autovit.ro

Topul mașinilor cu cel mai mic consum și sfaturi pentru un condus economic

În situația în care prețul carburantului rămâne încă destul de ridicat, iar condițiile de trafic de pe drumurile patriei nu încurajează un condus economic, majoritatea cumpărătorilor își doresc să achiziționeze un autoturism cu un consum auto cât mai mic sau să se folosească de trucuri care să-i ajute să facă economie. 

Având în vedere că miturile conform cărora „motorul trebuie încălzit înainte de plecare pentru a reduce consumul, transmisia manuală este mai economică decât cea automată sau un carburant cu o cifră octanică mai mare vine cu un consum mai mic” au fost demontate rând pe rând, de către specialiști, este cazul să ne îndreptăm atenția către acele trucuri care chiar funcționează și care pot contribui la scăderea consumului. 

În cele ce urmează, vom vorbi despre factorii care influențează consumul de carburant al autovehiculului, vom enumera câteva trucuri prin care se poate reduce consumul și vom prezenta cele mai economice modele de masini disponibile pe piață. 

Principalii factori care influențează consumul de combustibil al unei mașini
Trucuri prin care poți reduce consumul de carburant
Mașini cu cel mai mic consum

Principalii factori care influențează consumul de combustibil al unei mașini

Se spune că mărimea motorului și greutatea unei mașini sunt principalii factori cauzatori ai consumului mărit de carburant. Cu toate că această afirmație este adevărată, iar cele mai economice mașini sunt cele din clasa mică, al căror motor are o capacitate cilindrică redusă, există multe autoturisme din clasa mare, cu o motorizare mai mult decât decentă, care oferă un consum mulțumitor. Totuși, pentru a face economie, este important să știm cum să procedăm atunci când crește consumul de carburant al motorului și să identificăm neregulile care duc la această problemă. Printre acestea se numără: 

  • Nereguli la motor: anumite valve înfundate, injectoare pe care s-au depus reziduuri sau filtre neschimbate la timp pot duce la creșterea consumului de combustibil și, de aceea, este nevoie să duci periodic mașina la un service auto, pentru o verificare a motorului;
  • Cauciucuri neconforme/uzate: atunci când folosești alte cauciucuri decât cele indicate în cartea tehnică a mașinii sau anvelopele sunt uzate, tracțiunea va fi afectată, iar motorul va depune un efort suplimentar pentru a pune întreaga mașină în mișcare. De aceea, este important să verifici frecvent gradul de uzură a pneurilor și să te asiguri că anvelopele folosite de tine sunt potrivite pentru modelul de autovehicul pe care îl conduci;
  • Ambreiajul este uzat: atunci când ambreiajul este deteriorat, acesta va face mai greu contact cu plăcuța de presiune, iar consumul de carburant va crește. În cazul în care observi că trecerea dintr-o treaptă de viteze în alta este greoaie sau simți o rezistență prea mare la apăsarea pedalei de ambreiaj, este cazul să faci demersurile pentru înlocuirea acestuia.       

cum reduci consumul de carburant

Trucuri prin care poți reduce consumul de carburant

Chiar dacă ai o mașină bine pusă la punct, ale cărei piese sunt în stare perfectă, te poți bucura de un consum mult mai mic de carburant dacă vei conduce economic și dacă vei învăța să îți exploatezi mașina, astfel încât să obții o eficiență maximă, cu costuri cât mai reduse. Iată cele mai eficiente metode prin care să realizezi acest lucru: 

  • Evită accelerările bruște: ca primă regulă de economisire a combustibilului, este important să eviți plecarea bruscă de pe loc sau accelerarea brutală. Încearcă să urci în viteză constant, atât atunci când circuli în oraș, cât și în afara localității;
  • Exploatează motorul la turația corectă: pentru a te bucura de un consum rezonabil, este important să schimbi la timp treptele de viteză, astfel încât să nu ții motorul supraturat. De asemenea, este important să nu subturezi motorul, întrucât această practică poate genera defecțiuni serioase și foarte costisitoare. Cu toate că turația la care motorul oferă cel mai bun raport performanță-consum diferă pentru fiecare mașină în parte, este necesar să consulți ghidurile de specialitate pentru a o identifica pe cea a autoturismului tău; 
  • Anticipează traficul: accelerările bruște, urmate de frânări, sunt parte a unui stil de condus foarte neeconomic, care generează un consum inutil de carburant. De aceea, este important să înveți să anticipezi toate evenimentele care se petrec în trafic, astfel încât să poți evita frânările bruște, pe care le poți înlocui cu frâna de motor, și să nu exploatezi mașina mai mult decât este necesar. De asemenea, poți păstra o distanță mai mare față de vehiculul dinaintea ta, pentru a avea mai mult timp de reacție și pentru a evita manevrele bruște.

