autovit.ro

Cutia de viteze automată: tipuri de funcţionare

Pentru cei mai mulţi dintre noi o cutie de viteze automată este una în care maşina cu care este echipată nu are pedală de ambreiaj şi poate schimba treptele de viteză singură, fără intervenţia şoferului. La bază, explicaţia este simplă şi foarte practică. Totuşi, cutiile de viteze se împart în mai multe categorii, în funcţie de principiu lor de funcţionare. În continuare vom încerca să explicăm pe scurt ce se găseşte în spatele unor denumiri precum: cutie automată cu convertizor de cuplu, cutie cu dublu ambreiaj, cutie robotizată, cutie cu variaţie continuă sau cutie secvenţială, toate încadrate general în acelaşi segment, al cutiilor de viteze automate.

Cea mai des întâlnită cutie de viteze automată este cea cu convertizor de cuplu. Aceasta este regăsită la aproape toţi constructorii de automobile, cea mai aprecită fiind în acest moment cea produsă de ZF şi utilizată de BMW, Audi, Jaguar sau Mercedes . Cea mai nouă versiune a acestei cutii oferă 9 trepte, iar generaţia anterioară 8 trepte. Cutia automată cu convertizor de cuplu are un sistem de funcţionare extrem de complex, cu un sistem de angrenaje planetare şi convertizor de cuplu. Eficienţa acesteia a crescut enorm în ultimii ani, în special datorită faptului că noile cutii merg mai mult în priză directă, fără patinare, precum o fac şi cutiile manuale. De aceea valorile de consum date de producători nu mai diferă prea mult între o cutie manuală şi una automată. Avanatajele unei astfel de cutii sunt confortul foarte bun pe care îl oferă, treptele fiind schimbate foarte fluent, fără şocuri. Cele mai noi versiuni ale cutiilor automate au timpi de schimbare a treptelor foarte buni, în timp ce modelele mai vechi au o pauză sensibilă la trecerea de la o treaptă la alta.

Audi S-Tronic 7 trepteCutia cu dublu ambreiaj este o altă categorie importantă a segmentului de cutii automate. Ea are la bază două ambreiaje, fiecare responsabile pentru anumite trepte de viteze. De exemplu, la o cutie cu dublu ambreiaj şi 7 trepte, un ambreiaj va fi responsabil de cuplarea treptelor 1, 3, 5 şi 7, iar celălalt de treptele R, 2, 4 şi 6. În momentul în care maşina înaintează un ambreiaj este cuplat, iar celălalt este deja pregătit pentru a cupla treapta următoare. De accea, acest tip de cutii de viteze reuşeşte cei mai mici timpi de schimbare a treptelor când se trece într-o treaptă superioară. În momentul retrogradării timpul necesar este mai mare, situaţia fiind similară şi la schimbarea mai multor trepte în acelaşi timp, de exemplu din treapta a cincea în treapta a doua. Cele două ambreiaje pot fi uscate sau în baie de ulei. Cutiile cu dublu ambreiaj sunt întâlnite la foarte mulţi constructori: VW (DSG), Audi (S-Tronic), Porsche (PDK), BMW (DKG), Mercedes (DCT), Renault (EDC) sau Ford (PowerShift). Ele sunt rapide, însă pot avea un comportament care poate fi deranjant în traficul aglomerat, când bruschează uşor la viteze mici. În materie de impact asupra consumului de combustibil sunt foarte eficiente, la nivel cu cele manuală.

Un alt tip de cutie de viteze automată este cea robotizată. Aceasta are la bază exact sistemul de funcţionare a unei cutii manuale, cu ambreiaj uscat, doar că trepte sunt schimbate cu ajutorul unui sistem electro-hidraulic. Aceste cutii sunt din ce în ce mai rar utilizate, cele mai cunoscute exemple fiind cutia EasyTronic de la Opel, cea Efficient Tronic Gearbox de la Citroen sau cea utilizată la toate modele Smart care au cutie automată. Din punct de vedere al consumului aceste cutii sunt eficiente, dar cea mai mare problemă a lor este faptul că există o întârziere foarte mare la trecerea de la o treaptă la alta, ce poate afecta confortul pasagerilor, şocul fiind destul de evident mai ales la acceleraţii în sarcină ridicată.

