autovit.ro

Analiză: Volkswagen Golf 4 (1997-2005)

Înainte de a începe dezvoltarea cele de-a patra generații a lui Golf, VW a luat decizia de a lansa un produs poziționat mai sus pe piață, pentru a face loc în zona de preț mai mic pentru Skoda și Seat. Așa a luat naștere una dintre cele mai apreciate compacte din istorie. În momentul lansării, în toamna anului 1997, Golf IV era extrem de apropiat din punct de vedere al calității cu ceea ce oferea Audi A3, dar la un preț mai mic. Din acest motiv, vânzările au fost un adevărat succes, Golf IV fiind cea mai bine vândută mașină din Europa în anul 2001.

Printre concurenții săi, doar Opel Astra G și Ford Focus au fost rivali pe măsură, însă multitudinea de motorizări și opționale oferite la Golf IV, dar și calitatea materialelor din interior au înclinat balanța serios în favoarea acestuia.

Pe parcursul ciclului său de producție, Golf IV a avut nu mai puțin de 23 de versiuni de motorizări, ceea ce l-a făcut foarte versatil și potrivit pentru nevoile fiecăruia. Gama de motorizări pe benzină a început de la o cilindree de 1,4 litri și a continuat cu 1.6 în diferite versiuni de putere, cu 1.8 aspirat și turbo, 2 litri aspirat, dar și motoare V5 și VR6 cu cilindree de 2,3/2,8/3,2 litri. Puterile au variat de la 75 CP la 241 CP, cât avea versiunea de top R32. În ceea ce privește motoarele pe motorină este curios că cilindreea a fost unică: 1,9 litri (1986 cc). Totuși, versiunile de putere oferite au fost opt la număr: una aspirată cu denumirea SDI și 68 CP, iar toate celelalte cu turbo, pompe-duse și cu puteri cuprinse intre 90 CP și 150 CP (TDI). Practic, din punct de vedere al motorizării exista Golf-ul perfect pentru fiecare.

Volkswagen-Golf_IVGolf IV s-a remarcat prin polivalența oferită de interiorul spațios, trenul de rulare cu un bun compromis între sportivitate și confort și de natura sa practica pentru orice tip de utilizare. Interiorul era printre cele mai bune calitativ din clasă, iar motoarele sale diesel au fost extrem de apreciate, în ciuda faptului ca sunt renumite pentru faptul că sunt destul de zgomotoase. Însă ele aveau un consum foarte mic de motorina și valorile de cuplu erau peste medie, ceea ce aduce un comportament dinamic apreciat, în special atunci cand era nevoie de depașiri rapide pe drumuri naționale.

În ceea ce privește întreținerea, Golf IV este extrem de ieftin. Piesele de schimb au preșuri foarte bune, fiind produse de foarte multi producători de piese, iar reviziile pot fi efectuate de aproape orice service. Din punct de vedere al fiabilității au fost semnalate probleme diverse, însă la numărul foarte mare de motorizări și opțiuni este oarecum normal. Astfel, cele mai des raportate probleme sunt: probleme electronice la calculatorul mașinii (ECU), kiturile de ambreaiaj la diesel care nu rezistă mai mult de 60.000 km (depinde mult de modul în care s-a utilizat mașina), geamurile electrice față și închiderea centralizata care pot ceda, destul de rar turbine distruse relativ repede, în special la TDI-urile de 130 CP și 150 CP.

Pentru că este o masină atât de comună pe drumurile noastre vă invităm să vă spuneți impresiile despre Golf-ul dvs. pe opinii.autovit.ro

 

38 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)