Mașini cu cel mai mic consum

Cu toate că majoritatea persoanelor consideră că doar o mașină din clasa mică poate veni cu un consum redus de carburant, realitatea este cu totul alta. Noile tehnologii apărute pe piață ne pun la dispoziție o mare varietate de autoturisme, din diferite clase, care se pot dovedi extrem de economice din punctul de vedere al consumului. Iată care sunt acestea: 

Citroen C3 Shine 1.5 BlueHDI 100

Citroen C3 Shine 1.5 BlueHDI 100

Cu un design exterior ieșit din comun și cu un habitaclu care combină eleganța cu sportivitatea, Citroen C3 Shine nu dezamăgește nici la capitolul performanță, iar modelul prezentat vine cu un motor care dezvoltă 100 CP. Consumul este de doar 3,4 litri la 100 de km. 

Renault Kadjar 1,2 litri TCe

Renault Kadjar

Un alt model francez, care impresionează prin consumul său mic, este Kadjar 1.2 litri TCe, cu un motor ce dezvoltă 130 CP. Acest SUV impresionează prin gradul de confort pe care îl oferă și prin ținuta de drum, reușind să suplinească de minune lipsa tracțiunii integrale cu funcția Extended Grip, care se poate dovedi utilă în foarte multe situații. Iar consumul de 5,6 litri la 100 de kilometri este mai mult decât mulțumitor, având în vedere că este vorba despre un SUV. 

Skoda Superb 

Skoda Superb

Aflat la limita superioară a clasei medii, Skoda Superb rămâne o mașină extrem de confortabilă și spațioasă, iar motorul 1.4 TSI care dezvoltă 125 CP este suficient de puternic, în ciuda greutății de 1.320 kg a mașinii. Deși este un model de top al producătorului ceh, consumul de 5,3 litri la 100 de kilometri face din Skoda Superb o mașină destul de economică, cel puțin din punctul de vedere al costurilor cu benzina. 

Ford EcoSport ST Line 1.0 Ecoboost

Ford EcoSport ST Line 1.0 Ecoboost

Produs la Craiova, acest SUV vine cu un motor de 1 litru, care dezvoltă o putere de 125 CP. Deși nu are foarte multe extraopțiuni, mașina este dotată cu tot ceea ce ai nevoie pentru o experiență plăcută de condus, iar consumul indicat de producător, de 5,2 litri la suta de kilometri, fac din EcoSport o mașină potrivită pentru traficul din România. 

Mini One 

Mini One

Dacă preferi un design îndrăzneț, o motorizare decentă și un consum bun, Mini One poate fi mașina potrivită pentru tine. Versiunea cu motor de 1,2 litri dezvoltă 102 CP, iar producătorul promite un consum mixt de 4.9 litri la 100 de kilometri parcurși. 

Hyundai Ioniq Hybrid 

Hyundai Ioniq Hybrid

Similar din multe puncte de vedere cu Toyota Prius, această versiune de Ioniq Hybrid vine cu un motor de 1.6 litri care, deși mai mic decât al rivalului său nipon, produce 141 CP, suficienți pentru această mașină de familie. Persoanele care preferă modelele hibrid ar trebui să o aleagă, întrucât acest automobil vine cu un consum fabulos, de doar 3,4 litri la suta de kilometri. 

Dacia Sandero  

Dacia Sandero

Deși nu este dotată cu foarte multe extraopțiuni, iar designul nu este unul ieșit din comun, Dacia Sandero vine cu un preț de achiziție convenabil și un consum de combustibil mulțumitor. Modelul de 0.9 litri TCe, cu 90 de CP, are un consum mixt de 5.0 la 100 de kilometri parcurși. Dacă îți dorești o mașină simplă, ieftină și economică, cu un motor decent, Dacia Sandero poate fi o alegere bună. 

Kia Niro

Kia Niro

Cu toate că nu are un consum la fel de eficient precum Hyundai Ioniq, Kia Niro este un hibrid foarte spațios, cu o motorizare decentă și cu o gamă variată de extraopțiuni, menite să îmbunătățească atât performanța, cât și confortul pasagerilor. În versiunea 1.6 GDI (141 CP), mașina oferă un consum mai mult decât satisfăcător, de 3,8 litri la suta de kilometri. 

Urmează toate sfaturile noastre, pentru a reduce cât mai mult consumul de combustibil și pentru a te bucura de o economie substanțială pe termen lung. Alege o mașină economică, însă ține cont și de preferințele tale legate de confort și performanță, pentru a profita din plin de noile tehnologii apărute pe piață. 

