala de ambreiaj. Astfel, placa de presiune este apăsată de rulmentul de presiune, iar ea acționează, la rândul ei, discul de ambreiaj. Se realizează, astfel, schimbarea rapoartelor, iar mișcarea de rotație este transferată optim de la motor la cutia de viteze. După principiul de funcționare, tipurile de ambreiaj se împart în trei mari categorii, după cum urmează: 

Ambreiaj mecanic: acesta este cel mai frecvent tip de ambreiaj, în cazul mașinilor vândute în țara noastră. Funcționarea lui depinde de forța de frecare degajată între două suprafețe, ca urmare a acțiunii unei forțe de apăsare. În cazul automobilelor, acest tip de ambreiaj va folosi discuri, în timp ce vehiculele cu specific utilitar sunt dotate cu ambreiaje ce folosesc conuri. 

Ambreiaj hidraulic: ansamblul de acest tip folosește o pompă hidraulică, pentru a reduce încărcăturile dinamice și oscilațiile de torsiune pe care le suportă transmisia în mod normal. Astfel, nu doar pornirea și accelerarea se fac mai facil, ci și subansamblele întregului circuit sunt exploatate mai judicios, cu o mai mare durabilitate în timp. 

Ambreiaj electromagnetic: acest tip de cuplaj folosește inducția, pentru a face legătura între părțile componente ale ansamblului. Pulberea feromagnetică este cea care produce conectarea și care creează un efect electromagnetic, sub influența curentului electric ce străbate bobina din circuit. 

Ultimii ani au adus o inovație aparte, sub forma ambreiajului combinat, de tip mecanic-centrifug, hidrodinamic-mecanic sau electromagnetic-mecanic. Acesta este caracterizat de un confort mai mare în utilizare, datorită faptului că folosește o pompă și o componentă mecanică, cea din urmă, montată pe arborele tubular al turbinei și folosită doar la schimbarea vitezelor, nu și la plecarea de pe loc. Astfel, cuplarea rapoartelor se face fără șocuri, la turații reduse, cu un beneficiu special în cazul vehiculelor de gabarit mare sau al celor agricole. 

Care sunt principalele componente

Ambreiajul mecanic este și va rămâne, pentru mult timp, una dintre soluțiile tehnice cele mai folosite. Cu o durabilitate dovedită de-a lungul vremii și cu un ansamblu ușor de reparat, dar nu neapărat ieftin de înlocuit, în cazul unei disfuncții, acesta este format din următoarele elemente:

  • discul de ambreiaj: situată între volant și placa de presiune, această componentă reprezintă materialul pe suprafețele căruia se face frecarea.
  • volantul: conectat la axul principal, acest element al ansamblului ambreiajului este apăsat de discul de ambreiaj, în momentul în care nu este cuplată pedala aferentă.  
  • placa de presiune: de această componentă depinde transferul mișcării de rotație către volant sau către discul de ambreiaj, deci, implicit, transferul rotației dinspre vibrochen către transmisie. 

Vezi categoria noastră de  ▶ PIESE

cum functioneaza ambreiajul

Care sunt cele mai frecvente greșeli de exploatare

Pe cât de important este pentru funcționarea normală și echilibrată a mașinii, pe atât este de vulnerabil ambreiajul în fața unui stil de condus necorespunzător. În cazul în care nu vei exploata grijuliu transmisia mașinii, ai putea să supui ambreiajul unei uzuri premature, cauzate de șocuri, de supraîncălzire și chiar de apariția unor deformări. Astfel, printre practicile care te-ar putea trimite direct la mecanicul auto specializat în transmisii s-ar putea număra:

  • suprasolicitarea rulmentului de presiune, din cauza cuplării nejustificate a ambreiajului pe timpul staționării;
  • eliberarea bruscă a pedalei de ambreiaj în situația în care cutia de viteze este lăsată cuplată într-unul dintre rapoarte;
  • plecarea de pe loc cu orice altă treaptă în afară de prima;
  • forțarea ansamblului de ambreiaj la plecarea de pe loc în rampă, prin nefolosirea frânei de mână;
  • tractarea unui vehicul cu o masă excesivă, pe o suprafață abruptă sau cu aderență insuficientă, folosind un altul al cărui motor dispune de un cuplu mic.

