autovit.ro

Analiză: BMW Seria 1 (2004-2013)

În anul 2004, BMW a lansat un înlocuitor pentru Seria 3 Compact (a cărei producție a încetat în același an), cu scopul de a concura în clasa compactă premium alături de Audi A3. BMW Seria 1 a devenit cel mai accesibil BMW din gamă și a avut la bază o platformă comună cu Seria 3 (E90), cu care a împărțit chiar și motorizările, anumite componente ale trenului de rulare, dar și elemente de electronică. Până la finalul producției, Seria 1 a avut trei caroserii distincte: hatchback cu trei portiere (E81, 2007), hatchback cu cinci portiere (E87, 2004), coupe (E82, 2007) și cabriolet (E88, 2007).

Primul facelift a avut loc în anul 2007 și a adus (alături de cele trei versiuni de caroserie noi) motorizări mai puternice și mai eficiente, dar și mici optimizări ale elementelor de caroserie și ale panourilor din interior. În anul 2011, caroseriile coupe și cabriolet au primit și ele un facelift, iar toată gama de motorizări a devenit mai eficientă.

Gama de motorizări disponibilă de-a lungul timpului a fost extrem de variată. Astfel, motoarele pe benzină oferite au fost: 116i (1,6 litri, 116 CP între 2004-2007, 122 CP din 2007), 118i (2 litri, 129 CP între 2004-2007, 143 CP din 2007), 120i (2 litri, 150 CP între 2004-2007, 177 CP din 2007), 125i (3 litri, 218 CP, 2008-2011), 128i (3 litri, 231 CP, 2008-2011), 130i (3 litri, 265 CP din 2006-2009, 258 CP din 2009) și 135i (306 CP). Pentru amatorii de motorizări diesel Seria 1 a existat în versiunile: 116d (116 CP), 118d (122 CP între 2004-2007, 143 CP din 2007), 120d (163 CP între 2004-2007, 177 CP din 2007) și 123d (2 litri, 204 CP, 2007-2013).

BMW Seria 1 spateCu tracțiune spate, Seria 1 a fost una dintre cele mai dinamice compacte de pe piață, foarte agilă și extrem de plăcut de cundus. Toate motorizările sunt rafinate, vivace și oferă performanțe foarte bune raportate la puterea pe care o dezvoltă. Versiunea 120d (sau chiar și 118d) este una dintre cele mai bune alegeri, cu prestații sportive, dar cu valori de consum foarte bune. Pe benzină, 118i sau 120i sunt alegeri echilibrate, suficent de puternice, în timp ce motorizările cu șase cilindri în linie sunt mai mult pentru cei pasionați. BMW Seria 1 este recunoscut pentru faptul că este destul de mică la interior comparată cu rivalii săi, în special în spate și are un tren de rulare destul de rigid ce nu oferă prea mult confort. În plus, datorită talonului rigid, nici pneurile RunFlat din echiparea standard nu ajută la capitolul confort.

Din punct de vedere al fiabilității, BMW Seria 1 se clasează foarte bine în toate clasamentele, problemele semnalate constant de-a lungul timpului fiind remediate rapid prin rechemări în service. Totuși, au fost semnalate pneurile față care se uzează repede, casete de direcție cu probleme, cutii de viteze care necesită multă forță la acționare (oricum toate Seria 1 se comportă similar din fabricație) sau diferiți martori aprinși în bord. Fiind un model premium, Seria 1 poate aduce cheltuieli ridicate în ceea ce privește întreținrea, în special la motoarele cu șase cilindri.

Pe piața de second-hand din România prețurile pornesc din jurul sumei de 5.500 de euro, pe site-ul Autovit.ro fiind aproape 100 de oferte pentru BMW Seria 1.

 

32 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)