Sursa Foto: Shutterstock 

19 Comentarii

  1. Turky

    Tot in aceasta lista putem mentiona si Mercedes A-Class 1.7 CDI. Avand un motor de 1,7 cmc diesel de 90-95 CP, o lungime de circa 4m, si un cost la modelul din 2002-2003 de aprox. 3000 Euro. Micuta pe dinafara, mega spatioasa pe interior, echipat cu de toate bune (scaune incalzite, climatic, 4 geamuri electrice, insertii mahon, Siroco pe motorina etc etc )are un consum real mediu de 4,4litri/100 km (5litri urban, 3,8 litri extraurban). Spatiul interior net superior oricarui model prezentat mai sus si o fiabilitate buna din punctul meu de vedere ( rulat 50.000 km intr-un an jumate doar cu motorina si consumabile, avand la bord peste 200.000 km).Perfect pentru masina de oras, relativ usor de parcat cu ea. N-a fost alegerea de suflet dar comparat cu Corsa 1.3 prezentat mai sus (am detinut una inaintea Mercedesului) net superior din toate punctele de vedere. Iar cine a avut Opel sigur si-a dat seama ca reparatiile nu-s scumpe dar dese.

  2. Marius

    Toyota Yaris 1,4 Diesel 2004-2005 DWD 😉
    Mers normal in afara orasului 3l/100 km
    Oras 4,5 – 4,7

    • avanti

      3 l la 100 k????
      Esti sigur?
      Poate in cadere libera!

      • marinelul

        Vad comentarii pe dinafara pe aici. Nici nu stiu daca sa comentez.
        Skoda Octavia 2 diesel motor 2 litri consuma sub 4/100 la peste 100 la ora. 7,5 in oras.
        Insa daca stai sa compari Fabia cu Mercedes A class, indiferent de an … Inseamna ca ai si cunostinte vaste si clasa in domeniu.

  3. Andrei

    nu stiu de unde veniti cu consumurile astea… dar din toate A Klasse 4,4l/100km mediu mi se pare o minciuna! Fabia cu 1,6diesel din 2012 – 5,8 afara si 8 bucuresti. deci mercedesul ala din 2001 cu 200k la bord nu are cum. cum de altfel nici corsa sau polo nu vor scoate sub 6/100 in bucuresti niciodata, decat daca circuli noaptea.

    • YoIONUTZ

      Pfff……. da numa k.k.t-ul ala de bukales e ”oras” in RO? nu de alta da vad ca tare va ofticati… si sariti cu expresia ”in Bucuresti niciodata” …. eat shit &die

      • cado

        logan 1.4 gpl, in Milano, la orice ora, trafic superior Bucurestiului,9 litri gplx 0,57 euro, adica echivalent a 3,66 l motorina. Respect!

  4. ionut

    audi a2 diesel sta cel mai bine la consum.

  5. Turcu Catalin

    Notati-va….. OPEL Corsa B 1.0 12V 5% urban 3,8% extra

  6. Saragea

    Cred ca romanul e singura natie ce scoate consumuri de genul, cum naiba ca si producatorul in testele lui, da un consum mai mare, dar romanul scoate consum 3%, neavand autostrazi, deci nu poti merge constant, mereu depasesti un tir, o caruta, curba, groapa etc

  7. onlien24hh

    asa sa stricat treaba……
    ne uitam la 2L si dupa mergem la turci dupa pompe.

  8. Simion Andrei

    Ford Fusion 1.6 TDCI = Consum mixt 4,8
    =Extra-Urban 3,9
    =Urban 5,6

  9. Simion Andrei

    Ford Fusion 1.4 TDCI ….68 hp
    Consum mixt=4,2
    Extra-Urban=3,6
    Urban=5,1

  10. Dogaru

    Mesjul cu logan ul prin Roma m i se pare cea mai tare comparatie ,gpl cred ca urmatoarea masina va fi pe benzina gpl mai ieftinasi mai putin poluanta.

  11. GIGI

    PASSAT 2L 110CP euro5 daca mergi normalpus pe pilot la80km cu a 5 traseu normal fara dealuri foarte mari mers constant,fara carute sau alte obstacole,consum in afara 4—4,2%. normal daca turezi motorul la3–4000 ,creste consumul.consumul la aceeasi masina consumul mixt la 4000 km este de 5,8% dar aici este luat in calcul inclusiv motorina care este consumata dimineata 2-5 minute de cand o pornesti si pana pleci la drum.la un condus normal de 2-3000 turatii, cateodata mai merg si la consum,adica subturata14-1800 rotatii/minutca sa ma pot lauda cu un consum de 4%, dar numai cateodata.consumul mixt ,condus normal este de 5,2—5,5% ,

  12. Victoria Galfi

    imi doresc sa cumpar o masina nu prea mare cu consum mai mic si nu mai veche se 2010 pe benzina la un pret intre 1000-2000 Sa aiva 5 usi.Masina visurilor meleChiar si SecandhensIn judetul Sibiu Multumesc de intelegere.

  13. George

    Seat Ibiza Ecomotive 2012, 1,2 diesel, 4,2 % consum mixt… 🙂

Lasă un răspuns la Fan Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)