autovit.ro

Analiză: BMW X5 E70 (2007-2013)

Cea de-a doua generaţie a lui BMW X5 a reprezentat un progres semnificativ în evoluţia SUV-ului bavarez. În primul rând, caroseria este sensibil mai mare, fiind mai lungă (cu 165 mm) şi mai lată (cu 60 mm), iar ampatamentul este şi el mai mare cu 110 mm. Astfel, faţă de prima generaţie, X5 a fost oferit în premieră cu opţiunea de a fi echipat cu al treilea rând de locuri, care culisau din podeaua portbagajului (destul de înghesuite totuşi, mai potrivite pentru copii). Alte schimbări majore sunt reprezentate de renunţarea completă la cutia de viteze manuală, integrarea sistemul iDrive în serie, dar şi de introducerea unor echipamente indisponibile până în acel moment, precum barele stabilizatoare active, trenul de rulare adaptiv sau head-up display-ul.

Interiorul a fost complet nou, iar exteriorul, deşi are elemente similare cu vechea generaţie, a fost redesenat integral. X5 a fost proiectat pentru a fi extrem de dinamic pe şosea şi, în ciuda dimensiunilor impozante şi a greutăţii de peste 2 tone, SUV-ul bavarez se conduce foarte agil şi propune un nivel foarte ridicat de tracţiune. Totuşi, deşi trenul său de rulare este mai rigid ca la alte modele din segment, confortul este foarte bun.

În anul 2010 (ca model 2011), X5 a primit un facelift important, în care designul exterior a fost revigorat, materialele de la interior s-au schimbat şi au fost aduse în gamă noi echipamente opţionale. Mai important, gama de motorizări a fost revizuită, toate motoare disponibile fiind cu injecţie directă şi supraalimentate cu turbo. Tot atunci, pentru anumite motorizări, a fost oferită şi cutia de viteze automată cu 8 trepte.

BMW x5 2011 exterior spateBMW X5 – gamă de motorizări

Motorizările pe care le-a propus X5 au avut toate o cilindree care pornea de la 3 litri. Astfel, versiunile pe benzină au fost: 3.0si (2007-2008, 272 CP), xDrive30i (2009-2010, 272 CP), xDrive35i (2011-2013, 306 CP), 4.8i (2007-2008, 355 CP), xDrive48i (2009-2010, 355 CP), xDrive50i (2011-2013, 408 CP) şi X5 M (2010-2013, 555 CP).

La capitolul dieselul opţiunile au fost: 3.0d (2007-2008, 235 CP), xDrive30d (2009-2010, 235 CP), xDrive30d (2011-2013, 245 CP), 3.0sd (2007-2008, 286 CP), xDrive35d (2009, 286 CP), xDrive40d (2010-2013, 306 CP), M50d (2013, 381 CP).

Pentru că este un SUV de dimensiuni mari, X5 se potriveşte mult mai bine cu un motor diesel care oferă cuplu mare încă de la turaţii joase. Astfel, cele mai multe din ofertele de pe piaţa de SH de la noi sunt diesel. Indiferent de versiunea de putere, motorul de 3 litri este rafinat şi se descurcă excelent din punct de vedere dinamic, fără să consume prea mult. Versiunile pe benzină nu sunt prea economice.

BMW X5 – fiabilitate şi întreţinere

BMW x5 2011 interior

X5 este un SUV foarte scump de întreţinut, fie că este vorba de întreţinerea curentă sau de înlocuirea unor piese. De exemplu, chiar şi anvelopele run-flat sunt foarte scumpe, astfel încât este bine să le verificaţi cu atenţie la cumpărare. De asemenea, verificaţi şi unghiul de fugă pentru a nu uza anvelopele noi. În ceea ce priveşte fiabilitatea, X5 s-a dovedit un model solid, despre care însă s-au raportat diverse probleme. Printre ele apar chiar şi cedări ale motorului, însă acestea sunt doar excepţii. Mai comune sunt relatările despre calitatea slabă a unor materiale din interior (produc zgomote în timp), probleme cu anumiţi senzori, consum mare de ulei la motorul de 3 litri pe benzină sau sistemul Bluetooth care nu se conectează corect tot timpul.

 

28 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)