O altă catogrie destul de puţin utilizată de constructori este cea a cutiilor cu variaţie continuă, prescurtat CVT, întâlnite la constructori precum Toyota, Subaru, Nissan, Honda sau Renault. Aceste cutii oferă un raport infinit pentru demultiplicarea treptelor de viteză între două valori predefinite.

Subaru LinearTronicPractic, motorul poate fi menţinut la o turaţie fixă (în funcţie de cerinţele de moment: eficienţă sau sportivitate), cutia modificând continuu demultiplicarea transmisiei. Sistemul de funcţionare are la bază două conuri cu diametru variabil, poziţionate opus şi conectate printr-o curea metalică sau un lanţ. Un con este conectat la motor şi celălălt la puntea motoare. Avantajele acestui concept sunt reprezentate de faptul că motorul poate fi menţionut la o turaţie constantă, ideală pentru situaţia cerută în acel moment. Pentru sportivitate, turaţia este urcată spre cea unde se află puterea maximă, iar pentru economie, menţinută aproape de cea de ralanti. Dezavantajele constau într-un consum de carburant semnificativ mai mare decât la o cutie manuală sau una automată modernă, dar şi în zgomotul provenit de la motor, care este menţinut în general la turaţii ridicate. Aceste cutii au predefinite şi un număr de trepte cu raport fix, care simulează funcţionare unei cutii de viteze automate clasice.

Foarte rar întâlnite, în general prezente la maşini sport din vechiile generaţii (cu mici excepţii), sunt cutiile automate secvenţiale. Acestea au ca particularitate faptul că nu se poate sări o treaptă, trebuind parcursă mereu ordinea firească. Funcţionarea lor era foarte brutală, rapidă, cu beneficii pentru sportivitate, dar cu minusuri la capitolul confort.

Deşi cutiile automate nu sunt atât de respândite în România, în special datorită preţului de achiziţie destul de ridicat în cazul unei maşini noi, dar şi a problemelor de fiabilitate care, dacă apar, pot aduce costuri extrem de ridicate ele sunt din ce în ce mai apreciate şi prezintă din ce în ce mai mult interes. Din punctul tău de vedere, care sunt impresiile subiective şi experienţa pe care ai avut-o cu astfel de cutii automate?

95 Comentarii

  1. razvan

    inca un articol foarte bine documentat, informatie concreta si relevanta si un text, in buna traditie a autorilor, fara greseli si foarte bine aranjat.

    • Andrei

      Articolul este “semi” bine documentat…..
      Am avut cam toate tipurile de cutii. SUnt 2 care mi-au placut extrem: DSG care are insa si ea defectele ei : in timp se decalibreaza,in anumite conditii de trafic are lag….
      Cutia cea mai eficienta dpdv al consumului este CVT sau la hibride ECVT … COntrar celor spuse in articol….
      In plus CVT-ul mi se pare a fi cutia adevarat la care nu simti ca se schimba vitezele….practic ea are o singura viteza….

      • Eu

        CVT nu are o singura treapta. Multitronicul de la Audi de exemplu cu CVT in 7 trepte: In D, cutia este CVT nu se schimba treptele, iar in Sport devine cutie normala schimband treapta cu treapta, in manual la fel, cutie normala.

      • marius

        Am un a4 automat,cvt …..si sunt deacord cu tn!! Consum mic,raspunde imediat la comanda,in sport nu mie frica de nimic….!! Numai cine nu are nu stieeee

        • Gica

          Salut am si eu cutie automata cvt la audi a 4 2009 si smucește ușor din D pana in P in mers n-am nici o problema schimba perfect ma poti ajuta cu niste indicații te rog 0762172184

      • Nicu

        Cutia CVT este o cutie care schimba treptele fara sa simti asta,insa este si foarte proasta,ca de altfel si masinile din marca NISSAN.Am un Juke din 2012 1.6 CVT si la nici un an de cand a iesit din garantie…trebuie sa schimb cutia,care costa 31.000 Ron..

