autovit.ro

Analiză: Peugeot 307 (2001-2008)

Compacta producătorul francez Peugeot a fost lansată în anul 2001 şi a concurat în segment alături de modele precum Opel Astra H, Ford Focus sau VW Golf. Peugeot 307 este succesorul lui 306, faţă de care este mai mare ca dimensiuni exterioare şi interioare, însă utilizează acceaşi platformă, dar revizuită. Designul lui 307 a fost extrem de îndrăzneţ la vremea lui şi a preluat elemente pe care Pininfarina le-a propus pentru modele precum 205 sau 406. Un aspect inedit la 307 este faptul că plafonul său este poziţionat mai sus decât la alte compacte, la o înălţime ce îl situează între segmentul compact clasic şi un monovolum din aceeaşi clasă.

Deşi Peugeot 307 a fost apreciat pentru modul cum arată, el nu era prea spaţios pe bancheta din spate, iar trenul de rulare setat destul de rigid nu asigura o ţinută de drum foarte sportivă şi nici prea mult confort. Totuşi, în anul 2002, 307 a câştigat titlul de maşina anului în Europa, cea mai important distincţie din cariera compactei franceze. Peugeot 307 a fost oferit în patru versiuni de caroserie: hatchback (cu 3 şi 5 portiere), SW (break), coupé-cabriolet (cabrio) şi sedan (doar pentru anumite pieţe).

În anul 2005, 307 a primit un facelift care a schimbat elemente de design şi a îmbunătăţit anumite sisteme şi motorizări. Cea mai evidentă modificare a avut loc la partea din faţă, unde grila a fost repoziţionată şi redesenată pentru a fi mult mai mare, în stilul celei prezentate la 407.

Peugeot 307 exterior spatePeugeot 307 – gamă de motorizări

Înainte de facelift, 307 a fost disponibil cu şase motorizări: 1.4i (75 CP), 1.6i (110 CP), 2.0i (140 CP), 1.4 HDi (68 CP) şi 2.0 HDi (90 CP şi 110 CP). După facelift, în gamă au apărut noi motorizări, care au luat locul unora dintre cele vechi: 1.4i (90 CP), 1.6 HDi (90 CP şi 110 CP) şi 2.0 HDi (136 CP). Cele mai întâlnite motorizări pe piaţă noastră sunt 1.4i sau 1.6 HDi. Dieselul este rafinat şi extrem de economic şi este potrivit pentru masa şi dimensiunile lui 307, cu valori bune de cuplu.

Peugeot 307 – fiabilitate şi întreţinere

Deşi este un model care nu necesită costuri ridicate pentru întreţinere, 307 nu s-a dovedit a fi prea fiabil. Astfel, cei mai mulţi dintre utilizatori se plâng de repetatele probleme care apar la trenul de rulare, dar şi de materialele din interior care se degradează destul de repede. Rar apar probleme la turbinele de la 1.6 HDi, dar şi la panoul de instrumente care nu mai funcţionează. Din anul 2002, Peugeot 307 a fost unul dintre modelele cu cele mai multe rechemări oficiale, peste 15, care au variat de la scurgeri de carburant la probleme cu pornirea sau prinderea centurilor de siguranţă. De aceea, este foarte important să verificaţi că acestea au fost efectuate la un dealer autorizat.

 

 

67 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)