
Poate nu ma credeti, dar inca mai sunt persoane care nu au aflat ca asa-numitele “numere rosii” nu sunt o dovada ca masina respectiva este inmatriculata. Si nici macar nu reprezinta o certitudine ca pentru acel exemplar s-a platit timbrul de mediu sau vreo alta taxa auto. Asa ca pentru a evita o posibila inselatorie prin omisiune ar fi mai bine sa clarificam acest aspect…
De la bun inceput trebuie stiut ca pana la inmatriculare, adica obtinerea placutelor cu numere definitive, DRPCIV (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor) autorizeaza provizoriu circulatia autovehiculelor pentru o perioada ce nu poate depasi 30 de zile, dar nu mai mult de data la care expira asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente (RCA). Adica “numerele rosii” si o fisa care tine loc de talon si numita “Autorizatie de circulatie provizorie”, in baza careia se poate circula pe drumurile publice, dar numai pe teritoriul Romaniei.
Mai trebuie stiut ca pentru fiecare masina se pot elibera succesiv trei astfel de autorizatii provizorii de circulatie, fiecare cu valabilitate de 30 de zile. Prin urmare, chiar daca a fost importata din alta tara, masina respectiva poate circula legal pe drumurile publice din Romania pana la 90 de zile, timp suficient pentru incheierea tuturor etapelor legate de inmatricularea definitiva. Adica obtinerea certificatului de autenticitate de la RAR, plata timbrului de mediu, inregistrarea la Administratia Fiscala, etc…
Iar cei care au nevoie de o astfel de autorizatie de circulatie provizorie trebuie sa stie ca procedura este una destul de simpla, atat fisa care tine loc de talon cat si placutele cu “numerele rosii” fiind eliberate pe loc la ghiseul DRPCIV. Iar pentru aceasta este nevoie de urmatoarele acte:
1) cererea solicitantului;
2) dovada incheierii unei asigurari obligatorii de raspundere civila pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de autovehicule, in termenul de valabilitate a acesteia, pe numele solicitantului;
3) dovada platii taxei de autorizare provizorie a circulatiei;
4) copii ale documentelor care atesta dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului;
5) actul de identitate al solicitantului, in original si in copie, sau, in cazul persoanei juridice, documentele care sa ateste dobandirea personalitatii juridice, denumirea si sediul, in copie;
6) dovada platii contravalorii placutelor cu numar provizoriu;
7) dovada platii contravalorii autorizatiei de circulatie provizorie;
8) copia declaratiei vamale pentru vehiculele provenite din afara UE la care se solicita inmatricularea in Romania, cu exceptia primei autorizari.
Voi ati intampinat dificultati la obtinerea “numerelor rosii”? Ati intalnit vanzatori de masini care au incercat sa va insele pretinzand ca exemplarul vizat era deja inmatriculat si are platita taxa auto?