        • Precup

          Mi-ar face placere sa vorbim. Nisanul meu cu CVT incepe sa sune anormal la accelerare la viteza mica (20-30km/h). Le-am spus de problema si cand masina era in garantie, dar au zis ca masina functioneaza bine. tel meu 0743-031.013. Cu stima.

    • Alin m

      Am si eu o intrebare… mai pe scurt..vreau sa cumpar un BMW 320d sau 320i M sport sau doar Sport … si nu m-am decis cu ce cutie sa iau pe ea “Automatica” sau ” manuala” ce parare aveti ?

    • Alex

      Fără greșeli?
      Totuşi, cutiile de viteze se împart în mai multe categorii, în funcţie de principiu lor de funcţionare.
      E corectã această frază?
      Și dacă CVT este cea mai slab economică oare de ce majoritatea hibridelor sunt dotate cu așa ceva? Nu pt economia de combustibil???

  2. marius

    Sa-mi bag ceva in ele, am un A4 si mi sa dus cutia de viteze, care desigur era automata. Ma costat undeva la 2 mii de euro sa o repar, garantie 3 luni doar. Akm masina mea e la vanzare

  3. Darius

    Asa articole vreau sa vad pe Facebook, Internat etc… nu tot felul de tampenii… Felicitari!!! Foarte informativ!!!

  4. cat

    asa si ce vrei sa spui cu asta marius? si eu am vazut o multime de cutii manuale la care le-a picat cutia de viteze.. dar nu ai ce sa comentezi la una automata are tot ce iti trebuie in comparatie cu cealalta 🙂

  5. danu

    aste sunt facute doar pt cei cu handicap , nam avut si nici numi treb cutie auto in vecii

  6. paul

    Mda, frumos articol. Intr-adevar cutia automata iti aduce un plus de confort si nu e pt cei cu handicap etc.Termenul mai adecvat ar fi pt incepatori sau neprofesionisti. Desi am optat pt un schimbator manual cand am achizitionat noua masina A6 acum 2 luni, nu cred ca mi-ar fi displacut un schimb automat. Chestia e ca schimbatorul manual poti sa-l automatizezi tu dar cel automat nu-l poti ”manualiza” sa zic asa :). salutari

    • Robert

      Poate fi ”manualizat” daca ai padele la volan 🙂 (nu e chiar acelasi lucru dar ai un anumit control)

    • dan

      Dragule,
      Cutia automata nu este pentru incepatori sau neprofesionisti cum iti place tie sa spui. dai dovada de aroganta ieftina, precum probabil masina ce ai cumparat-o.
      O cutie automata este lux in traficul urban si o reala placer in extra-urban.
      Ti-o spun dein experienta. In momentul in care sotia mea a trecut de la manual 5+1 la automata sunt convins ca nu va mai schimba niciodata.
      Manuala este antrenanta cu conditia sa stii sa o folosesti in orice regim al motorului altfel este ca bata ciobanului.
      Iti garantez ca venind de la 2.0 manual la 1,6 manual mergi ca o sareta si asta nu din cauza masinii ci a soferului.
      Chestia cu automatizarea schimbaatorului manual mi-a dat si mai multa buna dispozitie.
      Spor la km “profesionisti”.

      • Capitan de Plai

        Si zi asa Dane,cutia automata e buna pentru ca asa ti-a zis nevasta-ta?
        Pe bune? Si mai dai si sfaturi de ,,profesionist,,????

  7. sorin

    Intradevar cutiile automate aduc un plus..deoarece schimba in timp mai scurt,soferul scapa de stresul schimbului(de la mic la mare si invers)..dar parerea mea este ca,tot o cutie manuala e mai buna..simti in peda o vibratie specifica motorului..pe scurt simti ca,conduci si nu stai degeaba 😉

  8. Andi

    Sunt curios cum se comporta in timp cea cu 8 rapoarte de care se foloseste acum BMW, laudata de toata presa de specialitate ca fiind cea mai buna cutie automata.

