autovit.ro

Analiză: Skoda Octavia II (2004-2013)

Cea de-a doua generaţia a Skodei Octavia a fost lansată în anul 2004 şi a avut la bază platforma comună A5 a Grupului VW, utilizată şi pentru modelele VW Golf, Audi A3 sau Seat Leon. Deşi are dimensiuni exterioare ce o propun ca un model de clasă medie, Octavia face parte din clasa compactă, iar concurenţa sa directă a fost reprezentată de Opel Astra H, Ford Focus II, Peugeot 308 sau Renault Megane.

Avantajele date de caroseria de dimensiuni generoase sunt evidente, Octavia fiind una dintre cele mai spoaţioase modele din clasă la capitolul spaţiu pentru pasageri, dar şi la cel pentru bagaje, volumul portbagajului fiind cel mai mare din segment.

În anul 2009, Octavia a trecut printr-o operaţiune de facelift care a vizat mici detalii ale designului exterior , motorizări noi sau revizuite, dar şi apariţia pentru prima dată în ofertă a cutiei cu dublu ambreiaj şi 7 trepte. De asemenea, interiorul a primit noi sisteme de sunet, un volan redesenat şi materiale mai bune şi mai plăcute la atingere.

Gama de motorizări a fost una extrem de bogată, fiind disponibile peste 20 de versiuni de putere pentru propulsoarele oferite. Până la apariţia versiunii facelift notăm motoarele pe benzină 1.4 MPI şi 1.6 MPI, foarte fiabile, cu valori bune de consum şi preţuri deachiziţie extrem de bune. După anul 2009 au apărut în gamă mult mai modernele 1.2 TSI (105 CP), 1.4 TSI (122 CP) şi 1,8 TSI (160 CP), care reprezintă cele mai bune alegeri. Motoarele au toate injecţie directă şi supraalimentare cu turbo. Dieselurile au la bază trei versiuni de cilindree: 1.6 TDI (105 CP, din 2009), 1.9 TDI (105 CP, doar cu pompe-duse) şi 2.0 TDI (136, 140 şi 170 CP, atât cu common-rail, cât şi cu pompe-duse în funcţie de anul de fabricaţie). Toate au fost foarte eficiente ca valori de consum de combustibil şi apreciate pentru cuplul oferit. Versiunile 2.0 TDI de 140 CP sunt cele mai echilibrate şi oferă foarte multă plăcere în conducere.

Skoda Octavia II spateOctavia este o maşină ce are calităţi perfecte pentru familii, fiind foarte spaţioasă, cu un volum uriaş disponibil pentru bagaje, cu motoare economice şi cu un tren de rulare axat spre confort, dar cu bune valenţe când vine vorba de sportivitate moderată. Interiorul este de o calitate bună, iar materialele destul de durabile în timp.

Deşi este o maşină solidă, cu materiale bune la interior, rapoartele de service indică numeroase intrări pentru plasticele care produc zgomote sau nu mai sunt bine prinse în suporţi. De asemenea, trebuie să aveţi grijă ca distribuţia să fie schimbată la timp, pentru că ulterior unui incident poate aduce costuri de reparaţie foarte mari. Altă problemă foarte importantă este cu volanta cu masă dublă de la dieseluri, care a pus numeroase probleme. Volanta trebuie verificată atent înainte de cumpărare. Ocazional, sistemul de spălare a lunetei poate avea scurgeri în zona portbagajului, aşa că verificaţi podeaua de umiditate. În unele cazuri s-a raportat scurgere de apă pe preşurile din faţă prin dreptul portierelor, deci verificaţi şi zona din faţă pentru umiditate. La diesel, filtrele de particule pot pune probleme, mai ales la utilizare preponderent urbană.

Skoda Octavia este un model foarte apreciat pe piaţa românească, iar ofertele la mâna a doua sunt numeroase, cu preţuri foarte bune pentru ceea ce oferă maşina. 

 

 

8 Comentarii

  1. ccp

    Mda.de cite ori am scimbat masina,m-am oprit si pe la skoda,dar intotdeauna mi s-a parut o masina supraevaluata si cu un design batrinesc…singurul atu ,spatiul interior(la modelele mai noi),dar cum spatiu interior suficient am gasit si la concurenta la preturi mult mai bune ,am sarit de fiecare data peste acest brand..oricum ,propietarii de skoda sa le foloseasca sanatosi

  2. Adi

    Detin Octavia 2 din august 2013, masina de firma, era noua, chiar daca era august 2013, stata prin depozite luni de zile, diesel de 140CP. Eram foarte curios dupa toate review-urile din toate revistele de specialitate in care aceasta masina era super laudata. Din pacate am fost si sunt dezamagit de ea: mare doar afara, interior destul de modest, scaune mici si inguste, pozitie la condus destul de incomoda. Nu are stergator pe spate desi are nevoie la inclinarea lunetei existente! Vizibilitate slaba atat in lateral cat si in spate. Motor: lag de turbo evident, cuplu mare si degeaba, o calci pe coada si derapeaza spatele si intra imediat ESP-ul in actiune. Iarna pe zapada: motor greu pe fata cuplu mare, derapeaza imediat si eventual ramai in zapada. Consum relativ mare in oras, Bucuresti, intre 8,6 si 9. Deja cheia nu mai raspunde la comenzile electronice, jenant dupa juma’ de an! Are un singur mare avantaj: e de firma si nu costa bani!!

  3. Tanasescu

    Salutare, nu pot posta nu știu de ce, îmi apare martorul de supra încălzire, precizez ca am schimbat egr ul cu unul after îmi apare eroarea P1650 și P0226

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)