autovit.ro

Analiză: Audi A6 (2004-2011)

Cea de-a treia generaţia a lui Audi A6 a fost lansată în anul 2004, a crescut în dimensiuni faţă de generaţia anterioară şi a adus o serie tehnologii noi, printre care amintim sistemul multimedia MMI (Multi Media Interface) sau sistemul de injecţie directă la motoarele pe benzină, denumit FSI (Fuel Stratified Injection). Audi A6 a fost oferit în două versiuni de caroserie, sedan şi break (din 2005) şi a fost disponibil cu tracţiune faţă sau tracţiune integrală (Torsen). Din anul 2006 a fost oferit şi modelul A6 Allroad, care este derivat din Avant şi propune o serie de sisteme adaptate pentru un comportament mai bun în teren accidentat. Unul dintre atuurile care au adus un plus important faţă de concurenţa directă a fost interiorul foarte bine finisat, în care atenţia la detalii şi calitatea materialelor era peste media clasei. Mai mult, Audi A6 era foarte spaţios chiar şi dacă vorbim de cinci pasageri şi se conducea plăcut pentru dimensiunile impozante ale caroseriei. Alături de micile ajustări care au existat aproape în fiecare an, Audi A6 a primit un facelift major în anul 2008. În materie de design schimbările nu au fost prea importante şi doar farurile cu lumini de zi LED şi stopurile cu LED au adus o imagine nouă. La interior au fost oferite texturi noi şi materiale mai plăcute. Alături de gama nouă de motoare, din punct de vedere mecanic, cea mai importantă noutate a fost reprezentată de schimbările aduse sistemului de tracţiune integrală quattro. Dacă până înainte de facelift acesta transmitea cuplul către punţi în raport 50/50 faţă/spate, după facelift acesta a fost setat pentru a transmite puterea 40/60 faţă/spate pentru a reduce caracterul subvirator şi a imprima un comportament mai dinamic. În plus, motoarele pe benzină au primit toate injecţie directă, iar dieselurile au trecut toate la sistemul common-rail.

Audi A6 2009 spateAudi A6 – gamă de motorizări

Este important de ştiu că motoarele mari pe benzină au un consum destul de ridicat şi aduc costuri de întreţinere destul de mari. Astfel, recomandarea noastră merge spre motoarele diesel sau spre cele pe benzină, dar cu patru cilindri. Înainte de facelift, Audi A6 a avut trei motorizări diesel, disponibile în patru versiuni de putere: 2.0 TDI (140 CP), 2.7 TDI (163 CP şi 180 CP) şi 3.0 TDI (224 CP). După facelift, au apărut în gamă 2.0 TDI (140 CP şi 170 CP, ambele cu CR), 2.7 TDI (190 CP) şi 3.0 TDI (240 CP). Propulsoarele 2.0 TDI sunt foarte economice şi au costuri de întreţinere corecte, impozitul (180 lei anual) şi asigurările fiind mici. În ceea ce priveşte motoarele pe benzină recomandăm 2.0 TFSI (170 CP, înainte şi după facelift)) sau pentru cei care caută mai mult rafinament şi prestaţii dinamice excelente 3.0 TFSI (300 CP, doar după facelift). În funcţie de motorizare, Audi A6 a fost disponibilă cu trei tipuri de cutii de viteze: manuală cu 6 trepte, automată cu 6 trepte şi CVT cu 7 trepte simulate.

Audi A6 – întreţinere şi fiabilitate

În cazul motorizării 2.0 TDI, costurile pot fi cel mai bine ţinute sub control, deoarece aceasta este una foarte comună, iar piesele de schimb au preţuri accesibile. La motoarele mari, în special la cele pe benzină, consumul este ridicat, iar întreţinerea devine şi ea mult mai costisitoare. Din punct de vedere al fiabilităţii, Audi A6 a fost considerat un model fiabil dar, de-a lungul timpului, au fost semnalate: probleme la sistemul de climatizare (peste 25% din maşini au fost afectate), consum de ulei ridicat la diesel, probleme la sistemul electronic (circa 40% din maşini afectate). Acestea nu sunt însă probleme vitale, astfel încât A6 intră, cu uşurinţă, în categoria maşinilor considerate foarte fiabile.

39 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)