autovit.ro

Analiză: BMW X3 (2003-2010)

Unul dintre cele mai polivalente SUV-uri compacte de pe piaţă este prima generaţie a lui BMW X3 (E83). Acesta a fost foarte apreciat pentru calităţile de care a dat dovadă în utilizarea cotidiană, dar şi pentru motorizările sale diesel foarte eficiente pentru această clasă. Prima generaţie a lui X3 a fost produsă între anii 2003-2010, marea majoritatea a exemplarelor vândute în Europa fiind produse în fabrica Magna Steyr din Graz, Austria.În clasa SUV-urilor premium compacte, BMW a fost primul constructor care a oferit un astfel de model, el neavând concurenţă de la Mercedes sau Audi până în anul 2008 când au fost lansate modelele GLK şi Q5.

BMW X3 interior

În momentul în care a fost lansat, BMW X3 a fost oferit cu trei motorizări pe benzină şi una diesel. Propulsoarele pe benzină au fost 2.0i (150 CP), 2.5i (190 CP) şi 3.0i (231 CP), iar cel diesel 3.0d (204 CP). La câteva luni după lansare acesta din urmă a primit o versiune îmbunătăţintă cu o putere maximă de 218 CP. În anul 2005 interiorul a fost actualizat, materialele au devenit mai bune, iar trenul de rulare a fost setat pentru a fi mai elastic. Tot atunci a devenit disponibil motorul diesel 2.0d cu o putere maximă de 150 CP.
La finalul anului 2006, X3 a primit un facelift major ce a inclus şi elemente de design atât pentru exterior, cât şi pentru interior, dar şi o nouă reactualizare a trenului de rulare pentru a oferii mai mult confort (anterior anului 2006 era destul de rigid). Motorizările au fost actualizate, au primit denumiri noi şi puterile au crescut pentru xDrive25i (218 CP) şi pentru xDrive30i (272 CP), iar versiunea 3.0sd / xDrive35d a fost complet nouă, cu un diesel biturbo de 3 litri sub capotă, care avea o putere de 286 CP. În anul 2009 a fost oferită versiunea xDrive18d, cu un diesel de 2 litri şi 143 CP. Cutia automată oferită la anumite motorizări are 6 trepte şi funcţionează foarte rapid, fiind plăcută şi ca nivel de confort în traficul aglomerat.

BMW X3 engine

Spre deosebire de restul gamei BMW, X3 a avut un scop mai practic, fără totuşi a se uita de gena sportivă a producătorului bavarez. Tracţiunea integrală xDrive avea un mod de funcţionare cu un transfer al cuplului pe punţi de 40/60 faţă/spate, care putea să varieze acesastă valoare în funcţie de necesităţile de aderenţă. Interiorul era spaţios, portbagajul avea un volum generos, iar nivelul de confort oferit la rulare era bun (în special după facelift). Motorizarea pe care o recomandăm în gamă este versiunea diesel 2.0d (ideal cea de 177 CP), suficient de puternică pentru un SUV compact şi, în acelaşi timp, extrem de eficientă la capitolul consum. În plus, are o valoare de revânzare foarte bună.

Chiar dacă este foarte plăcut de condus şi capabil în teren accidentat cu nivel de dificultate mediu, BMW X3 este scump la întreţinere, este recunoscut pentru uzura rapidă a discurilor şi plăcuţelor de frână, dar şi pentru probleme cu sistemul elecctric sau ambreiajul. Site-ul Autovit.ro propune o varietate de oferte, cu preţuri ce pornesc de la circa 7.000 de euro.

 

94 Comentarii

Dă-i un răspuns lui Mihai Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)