  9. Actrapid

    Cutia automata este dementiala , am un s6 biturbo 313 cai , te baga in scaun schimba treptele fara sa simti , in varianta sport este dementiala 🙂

  10. Ama

    Dragilor,
    Dupa 4 masini care au avut cutii manuale, am trecut pe un DSG.
    Concluzia este ca nu mi-as mai lua VECI cutie manuala (mana si picior libere 🙂 nu mai strici pantofii, confort mult sporit, pozitie si mai relaxata la volan, eficienta in schimbarea treptelor la accelerare, intr-un cuvant comoditate maxima si pleci primul de la semafor fara efort).
    Sa-ti mai doresti manuala in zilele noastre e ca si cum ai zice “eu nu vreau sa folosesc email-ul, ci eu trimit scrisoari prin posta, ca e mai traditional, emailul e pt handicapati” 🙂

    Deci numai cine n-a mers nu stie cum e
    va pup

    • Lucian

      In sfarsit o parere obiectiva.conduc de 20 ani.de 15 numai automate, majoritatea quatro.intai sa conduceti o automata apoi sa va dati cu parerea.daca va place sa mestecati la mamaliga cu schimbatorul manual in trafic… spor la treaba.Nu mai pomenesc de avantaje la drum lung si sa ai si pilot auto.actuala cutie mia mancat 1000€ deja si mai cere vreo mie dar merita(patinaj discuri din cauza motor CIP- 50 CP in plus pe un A6)

    • marius

      Total de acord sa vezi numai ce se intampla cand se defectesza mecatronicul.Doamne fereste!

    • dan

      Draga Ama,

      Ai punctul acolo unde trebuia.

    • Madalin-Dragos

      Foarte bine punctat Ama,la sfarsitul mesajului tau ai facut comparatie intre mail si scrisoarea clasica referindu-te la cutia automata vs. manuala,ceea ce este cat se poate de adevarat.
      Cine nu conduce un autoturism dotat cu o cutie automata dar comenteaza pe aici doar de dragul de a comenta,prima oara ca nu are habar ce vorbeste,iar a doua oara sa faca bine sa experimenteze sau sa taca din gura ca e mai ok asa…
      Parerea mea este urmatoarea: Cutia automata isi va arata adevarata valoare in trafic ca de Bucuresti la ore de varf,bara la bara,cand vei scapa de stresul schimbarii manuale foarte dese a treptelor de viteza si a statului cu piciorul pe pedala de ambreiaj,sau in situatia unor drumuri virajate. Plus ca soferul va avea amandoua mainile pe volan tot timpul,deci,condus in siguranta sporita.

  11. go electric

    Informativ articolul. Exista masinile electrice care pur si simplu nu au cutii de viteze, deocamdata. Cred ca era important de amintit

  12. Bibică

    Nu-mi pasa de cutia de viteze daca masina are portbagaju mare sa pot sa car porcu taiat de la tara si doua vedre de vin.

    • mărin

      sa moara elvis, si io la fel fac, numa ca la mine am pus pa dacie sus halambicu da tuica.
      si iarna ai bag toluien , trage da rupe pamintu (ca la mine nu ie hasfalt inca)

      haidi noroc

  13. iustin

    am avut ocazia sa conduc de cateva ori un audi a4 2006 1.8t cutie automata sport am ramas deosebit de impresionat de cutie masina are 300 de mii si nu a avut nici o problema cutia niciodata. daca mi-as permite asi cumpara o masina cu cut

  14. iustin

    cine a condus o masina buna cu cutie automata eu zic e e pentru.

  15. Tutu

    Am un x1 diesel din 2011 x drive de 204 cp;este primul auto cu cutie automata si placerea condusului nu este mai mica.Ceea ce nu stiu (cu toate ca computerul ar trebui sa te avertizeze)este modul de intretinere al acesteia.Am facut un test drive cu ix35 automat si am sesizat o diferenta in sensul ca schimbarea treptelor era sesizabila( ca o mica intarziere)

    • dan

      In general la cutiile automate se recomanda (stiu de la Mercedes) ca la 90.000 sa schimbi uleiul si filtrele prima data dupa care la fiecare 50.000.
      Eu fac schimbul asta la 35000 si nu-I displace deloc.
      Daca nu faci acest lucru o distrugi.