ambreiaj defect

Ce indicii anunță defecțiuni la ambreiaj

Acest ansamblu este expus unei întregi serii de avarii, ce pot surveni în urma unui stil de condus haotic sau chiar în cazul în care mașina este pasată des de la un șofer la altul. Chiar și așa, nu vei avea parte de o defecțiune subită a ambreiajului. Vei putea preîntâmpina acest scenariu dacă vei avea vigilență și dacă vei „asculta” cu atenție semnalele pe care ți le transmite mașina. Unele dintre ele sunt mai subtile, altele te pot speria, dar fiecare dintre indiciile de mai jos îți poate salva portofelul dacă îl observi în timp util:

Funcționarea zgomotoasă: dacă, atunci când apeși pedala de ambreiaj, auzi un huruit, este foarte posibil să ai de-a face cu deformarea discului sau chiar cu un volant uzat.

Fenomenul de patinare a ambreiajului: cauzat de conectarea viciată între motor și transmisie, patinarea duce la mărirea artificială a turației, însoțită de un miros de ars.

Dificultatea la cuplarea unei trepte de viteză: acesta este indiciul clar al unei decuplări incomplete a volantului și al faptului că placa de presiune nu mai funcționează optim.

Dereglarea circuitului hidraulic: această problemă este semnalată în două moduri distincte: blocarea pedalei de ambreiaj sau formarea unei bălți de ulei pe podeaua mașinii. 

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

cum poti proteja ambreiajul

Cum îl poți proteja

La modul general, o conduită echilibrată la volan te scapă de multe probleme ale mașinii, de la cele pe care le-ar putea manifesta motorul și până la cele ale circuitului de evacuare și ale transmisiei. Ca element de legătură între cele două componente vitale ce asigură funcționarea unui automobil, ambreiajul are nevoie de o exploatare firească, de natură a-i prelungi durata de viață. Acest lucru implică unele măsuri de precauție simple, dar foarte eficiente:

  • apăsarea completă a pedalei de ambreiaj, la cuplarea unei trepte de viteză;
  • patinarea progresivă a ambreiajului la plecarea de pe loc, cu rolul de a-i permite discului să preia treptat mișcarea motorului;
  • eliberarea lentă a pedalei, când mașina se află în viteză și se deplasează;
  • evitarea cuplării ambreiajului în mod prelungit și inutil, în momentele în care mașina nu se deplasează;
  • intervenția neautorizată asupra acestui ansamblu.

Cât te costă să schimbi kitul de ambreiaj

Operațiunea de schimbare a ambreiajului este precedată de diagnosticarea uzurii componentelor acestuia și de observarea modului în care el funcționează. Pentru intervenția propriu-zisă, este necesară demontarea cutiei de viteze, pentru a putea fi înlocuite placa de presiune, discul de ambreiaj, volantul sau pârghiile de cuplare. Costul acestei operațiuni începe de la 350-400 de lei, pentru modele precum Dacia Logan, Opel Astra sau Skoda Octavia.

Un ambreiaj sănătos înseamnă o mașină pregătită oricând pentru drumuri lungi. Cu sfaturile de mai sus, vei putea să pleci de fiecare dată la drum cu încredere.

