autovit.ro

Analiză: VW Passat B5 (1996-2005)

VW Passat B5 a reprezentat unul dintre cele mai apreciate modele de clasă medie pe piaţa românească, cu o multitudine de motorizări disponibile, un interior spaţios şi un tren de rulare foarte echilibrat. Lansat în anul 1996, Passat B5 a utilizat aceeaşi platformă tehnică cu generaţia din aceea vreme a lui Audi A4 (care avea să apară peste doi ani) şi a avut parte de un limbaj de desing complet nou. Forma sa aerodinamică a permis ca Passat să aibă un coeficient aerodinamic extrem de bun pentru aceea vreme, de doar 0,27.

La doar un an după lansare, Passat a fost oferit opţional la anumite motorizări (1.8i, 2.8 V6, 1.9 TDI, 2,5 V6 TDI) cu sistemul de tracţiune integrală 4Motion, un Torsen de generaţia a doua, sistem care reprezenta un avantaj enorm deoarece rivalii principali nu ofereau ceva similar (ex. Ford Mondeo sau Opel Vectra). Dacă pentru modelele cu tracţiune faţă puntea spate era semi-independentă, în momentul în care se comanda sistemul 4Matic această era independentă, ceea ce avea beneficii importante în materie de confort, în special pentru pasagerii care călătoreau în spate.

În anul 2001, Passat B5 a primit un facelift care a adus mici modificări ale designului exterior, noi sisteme multimedia pentru interior şi materiale mai bune. Tot atunci, gama de motorizări a fost schimbată, în ofertă fiind introduse atât propulsoare complei noi, cât şi unele revizuite. De-a lungul ciclului de producţie, Passat B5 a fost disponibil cu foarte multe motorizări, disponibile la rândul lor în mai multe versiuni de putere. Cele mai des întâlnite, dar şi cele mai apreciate au fost dieselurile 1.9 TDI. Înainte de facelift acest propulsor a fost oferit cu 90 CP, 110 CP şi 115 CP, iar după facelift au apărut şi versiunile de 100 CP şi de 130 CP. Dieselul V6 de 2,5 litri a fost disponibil cu 150 CP, iar apoi cu 163 CP şi 180 CP. Cea mai bună alegere în ceea ce priveşte motorizările diesel este 1.9 TDI de 130 CP, a cărui producţie a început în anul 2000, ca model 2001. Propulsorul oferea valori foarte bune de putere de cuplu, era foarte economic şi doar uşor zgomotos din cauza sistemului pompe-duse. Motorizările pe benzină sunt şi ele foarte multe, de la 1.6 aspirat, la 1.8 Turbo şi chiar un W8 de 4 litri şi 275 CP pentru versiunea de top.

VW Passat B5 2001Passat B5 a fost apreciată pentru interiorul său de o calitate foarte bună, peste nivelul clasei medii, pentru trebnul de rulare care oferea un nivel de confort bun, dar şi pentru interiorul spaţios şi confortabil chiar şi pentru cinci pasageri. De asemenea, interiorul era foarte bine izolat fonic împotriva zgomotului provenit de la vânt şi de la trenul de rulare.

Din punct de vedere al fiabilităţii cele mai comune probleme era cu braţele suspensiei care trebuia înlocuite de stul de des, mai ales dacă se circula des pe drumuri prost asfaltate. Sunt cunoscute şi probleme avute la cutiile manuale, care cedau. În aceste cazuri, costurile de reparaţie erau foarte ridicate, deci verificaţi cu atenţie cutia de viteze înainte de achiziţie. De asemenea, sistemul electric poate aduce diverse probleme, fiind în capul listei în ceea ce priveşte problemele semnalate. În topul fiabilităţii, cel mai bine se clasează modelele fabricate în anii 2004-2005 pentru care fabrica a rezolvta şi schimbat numeroase componente problematice.

Pentru că este o maşină atât de comună pe drumurile din România, vă invităm să vă spuneţi părerea personală despe modelul VW Passat B5 şi pe site-ul opinii.autovit.ro.

 

23 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)