autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Opel Vectra C (2002-2008)

Datorită calităţiulor pe care le-a propus, precum spaţiul interior generos, portbagajul foarte încăpător, dar şi trenul de rulare cu un bun compromis între sportivitate şi confort, Opel Vectra C este una dintre cele mai apreciate şi întâlnite modele de clasă medie din România. Lansată în anul 2002, Vectra C a fost oferită ca sedan, ca hatchback, dar şi ca break. Versiunea break a fost apreciată pentru volumul portbagajului de 530 de litri, iar cea hatchback avea ca particularitate faptul că uşa hayonului era uriaşă şi permite încărcarea facilă chiar şi pentru cele mai voluminoase bagaje.

De-a lungul anilor de producţie gama de motorizări a fost extrem de generoasă. Astfel, Vectra C a avut iniţial ca motorizări pe benzină: 1.6 (100 CP, 105 CP), 1.8 (125 CP), 2.2 Direct (155 CP), 3.2 V6 (211 CP).  Pe motorină au fost oferite: 2.0 DTI (100 CP), 2.2 DTI (125 CP) şi 3.0 DTI (177 CP).

După faceliftul care a avut loc în anul 2005, gama de motorizări a fost schimbată aproape complet. Astfel au apărut: 1.6 (115 CP), 1.8 (140 CP), 2.0 Turbo (175 CP), 2.8 V6 Turbo (230 CP), 1.9 CDTI (120 CP şi 150 CP), 3.0 CDTI (184 CP). Tot atunci, pentru prima dată, a fost produsă prima versiune de Vectra OPC care a utilizat motorul V6 de 2,8 litri în două versiuni de putere: în prima fază 250 CP şi apoi cu 280 CP.

Pentru motorizările pe benzină recomandarea noastră merge spre 1.8 de 140 CP, care funcţionează rafinat, are un consum bun, însă nu impresionează prin prestaţiile sale dinamice, fiind dezavantajat de cutia manuală cu raporte foarte lungi. Pentru diesel, cele mai bune motoare sunt cele de după facelift, cu common-rail, de 1,9 litri, în oricare dintre versiunile de putere. Totuşi, cea de 150 CP este foarte potentă, are reprize rapide şi un consum extrem de bun pentru dimensiunile maşinii.

Opel Vectra C spateVectra C este un model ce se poate mula foarte bine pe nevoile unei familii cu nevoie de spaţiu peste medie. În primul rând este spaţioasă la interior şi poate acomoda un volum mare de bagaje, iar materialele sunt plăcute şi dau senzaţia de calitate. Apoi, trenul său de rulare poate fi apreciat ca unul ce oferă destul de mult confort, iar insonorizarea la drum lung este bună, în special la modelele de după facelift. În plus, se conduce plăcut chiar şi pentru cei care caută mai multă sportivitate. Din punct de vedere financiar, Vectra C nu este doar ieftină la achiziţie (iată oferta de pe site-ul Autovit.ro), ci şi atunci când vine vorba de întreţinere. Majoriatea pieselor au preţuri mici şi sunt fabricate de foarte mulţi producători de piese de schimb. Aproape toate service-urilor repară fără probleme această maşină şi chiar preţurile de la dealerii oficiali nu sunt ridicate pentru manoperă.

Încercaţi să evitaţi vechile motorizări diesel 2.0 DTI şi 2.2 DTI pentru că sunt destul de zgomotoase, consumă uşor peste medie şi, în unele cazuri, consumă ulei. De asemenea, aveţi grijă la trenul de rulare înainte de achiziţie şi verificaţie componentele sale pentru defecţiuni. Zgomotele suspecte sunt uşor detectabile dacă faceţi un scurt test cu maşina.

Pe site-ul opinii.autovit.ro puteţi să lasaţi impresia dvs. ca posesor în ceea ce priveşte performanţa, confortul, fiabilitatea sau cât de multumit sunteţi în general de maşină.

 

22 Comentarii

Dă-i un răspuns lui Roberto Bass Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)