Credit foto: Shutterstock

177 Comentarii

  1. claudiu

    Salutare! am un fiat ducato 244 motor de 2.0 diesel din 2003 cu caroserie cutie, probleme : am parcat masina si de dimineata cand sa plec cu ea nu imi intra in nici o viteza cu motorul pornit… , am oprit motorul si nici la rece nu-mi intra in nici o viteza era schimbatorul blocat…. apoi am observat ca pedala de ambreiaj este pe la jumatate si nu ridicata complect , am tras de ea cu mana si si-a revenit… imi intra in toate vitezele si am facut vreo 5000km cu ea fara probleme, ieri am fost undeva si a inceput sa nu-mi mai intre in viteza a4 si in restul intra greu , la semafor trebuie sa o scot pe liber sa si sa-i sau inca o pedala la ambreiaj sa o bag in a1 … precizez ca a4 nu mai intra deloc …. zgomot cu ea pornita pe liber cand ridic piciorul de pe ambreiaj ca si cum ar sufla, am verificat timoneria , e ok , am schimbat uleiul din cutia de viteze. va rog sa-mi spuneti ce-ar putea fi !

    • VALI

      DRAGA CLAUDIU ce sa fie decat UN inceput de sfarsit ! Pentru ambreiajul care il ai acuma pe masina ,pregateste 1 bc lumanare ,o panacida si un Pomelnic si da l uitarii .

  2. Darius

    Am si eu un ford mondeo 1.8 16v din 1999 schimb vitezele ok nu agata cu caraie doar in virezele 4si 5 merg constant cu ele si dac ii dau gas (acceleratie) ea se tureaza si inainteaza greu cum iau picioru si scad turarile pana la 20000 de ture si merg apoi incet asa treptat merge ( ambreaju prinde foarte sus si este hidraulic) ce ii de facut

  3. george

    Salut. Am un ford focus mk2 1.6 90hp si de curand jobul imi cere folosirea excesiva a ambreiajului…opresc din aprox 30 in 30 M pe portiuni de 15-20 km…ei bine…dupa nici o saptamana am observat ca mi i s a intarit ambreiajul…sa fie pe duca? Daca ar fi nevoie de mai multe informatii…astept exemple…multumesc!

  4. Florin

    Buna ziua,am si eu un Espero sin 1995,1.8 MPI,iar la eliberarea brusca a ambreiajului se aude un “clanc”,ce ar putea fi ? Stima

    • VALI

      FLORINE mai elibereaza l de 2 3 ori BRUSC ca sa ramai si fara ambreiaj si cu priza cutiei rupta ! CLANC face placa de presiune ori rulmentul , cauta de elibereaza ,ridica piciorul usor ,treptat de pe pedala de ambreiaj . NU esti SEBASTIEN LOEB ,pilot de RACING . NU ?

  5. Marius

    Sal am și eu o zafira 2006 și am niște nelămuriri când bag în a1 merge o accelerez pana la 1800 2000 turații și apăs ambreiajul repede se aude ceva ca un pocnit dedesupt așa mi se aude când schimb din a3 în a4 ce poate fi mă poate ajuta cineva , ambreiajul este dur când îl apăs

  6. Mario Marin jupanu

    Am un seat Ibiza din anul 1999 as dori un răspuns cât mai concret va rog frumos:pedala de ambreiaj mereu îmi sta puțin mai jos decât ar fi normal ce se poate întâmpla ? Un salut

  7. dan

    maintereseaza un lucru dece nu intra in viteza la un fit ducato an 2008

  8. Marius

    Cam cat ar trebui sa tina un disc de ambreiaj?

  9. Geo

    Buna ziua,am un rover 25din 2003..1.4,benzina si nu am putere in acceleratie,apas pedala si nu are putere motorul sa plece, pana la 70 km e ok dar dupa apas pedala pana jos si abia trage motorul,pedala este slaba ,moale,nu stiu ce sa fac ,am duso la tester nu arata nimic la motor…motorul se tureaza dar nu are forta….ce este de facut….are 90000mile parcuse pana acum…

  10. Paul

    Salutari,
    Din ce cauza cand urc o panta cu spatele cu Un fiat ducato, abia trage mai nene … ?
    Plus in rampa in treapta 1 imi cade usor si sigur la Vale.
    Si am schimbat ambreiaj acum cca 20mii km.
    Multumesc frumos pentru timpul acord at.