  16. Stefan Marian

    Sunt cativa pe aici…printre noi, care stiu ce inseamna o cutie de viteze automata de generatie noua si sunt si altii care isi dau cu parerea, sau au mers acum vreo 20 de ani…cu ce era atunci. Lucrez in domeniu, iar cei care au facut articolul stiu despre ce vorbesc. Nu este o rusine sa mergi cu o masina mai veche, cu cutie normala, rusine este cand iti dai cu parerea, cand defapt nu sti nimic, despre aceste cutii automate de generatie noua. La chestiile alea cu care mergeti pe strada, daca vi se strica o cutie cu schimbator, fugiti la dezmembrari si il luati pe dracul(sh), ca poate va mai tine inca putin, ca tacsu lui dracul care-l aveti pe masina a fatat…Voi nu va permiteti sa o reparati cum trebuie pe aia de pe masina, ca daca o desfaci, dai de vreo 6 rulmenti, care costa, 4-800lei numai ei, poate o mai fi si un satelit, poate o coroana, un sincron,etc,+manopera si saracia e mare si va alearga cu geanta…dar ne dam cu parerea.Stiu multi ca voi care au luat bani din banca sa-si ia BMW vere, sau Mertan, si are becul aprins la combustibil de 2 ani de cand ii stiu, acum merg mai rar ca s-a mai scumpit combustibilul, asigurarea, etc, pe deasupra a ingrosat si randul somerilor. Asta este problema voastra, va luati masini tari, care nu sunteti in stare de ele, sa fiti smecheri si cand se strica va vaitati ca o reparatie de cutie automata costa 2000 de euro, iar uleiul din cutie si cu filtrul nu l-ati schimbat, ca este o avere(chiria pe o luna) si a dracu cutie s-a stricat. Sa stiti ca o cutie DSG cu 7 trepte ZF, cu mecatronic si dublu ambreiaj, este identica, ca si principiu cu cea folosita pe masinile de formula 1. Vorbesc de cutia care are uleiul din mecatronic separat de uleiul din cutia de viteze, spre deosebire de cea cu 6 trepte. Are comanda automata de schimbare a vitezelor, sau poti schimba din schimbator, sau din comenzile de pe volan cu + si -. Schimbarea este practic imediata,ferma si fara smucituri. Am reparat asa ceva, cu mecatronic nou, kit-ul de ambreiaj nou+ ulei, resoftat, acum 3 ani si merge masina fara greseala. Reparatia a costat 9450 cu manopera inclusa. Voi de banii astia va puteti lua o masina, un logan sau orice altceva si nu este nicio rusine, dar nu va mai dati cu parerea (unii din voi), despre ceva care credeti ca aveti habar, sau ma rog credeti ca asa este. Intr-adevar, in ceea ce priveste reparatia acestor cutii de viteze, atat (meseriasii), cat si proprietarii pot fi cauza unei reparatii proaste a acesteia. Sunt proprietari care se duc pe la ateliere si cauta discuri si convertizoare sau valve de prin gunoaie, se vaita pe la cate un mecanic sa vina sa o faca la el acasa ca n-are bani…bla,bla,bla, dupa montaj treaba este foarte firava si periculoasa si masina trebuie pusa in parcare si vanduta repede, la un fraier care o sa mai mearga si el vreo 2-3luni si …asta e, iar cealalta categorie a (meseriasilor), care cer bani pe reparatie putin mai ieftin si nu schimba in intregime ce este necesar(de regula tot), Convertizor, placi, supape, inele de presiune, semeringuri, ulei, filtre,etc. Exista un pret al calitatii…si la aceste cutii de viteze nu trebuie facut rabat. O cutie reparata cu tot ce-i trebuie si folosita corect, merge fara greseala 12-14-18 ani. Stima

    • aranciata

      As dori cateva detalii . Ym?

    • marius

      D-le Stefan
      bine ca ati spus lucrurilor pe nume.Cati habarnisti stiu ce este mecatronicul de la DSG si care este principiul constructiv si de functionare.Si e adevarat costa pe masura.Inca ma mai intreb de ce a cedat la al meu garnitura si am pierdut ceva ulei?Nu am gasit o specificatie care sa comunice cantitatea de ulei continuta !

    • Razvan

      Un raspuns extraordinar. Bravo Stefan!

