autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Ford Fiesta (2002-2008)

Cea de-a cincea generație a lui Ford Fiesta a fost fost produsă între anii 2002 și 2008 și a devenit cea mai bine vândută generație din istoria modelului. Pentru piața din Europa, producția a avut loc în fabricile Ford din Germania și Spania.

În momentul lansări, Fiesta a fost disponibilă cu patru motorizări pe benzină și una diesel. Toate erau de cilindree mică și aveau rolul de a fi economice în utilizarea urbană, mediul pentru care Fiesta era foarte bine adaptată. Singurul diesel din gamă era un 1.4 TDCi și avea putere maximă de 68 CP. Pe benzină erau disponibile următoarele motorizări: 1.3 (58 CP), 1.3 (68 CP), 1.4 (80 CP) și 1.6 (100 CP). În anul 2004 au fost oferite noi motoriări: 1.25 (75 CP), 1.6 TDCi (90 CP) și versiunea de top, ST care avea sub capotă un motor pe benzină de 2 litri, care dezvolta o putere maximă de 150 CP.

La finalul anului 2005, Fiesta a primit un facelift ce a adus o serie de modificări de design care au inclus faruri și stopuri noi, spoilere și praguri redesenate, dar și o paletă de culori mai vie. La interior au fost schimbate o parte din materiale, în special pentru că acestea au fost criticate pentru asprimea lor și au fost incluse echipamente precum: computer de bord, bluetooth, mp3 player, senzori de lumină și ploaie. Foarte important a fost și sistemul ESP, oferit opțional.

Fiesta1Cu o lungime de 3,91 metri, Fiesta este perfectă pentru traficul din oraș, fiind foarte agilă, manevrabilă și ușor de parcat. Totuși, pe drumurile interurbane, Fiesta este plăcută la conducere și suficient de confortabilă pentru distanțe lungi. În plus, pentru dimensiunile caroseriei este destul de spațioasă. Recomandarea noastră merge spre motorizarea pe benzină de 1,25 litri, care funcționează rafinat, este destul de economică și oferă prestații dinamice corecte. Dieselul 1.4 TDCi este extrem de economic, dar ușor zgomotos. 1.6 TDCi este, de asemenea, o alegere foarte bună, însă prețul de achiziție este mai ridicat.

În ceea ce privește fiabilitatea, Fiesta nu a avut parte de probleme majore și este cunoscut faptul că întreținerea este destul de ieftină. Totuși, există câteva probleme semnalate. La modelele produse în anul 2002 există numeroase sesizări despre cadranele de bord care refuză să mai funcționeze, așadar veridicați dacă acestea au fost schimbate. Pompa de apă este un alt punct slab și trebuie schimbată mai des. În unele cazuri, apa se poate infiltra la picioarele pasagerilor față, datorită unei defecțiuni la cutia filtrului de polen, așadar căutați umezeală sub preșulețele față pentru a detecta problema. Cea mai scumpă problemă semnalată este cedarea casetei de direcție, așadar o verificare atentă în service fiind necesară anterior achiziției. Există și multe plângeri despre zgomotele provenite din bord și de la fețele ușilor, datorate în general plasticului dur.

Cu prețuri ce pornesc de la puțin peste 1.000 de euro pe piața din România, Fiesta poate fi o achiziție bună, în special pentru că poate fi reparată ușor și întreținută destul de ieftin. Pe site-ul Autovit.ro există aproape 250 de oferte.

 

8 Comentarii

Dă-i un răspuns lui Andrei Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)