  11. andrei

    am un golf 3 din97 1.4 benzina cand plec de pe loc se aude un pocnit ca de planetara dar imi pleaca si putin pedala de ambreiaj de sub picior.stima

  12. wld

    Salutare!! Rog care ma poate ajuta cu un sfat legat de un peugeot 407 . Am achizitionat o masina acum ceva timp si am observat ca atunci cand calc pedala in a 4 sau in a 5 pe la 2000 de ture urca turometru mai tare decat merge masina ( se accelereaza mai tare ) dupa care isi revine imediat si merge normal pana schimb treapta de viteza ( peugeot 407 hdi 16V ) masia are cip asa am luato si are 170 cp. Rog sa ma ajutati cu un sfat .Multumesc

  13. wld

    Salutare!! Rog care ma poate ajuta cu un sfat legat de un peugeot 407 . Am achizitionat o masina acum ceva timp si am observat ca atunci cand calc pedala in a 4 sau in a 5 pe la 2000 de ture urca turometru mai tare decat merge masina ( se accelereaza mai tare ) dupa care isi revine imediat si merge normal pana schimb treapta de viteza ( peugeot 407 2000 hdi 16V ) masia are cip asa am luato si are 170 cp. Rog sa ma ajutati cu un sfat .Multumesc

  14. Marius

    Salutare tuturor!

    Am o problema la un touran 1.9 tdi. Am avut probleme la cutia de viteze si am schimbat-o cu una reconditionata cu garantie. Dupa montare, am pornit motorul si se auzea un zgomot ca de placa de presiune+rulment defect. In mers, in stationare, scoasa din viteze, nu conta, zgomotul era prezent. Cand apasam pe pedala de ambreiaj, se schimba tonalitatea zgomotului, era mai puternic si mai intens. Dupa un timp zgomotul a disparut complet si a reaparut dupa vreo 50 km de rulaj. La service mi-au strans sonda de marsalier si a disparut, cred ca a fost pura coincindeta….
    Acum, cand sunt cu motorul pornit, cutia scoasa din viteza si accelerez, la revenirea turatiei de relanti, se aude un zgomot ca de rulment stricat…Acelasi zgomot se aude si in cazul in care merg cu masina la relanti. Sa zicem ca bag in viteza 1 eliberez pedala de ambreiaj, fara sa accelerez si acel zgomot apare numai cand masina intampina rezistenta in mers. Exp : la vale sau la deal…..

    Poate fi rulmentul de presiune, volanta, discul sau zgomot din cutie?

    Va multumesc!

  15. Catalin

    Am un citroen picasso 2002 ,1.6 benzina ,sa auzit o pocnitura in timp ce am schimbat din 1 in 2 treapta si acum cu motorul pornit fara sa debraez inra i oricare treapta de viteza ca si cand asi avea ambreajul calcat cu a ceias usurinta

    • Marosac constantin

      Salut cine ma poate ajuta am un bmw e 46 din 2000 16 benzina am plecat cu el în turație pana la 5mi in treapta 1 și când am vrut sa ii dau a 2a nu a mai întrat nici o treapta la rece întra ușor când o pornesc nu mai întra de loc

  16. Marian

    Salut am un golf 3 1,6 benzina imi agata foarte putin la vitezele 3 si 4 iar in R cirie dupa aproximativ 10 km de mers dar la rece intra .
    are cineva idee de ce face asa,

  17. ciprian

    am o inrebare daca puteti sa ma ajuai am un bmwe seria 3 din 98 cu a innaia plieaca dar nu are forta abea addoua sim ca rage ce ar puea avea va ro daca puei sami suneti

    • Giuliani

      In cazul tău ar putea fi ECU, am avut probleme de genu, am dus o la un electrician și acum zbârnâie. Mi a schimbat chipul în valoare de 450 euro. Doar presupun ca asta ar fi dacă zici ca nu are putere motorul. Bine are fi sa o duci la un specialist sa pună tester ul pe ea. Ma îndoiesc ca ar fi probleme cu ambreiajul în cazul tău.