    • Madalin-Dragos

      Ai spus bine la sfarsit FOLOSITA CORECT.
      Oricat de buna ar fi acea cutie,sau orice tip de funtionare ar avea ea,DACA nu este folosita corect,se va strica destul de repede.
      As fi curios,cati stiu sa foloseasca CORECT o cutie de viteze automata…

    • Marius M

      Salut. As dorii anumite detalii fiabilitate anumite probleme (defecte) întreținere ,etc de la cutia S tonic de pe audi (ex A4 allroad model 2013) Menționez ca am deținut multitronic cu 7 trepte i-am schimbat la timp uleiul si tot am avut probleme!!

  17. alex

    E criminala cea automata din toate punctele de vedere !!!

  18. Viorel

    De fapt,constat o greseala in acest articol, si anume ca se vorbeste despre cutia cu dublu ambreiaj ca despre o categorie aparte, or ea face parte din categoria cutiilor robotizate.

  19. marius

    Am si eu o intrebare..ce stiti de cutiile automate honda crx..in 4 trepte..si zicetimi si mie dak aceasta masina cu cutie automata se poate tuna .ms frumos!

  20. dan

    Salut care imi spune ce inseamna fiecare litera la cutia de viteze auto siti ca P e cund e parcata D cred cand merge in fata si mai departe nustiu

  21. dan

    Ce inseamna fiecare literala cutia de viteze autom

  22. roppelt ioan

    Conduc un Audi A6 din 2010 170 cai .multitronic 7 + marsarier, nu as mai vrea cutie normala.

  23. Alin m

    Am uitat sa mentionez” masina din 2015 nouă din reprezentanță BMW ….pana acum am avut Manuală.. si aş incerca automată dar sper că nu voi avea probleme, desi mă indoiesc de asta … consum / costuri / etc dacă mă poate ajuta cineva cu un raspuns ?

  24. Samer Zakzak

    Societatea noastra este specializata de peste 20 de ani in reparatia de cutii automate. Cu peste 20 de ani de experienta, am tinut intotdeauna pasul cu toti producatorii auto cit si cu cele mai noi tehnologii de service in domeniul reparatiilor de convertizoare si a cutiilor automate de la toti producatorii auto.
    Oferind doar piese originale, nu facem nici un moment rabat de la principiile noastre- calitate, promptitudine si satisfactia clientului. Ii ajutăm pe toţi cei ce apelează la noi inclusiv prin consultanta telefonica şi încercăm să le rezolvăm problemele aparute in exploatarea autoturismelor cu acest tip de transmisie.
    Solutia noastra consta in vanzarea sau reparatia de convertizoare si cutii automate cit si vanzarea de piese de schimb.
    Reparam convertizoare la toate tipurile de autoturisme fie in Service propriu, fie la solicitarea partenerilor nostri. Orice convertizor trimis la noi va fi reparat in maxim o zi lucratoare din momentul primirii.
    Pentru mai multe informatii, va rugam se ne vizitati pagina de Facebook, unde gasiti actualizari zilnice : Reparatii Cutii Automate Timisoara. De asemenea,va rugam vizitati http://www.reparatiiconvertizoare.ro si http://www.cutiiautomatesamertm.ro
    Pentru detalii suplimentare, va rugam sa ne apelati la numarul de telefon 0722620339

  25. robert

    Audi e de cacat si nu numai pe cutii automate cand iese din garantie cam pe la 150000 maxim 200000 pica cutiile stronic si la modelul ccwa se blocheaza injectoarele si trebuie motor… sunt de rahat

  26. clau

    Cele mai bune cutii (automate)iti ofera un plus la adrenalina si sofat mai placut
    chiar daca pica merita banii sa o refaci

  27. Falbor Industrial

    Pentru produsele ZF ( cutii automate autoturisme, cutii automate utilaje constructii / agricole, punti utilaje etc. ) va stam la dispozitie cu piese de schimb si consumabile originale.
    http://www.falbor-industrial.ro

  28. daniel

    salut.am si eu o intrebere. vreau sa imi cumpar un sprinter cdi din 2003 cutie automata. propietarul nu mia dat prea multe detalii. spune doar ca merge si automat (nr cutia ) si manual . nu stiu ce tip de cutie este sau cat de buna e . daca cnv a avut sau are il rog frumos sa imi dea mai multe informatii.

