autovit.ro

Analiză: Honda Civic (2006-2011)

Honda Civic produsă între anii 2006-2011 este cea de-a opta generație a compactei nipone și a reprezentat unul dintre cele mai spectaculoase modele în ceea ce privește designul exterior și interior. Nu de puține ori, Civic a fost denumită în presa de specialitate drept „OZN”-ul clasei compacte. Pentru piața din Europa, Honda Civic a fost produsă doar în fabrica mărcii din Swindon, Anglia.

Designul exterior era unul inedit, cu o formă bombată, iar caroseria cu cinci portiere oferea impresia de coupe cu două portiere deoarece sistemul de deschidere al portierelor spate era integrat elegant în linia de design, în continuarea geamurilor spate. Interiorul era și el spectaculos, cu trei zone distincte pentru informații, însă această soluție nu era mereu considerată foarte ergonomică, deoarece șoferul trebuie să mute privirea pentru a obține informații. Una dintre cele mai apreciate facilități oferite la interior era sistemul de rabatare al scaunelor spate, denumit „magic seats”, care permite ca șezutul să fie ridicat, astfel încât în spatele scaunelor din față să existe o zonă de încărcare foarte generoasă, inexistentă la alte modele din clasă. Practic, acolo se putea transporta și o bicicletă, iar o persoană putea efectic trece mergând prin mașină doar dacă se apleca puțin.

Gamă de motorizări – Honda Civic

Honda civic 2006 exterior spateGama de motorizări pentru Civic era destul de restrânsă, nefiind la nivelul concurenților europeni. Practic, pe toată durata producției s-au oferit doar patru motorizri, din care una era destinată versiunii de top, Civic Type R, care avea un motor aspirat pe benzină, de 2 litri, care dezvolta 200 CP. În rest, erau oferite motorizările 1.4i (83 CP) și 1.8i (140 CP) pe benzină și dieselul 2.2 i-CTDI (140 CP). Pentru versiunile pe benzină exista și o cutie robotizată. Dieselul de 2,2 litri era un motor foarte apreciat, pentru valorile de consum bune și performanțe dinamice ridicate. El funcționează rafinat, este silențios, însă nu trebuie uitat faptul că în acest moment impozitul anual pentru un astfel de motor este de aproape 800 de lei.

Honda Civic are o ținută de drum sigură, cu o tentă sportivă, un tren de rulare ușor rigid, dar o direcție destul de sintetică, care nu oferă foarte multe informații șoferului. Interiorul oferă un nivel de spațiu generos, însă nu peste media clasei compacte. În anii 2009 și 2011 au existat două fecelift-uri, însă minore, care nu au adus decât ușoare schimbări în materie de desing.

Fiabilitate și întreținere – Honda Civic

Honda Civic este recunoscută pentru  fiabilitatea sa foarte bună, în timp existand doar sesizări despre probleme mai mult deranjante decât foarte importante. Astfel, există raportate probleme despre faptul că ușița de rezervorul de carburant nu se deschide, că farurile fac condens la interior sau că plasticele de la interior produc zgomote în mers. De asemenea, la diesel este recomandat să verificați regulat nivelul uleiului pentru că nu există indicator în bord și au fost semnalate cazuri în care consumul a depășit mai mult de doi litri în 10.000 km. Întreținerea poate fi mai ridicată decât la un model european, deoarece anumite piese se găsesc numai de la producător și au prețuri destul de ridicate, însă nu la un nivel exagerat.

Piața de mașini second-hand din România oferă numeroase oferte pentru Honda Civic, cu prețuri ce pornesc din jurul sumei de 4.500 de euro.

5 Comentarii

  1. Adrian

    “Honda Civic are o ținută de drum sigur, cu o tentă sportivă, un tren de rulare ușor rigid, dar o direcție destul de sintetică, care nu oferă foarte multe informații șoferului.”

    1. Sa ne lamurim: drumul este sigur sau tinuta de drum este sigura?
    2. Directie sintetica? Tind sa cred ca va referiti la fluid sintetic pentru directii asistate. Altfel, folositi o limba sintetica, cu totul si cu totul la intamplare.
    Mai departe nu am mai avut nervi. In ideea in care vreau sa imi cumpar o Honda Civic.
    Domnilor redactori, mai usurel cu pianul pe scari. Lasati-l la parter, acoperit cu o prelata, ferit de curent. Preveniti dezacordarea lui. Dauneaza auzului. Cam la fel ca textul acesta.

    Cu condescendenta,

    Adrian

  2. Aura

    Sunt fericita proprietara a unei Honda Civic 2.2 Diesel si vin sa va contrazic la “la diesel este recomandat să verificați regulat nivelul uleiului pentru că nu există indicator în bord”, ba exista, bip-aie, si daca nu schimbi/completezi uleiul, esti anuntat din 5 in 5 minute, apare o palnie galbena, o data pe bord in dreapta si o data pe display-ul din centru unde ai diverse informatii, care nu mai apar, in schimb apare acea palnie care te anunta ca nivelul de ulei e scazut.

    Multumesc,
    Aura

  3. Budusan

    Nu aveti nevoie de un redactor pe domeniul auto, care sa si cunoasca aceasta industrie, dar sa se priceapa si la scris?!Va sunt la dispozitie.

    • Dragos

      Va scriu cu o semnificativa intarziere. In speranta ca inca primiti pe mail comentarii va deranjez cu o intrebare, intrucat pareti a fi mult mai in tema decat mine.
      Vreau sa-mi iau o compacta si oscilez intre Honda Civic si Mazda 3 toate cu motoare aspirante pe care s-o tin “de suflet” min. 10 ani. Nu mai intereseaza cu prioritate performantele, nu mai sunt la varsta aceea, desi, nu ma dau in laturi “sa fac” o alta masina cand sunt in traffic. Acum am un Ford Mondeo MK2 1.8 TDI si scot untul din ea pe serpentinele dintre Pitesti si Rm. Valcea. Deci, ca sa revin, ma intereseaza fiabilitatea si costurile de intretinere in primul rand. Am citit ca piesele la Mazda 3 sunt “exorbitante”. Care e adevarul? Honda e mai prietenoasa cu buzunarul proprietarului? Cam care ar fi diferentele comparativ cu o masina europeana (Opel Astra de ex) pentru piese similare. Exista vreo alta masina cu motor aspirant inafara de cele numite de mine?
      Cu stima

      • narcis

        salut , as vrea sa te intreb ce ai ales , in momentul de fata sunt in aceeasi ddilema ca si tine ! multumesc frumos 1

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)