  18. ciprian

    cu antaia scz

  19. valentin

    Salut. Amsi eu un opel astra h 1, 7 cdti59kw. La schimbarea vitezelor parca ar tine putin dar cel mai bine se simte la antaia unde trebuie depusa o mica forta in schimbator si masalier unde cand e rece motoru intra elegant dar cand se incalzeste agata. Precizez ca antaia si masalieru parca se blocheaza cateodata si cu motoru oprit revenind-usi dupa cateva mestecari in viteze

  20. Botez pavel

    Salut, am un bmw 320 diesel si nu are demaraj la treptele inferioare motorul fiind turat, tin sa precizez ca ambreajul facea un sunet cum ar fii suflare

  21. viorel

    am un audi a4 din anul 2001 si prinde peda de ambreji pre sus dc

  22. razvan

    Sall imi tremura slabut pedala de ambreaj , si cand o turez pe loc imi tremura dupa ce iau piciorul de pe accelerati in schimb cand apas nu are nimic

  23. Usca

    Buna ziua am si eu wv passat tdi din 2003,si am o problema cand motorul e pornit nu imi intra in viteza delo,Dar in schimb imi intra cand motorul nu-i pornit si am mai observat k imi intra si fara sa apas anbreiajul va rog sa imi spina si mid cinema daca site ce e

  24. cristi vw golf 5 an 2008 diesel 105 cai

    Salut! mă poate ajuta cineva cu un răspuns ? am un golf 5 break din 2008 diesel 105 căluți și cind țin ambreiajul calcat la podea se aud niște bătăi rapide ca și Cum ar bătea fier pe fier ,menționez că nu face decit cind e frig , adică iarna..În rest merge perfect vara .Mulțumesc!

  25. Dan

    sallut am si eu o antrbare daca nu va sup ,,,am un golf 4 mot 1.4 si mi se pare c-am obosit ,,,, adica an prima faza agata putin cand execut 1,2 3, deja cu a-3-a ating viteza de 90 ,95 km.h
    ami puteti da vre-o ideie ce pot face /? as constient ca discu poate fi dus ,dar nu-s sigur va multumesc

  26. constantin

    am un opel vectra b si cand trec de 110 se aude un huruit dar daca o scot pe liber nu se mai aude ce problema poate fi

  27. ionut

    salut ! am un golf 5 2004 2,0tdi si la plecarea de pe loc uneori se aude un scartait ca de fier pe fier cateva secunde ,dar in rest totul e ok ,trage bine ,schimba bine si la relantai se aude un harjati ca de rulment ! de la ce sa fie ????

  28. adrian

    Am o skoda octavia 2 1.6 mpi.la treapta 1 si 2 uneori cand eliberez pedala de ambreiaj masina da in nas,se accelereaza dar abea se misca,rare ori merge bine.ce poate fi???? Precizez ca nici un mecanic nu a stiut sa-mi spuna cauza

  29. ionut

    salut .am si eu un vw passat din 2000 de 116 de 85kw uite si eu am avut probleme cu ambreajulmi sa blocat in treapta superioara si am comandat tot chitu de ambreaj si acuma cand calc ambreaju si il las incet se face ca o smancitura si mai e o problema vreau sa pornesc masina si imi porneste foarte greu si am fost la servisuri si reprezentante si imi zice ca masina lucreaza in parametri normali zicetimi si mie ce ar putea fi ca ieu mai multi cm am facut in servisuri si reprezentante

  30. Florin

    Salut.am un opel astra g 16 16 valve benzina masina a stat ceva vreme nerulata in gremania am aduso pe slep in ro dupa 100 de km ambreajul a inceput sa de semnae de paraseala pedala venea greu sus si imi picura lichid intre cutie si bae.am schimbat placute discuri frana am completat licid frana dupa operatiunile astea Nu mai picura lichid pedala e ok nu mai inteleg a mai patit cineva?

  31. Dorel

    Buna,am un golf 4 combi din 2001 si cand pornesc din loc si accelerez cateodata simt ca scapa sau se opreste motorul .Ce poate sa fie,sa fie ambreajul oare ?? multumesc

  32. marcel

    Am si eu o problema la un mercedes benz 160 ,nu îmi intra bine antîia si returu si pedala de ambriaj e un pik ridicata,datimi o ideie ce poate sa fie?