  29. cristi

    am un handicap gradul 1 si conduc o masina cu cutie manuala, asta inseamna ca masinile cu cutie manuala sunt ptr handicapati? referitor la aluzia( cutiile automate sunt ptr handicapati). un handicap mintal si o minte comunista ai tu prietene

  30. Adrian

    Am avut un E Klasse cu Tiptronic 5+1 si, initial a fost un pic dificila acomodarea pe automata dar… Dupa acomodare, am constatat ca ma pot concentra mai bine pe ceea ce se intampla pe strada si sa dedic mai multa atentie anticiparii problemelor de trafic decat spre ceea ce se intampla sub capota. Drumurile lungi erau mai confortabile si mersul prin orasele aglomerate mult mai relaxant. Costurile de intretinere nu sunt mari dar trebuie sa fii sigur ca serviceul isi face treaba ca la carte, nu cum a procedat un anume reprezentant Mercedes

  31. Ovidiu

    @Dragos V
    Articol interesant, dar trebuie sa te contrazic la un punct, si anume la cutia CVT.
    “Dezavantajele constau într-un consum de carburant semnificativ mai mare decât la o cutie manuală sau una automată modernă, dar şi în zgomotul provenit de la motor, care este menţinut în general la turaţii ridicate.”

    Sunt la a doua masina cu cutie CVT, si anume audi A4 B8 cu cutie CVT 8+1, dupa Audi A4 B7 cu CVT 7+1.
    Ambele consuma putin si sunt subturate, in sensul ca in oras, cu un stil de condus relaxat, la viteza de 50-60 km/h turatia motorului este aproximativ 1100 rpm, ceea ce este foarte putin si motorul ajunge foarte greu la temperatura de 90 de grade.
    Este din pacate o cutie scampi si costisitor de reparat.

    • Zamfir

      Salut! –
      Am si eu un audi a 4 b8 2009 si imi este frica de mor de cutie :in mers schimba perfect nu are nici o problema dar când pun de pe D in p cam smucește , am schimbat ulei filtru am facut adaptare tot degeaba mașina are 145000 de km ma poti ajuta cu un sfat??? 0762172184

  32. Marius

    Salut ! am si si eu o problema la un seria 520d F10 cu cutia automata ,, nu ma mai lasa sa bag in viteza atat inainte cat nici inapoi .. imi apare o eroare cu Drive Train !!!

  33. ghenea dorel

    salut am o skoda oktavia 2006 cv automata dsg cind schimba de la 3 la2 se aude un mic tac si cind merg cu a doua la 20km la ora citeodata se aude un mic zgomot trepidat

  34. eugen

    salut,am avut si am si la ora actuala masina automata,ce pot sa spun:fff fiabila in oras,pe autostrada excelent,da tine si de motorizare la consum , asta depinde de cat de sportiv conduci sau cad de pensionar esti sa zic asa ,cel mai mic motor a fost mb b klasse 2000 benzina super masina ,probleme la cutie …da ma costat intrega reparatie adica cam tot schimbat pe la ea 2000e la reprezentata in cluj napoca ,acum detin un nissan murano 3,5 benzina o super masina din punctul meu de vedere un tanc pe roti sunt fff multumit de ea .problemele la cutia automata da intradevar sunt mai dese (asta nu inseamna in fiecare lun ,an )dar cui ii place sa conduca limuzina asta cumpara adica autoturizm cu cutie automata .parerea mea.

  35. Giova

    Nu stiu daca cei care mârâie aiurea de automate aici au condus cazane mai sus de 2004… nu stiu câți dintre distinși șoflengheri știu că …și anume cutia automată a fost conceputa de un român ! Adoptată mai apoi din cele mai vechi timpuri… de mari constructori de masini urmând ca în zilele noastre când le găsesti atât pe muscle car uri cât și mai ales pe masini de clasă mică de oraș ! Incompetenții și săracii blamează… cei ce au evoluat apreciază…

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)