autovit.ro

Analiză: Nissan Qashqai (2007-2013)

Nissan Qashqai este unul dintre cele mai de succes SUV-uri compacte ale ultimlor ani şi este catalogat de Nissan ca fiind un crossover, adică un automobil mai apropiat de nevoile zilnive, mai dinamic şi mai eficient decât un SUV veritabil. Totuşi, Qashqai este prezent în segmentul compact al SUV-urilor, unde este în competiţie directă cu modele precum VW Tiguan sau Ford Kuga., dar şi cu modelele japoneze Toyota RAV4 şi Honda CR-V. Qashqai  este construit pe aceeaşi platformă cu modelul X-Trail.

Crossover-ul celor de la Nissan a fost oferit cu tracţiune faţă sau opţional, pentru anumite motorizări, cu tracţiune integrală. Aceasta poate funcţiona într-un mod eficient 2WD, în care puntea spate este decuplată de la transmisie sau în modul Auto, în care tracţiune este gestionată inteligent, în funcţie de condiţiile de drum. În plus, există modul Lock, în care diferenţialul central este blocat în raport fix, pentru situaţii de drum cu aderenţă redusă.

În anul 2008, Qashqai a primit o versiunea nouă care s-a numit Qashqai+2, mai lungă cu 211 mm (4,53 metri), care oferea un al treilea rând de locuri, astfel încât dispunea de şapte locuri la interior. În anul 2010, crossover-ul a primit primul facelift, care a adus elemente exterioare restilizate, faruri noi, stopuri cu LED, dar şi un interior cu un nou afişaj pentru computerul de bord şi ESP standard pentru toate versiunile.

qashqai spate

Qashqai are un tren de rulare care oferă mult confort, este plăcut la conducere şi reprezintă o alternativă bună pentru familii la un hatchback compact. Datorită caroseriei mai înalte ruliul este prezent  într-un mod sensibil în viraje, dar comportamentul dinamic este corect pentru un SUV cu aceste dimensiuni. Doar direcţia poate fi criticată, din cauza demultiplicării mari şi a lipsei de feedback pentru şofer. În spate, pasagerii mai înalţi pot avea probleme cu spaţiul la nivelul capului. Modularitatea este foarte bună, iar portbagajul spaţios. În momentul lansării, Qashqai a fost testat pentru punctajul EuroNCAP şi a obţinut cinci stele pentru protecţia pasagerilor.

Nissan Qashqai – gamă de motorizări

În primă fază, Qashqai a fost oferit cu patru motorizări, două diesel şi două pe benzină. Motoarele pe benzină erau 1.6i (115 CP) şi 2.0i (140 CP), iar cele diesel 1.5 dCi (105 CP) şi 2.0 dCI (150 CP). În anul 2011, dieselul de 2 litri a fost scos din gamă şi înlocuit de o nouă unitate, de 1,6 litri şi 130 CP, mult mai eficientă şi mai rafinată. Dieselul 1.5 dCi este o soluţie bună pentru Qashqai, pentru că este foarte economic, însă nu trebuie să aveţi aşteptări ridicate din punct de vedere dinamic. Evident, recomandarea merge spre noul diesel de 1,6 litri, însă preţurile pentru maşinile second-hand sunt mai ridicate şi disponibilitatea redusă. Motoarele pe benzină sunt lipsite de cuplu (ambele sunt aspirate) şi reprezintă o alternativă pentru cei care caută mai mult rafinament. La acestea, trebuie ştiut că valorile de consum pot fi destul de ridicate, în special în traficul din oraş.

qashqai interiorNissan Qashqai – fabilitate şi întreţinere

Din punct de vedere al întreţinerii, Qashqai nu aduce costuri foarte mari pentru reviziile curente. Crossover-ul nipon nu a avut parte nici de probleme de fiabilitate grave, însă posesorii au semnalat anumite deficienţe în exploatare. Cele mai multe plângeri vin de la faptul că suspensia spate scoate un zgomot deranjant, iar această problemă nu poate fi rezolvată decât prin schimbarea amortizoarelor spate. Anumiţi proprietari au avut probleme cu uzura rapidă a ambreiajului, iar alţii s-au plâns de interiorul nu foarte bine închegat care, în mers, produce zgomote deranjante.

 

42 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)