  33. danicel dudea

    am passat 2003 diesel imi vibreaza schimbatru d viteze p liber cand o turez nu mai vibreaza s nustiu c s mai fac am fost l multi mecanici si miau spus multe sugesti ,unu mia spus k am pprobl cu inject altu cu timonieria altu cu volanta nici nu mai stiu dupa cine sa mamai iau va rog sa ma ajutati ,,va multmesc anticipat

  34. Sebastian pantilimon

    Salut am in pejo 307 are 170 de mi de km cand apas ambreaju si il ridic putin se aude un zgomot in cutie si cand opresc motorul face acelasi zgomot dar putin mai tare e posibil sa fie volanta?

  35. Levente

    Salutare am si eu o problema la ambreaj, cand dau sa plec de pe loc cu a1 si dau sa las ambreaju calcand acceleratia incepe sa trepideze,un fel de tremurat si daca nu o accelerez mai tare moare motoru! Cum pot remedia aceasta problema?
    Multumesc.

  36. danut

    buna ziua am si ieu un passat din 2001 19 dizel de 130 de cai in momentul cind tin ambreajul calcat mi se intareste pedala de frana care ar fi problema daca ma poate informa cineva multumesc

  37. ionut

    salut. a un ford focus hatchback din 20005, 1.6 tdci 90 de cai. dimineata cand il pornesc timp 30 secunde se aude o bataie din cand in cand, ceva de genu cum dai cu o lingura intr.o oala goala. si zici ca masina se inneaca scotand un fum alb-albastru deschis revenindu-si dupa aproximativ 30 secunde cand se incalzeste motorul. ce am mai observat la masina este faptul ca dupa ce masina nu mai este turata tmp de aproximativ 5 secunde are un mers de trepidatie, dupa aceea revine la normal si nu mai trepideaza decat daca o turez si dupa o scot pe liber sau o las la relantai tot in jur de 5 secunde face. am fost la servis si am chimbat fulia de la motor si am aceeasi simptoma. m am dus la alt servis si mi.a zis ca este volanta. in alta parte mi.s zis ca sunt injectoarele. la alt servis mi s.a spus ca volanta si injectoarele . pe unde ma duc fiecare imi spune ceva diferit. care ma poate ajuta si pe mine cu un sfat.

  38. Daniel

    Salut , am şi eu o intrebare
    Am un Fiat Ulysse 2.2 Jtd 128 cai ,an 2003 ,când merg cu el 90-100 km h merge foatre bine dar cand depăşesc de 100 km h scoate foarte mult fum si dintr-o dată nu mai vrea sa tragă (oare să fie infundat undeva ,ceva) după işi revine la normal.
    Cine sti ce poate să aibă il rog să mă informeze. Multumesc

  39. Cristi

    Salut , o problema am si eu la masina , la rece se comporta normal cutia de viteze , insa dupa ce merg un timp sau probabil se incalzeste , intra greu in viteza 1 si in marsalier caraie si intra greu , in celelalte viteze 2,3,4,5 intra bine , ambreiajul prinde aproape sus , am schimbat uleiul la cutie……ar mai fii ceva de reglat…?

  40. FRUNZETE

    Am un INSIGNIA 2.0 din 2013 …are 120 000 km in bord… e inca in garantie(pt inca 3 luni)… IDEEA E CA rulmentul de presiune s-a dus… reprezentantii suporta cheltuiala daor pt rulment… Merita la aceasta manopera sa schimb tot chitul de ambriaj? nu pare sa aiba alte probleme,ar influienta cumva rulmentul de presiune asupra chitului ? va rog o parere …

  41. Andrei

    Salutare grup, am un Renault Megane CC din 2004 si sincer nu stiu ce se intampla , sa va explic : intr’o depasire fortata, fiind in treapta a 5 a , am depasit cu a 4 a ..ok, am revenit pe banda mea, am calcat ambreajul, am intrat in treapta a 5 a si cand am luat piciorul de pe ambreaj, pedala mi’a ramas la podea, simtind asta .. am bagat piciorul sub ea si am ridicat’o, am tras pe dreapta …si am incercat sa apas pe ambreaj sa intru in viteza 1 sa plec, pedala este moarta, apas pe ea degeaba, e slaba slaba (ca atunci cand iti sare sufa la dacie) .. si nici treptele de viteza nu imi merg … stie cnv ce se intampla?multumesc

  42. florin

    am un chrysler voyager 2003 2.5crd .. in trepte mari 4-5 cand o accelerez.. urca turatia…fara sa creasca viteza…dupa care revine la normal (in tot acest timp o tin accelerata la maxim ) sper sa mai raspunda cineva pe aici..

  43. Andrei

    Buna ziua,as avea si eu o intrebare…am un bmw e46 318d si de curand am observat sa atunci cand iau piciorul de pe ambreiaj…la jumatate se aude ca un zgomot plus ca daca merg cu o viteza mai mare si iau piciorul de pe acceleratie,fara a schimba viteza,se aude ca un huruit…multumesc mult

  44. Sorin

    Salut ,am si eu un fiat stilo 2003 1.9 diesel si in treapta 1 si 2 se accelereaza greu si nu se infige cand accelerez uneori da sa se opreasca si motorul dar de la treapta 3 in sus e ok merge bine ….dar cand e pe liber se accelereaza normal …am incercat in treapta 1 si 2 sa accelerez si apoi sa cal ambreajul si se accelereaza ….astept un raspuns .va multumesc

  45. Boby

    Salut.
    Am o alfa romeo 147 t-spark si de ieri se aude un carait ciudat cand bag in treapta 1 si 2,respectiv a 3 a. Si nu mai trage asa tare in a 2 a. Aa si cand turez motorul nu se aude turatia curata ci mai mult un zgomot infundat ca si cum ar ceda ceva de la motor. Are cineva idee ce ar putea fi?

    Va multumesc !

  46. Jighir johny

    Salutare!Am și eu o întrebare!Ce diferență ar trebui sa fie între pedala de ambreiaj și frana?La mine pedala de ambreiaj este mai sus decât pedala de frana!E corect? Precizez că am un vw Touran 1.6 fsi 85kw,115cp,an 2003!

  47. Beli

    Salut am o problema la un bmw 320d cand plec de pe loc teripideaza masina aproape de fiecade data, dupa ce prinde 10 km nu mai face nimic s-a mai intamplat la vreo cineva, ce poate fi ?

  48. florin

    buna ziua am si eu o intrebare daca imi puteti raspunde am un fiat marea jtd wchend problema este ca porneste intra in viteza dar nu mai pleaca de pe loc imi puteti spune care ar fii cauza va multumesc

  49. Bányai Attila

    La pornire de pe loc , mai mult in panta dar si pe loc drept daca turez motorul si dau drumul la ambreaj mai incet , are un anumit punct cand se aude un sunet foarte ciudat si destul de zgomotos , un fel de fluierat dar ca si cum ar patina ambreajul dar precizez ca ambreajul nu patineaza si am aceasta problema de 2 ani de cand am cumparat masina. Daca era problema de la ambreaj nu ar fi cedat pana acum ? Mi-au spus unii ca poate fii de la alternator , periilr uzate , altii ca ar fi ambreajul . Daca poate sa imi dea cineva o idee

  50. Mary

    Buna.am un audi a4 1,9diesel.am nevoie de o informatie:de ce cand bag masina in a 5 a incepe sa imi trepideze maneta de viteze….iar de exemplu la drum lung incepe sa trepideze si atunci knd plec de pe loc!care credeti ca ar fi problema?credeti k trebuie schimbat kitul de ambriaj si volanta?sau poate fi altceva tamburii motorului etc…as vrea sa plec la drum cu ea(anglia-romania)credeti ca ajung cu bine???

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)