autovit.ro

Analiză: Volvo XC90 (2002-2014)

Volvo XC90 este primul SUV din istoria mărcii Volvo şi s-a fabricat începând cu anul  2002, însă specificaţiile au fost doar ca model 2003, acesta fiind primul an pentru care se găsesc modele pe piaţa de second-hand. Producţia a fost realizată în fabrica mărcii din Torslanda, Suedia. Volvo XC90 are o lungime de 4,80 metri şi este oferit cu o configuraţie cu cinci sau cu şapte locuri, doar cu tracţiune integrală, fiind concurent direct pentru modele precum BMW X5 sau Mercedes ML.

Principalele calităţi ale lui Volvo XC90 sunt aduse de faptul că este un model foarte confortabil, oferă un spaţiu interior generos, chiar şi pentru ultimul rând de scaune şi propune soluţii foarte inteligente pentru modularitate, pentru accesul în spate, dar şi numeroase spaţii pentru depozitare. Totuşi, nu căutaţi sportivitate la XC90, deoarece chiar şi versiunile puternice nu oferă o ţinută de drum care să satisfacă nevoile în acest sens. Însă, XC90 are un comportament foarte bun în teren accidentat, chiar dacă este un model premium şi nu se pretează la off-road greu.

Din punct de vedere al siguranţei, XC90 este un model care se comportă extrem de bine, tot designul şi platforma fiind dezvoltate pentru ca, în cazul unui impact, maşina să se descurce exemplar.Volvo XC90 2006 interior

În anul 2007, XC90 a trecut prin prima operaţiune de facelift care a revizuit anumite elemente de caroserie, a propus mici schimbări la interior, a adus în gamă echipamente noi, dar şi propulsoare mai eficiente, cu tehnologie nouă. După aceast facelift, XC90 a primit noi actualizări în gamă pentru modelul anilor 2009, 2010 şi 2012.

Volvo XC90 – gamă de motorizări

Gama de motorizări pentru XC90 cuprinde propulsoare cu 5, 6 sau 8 cilindri, dar în România cele diesel sunt cel mai des întâlnite. Peopulsorul diesel a avut cilindreea de 2,4 litri, 5 cilindri în linie şi a fost oferit în mai multe variante de putere: 163 CP, 185 CP şi 200 CP. Totuşi, pe piaţa noastră de second-hand există şi modele echipate cu motorul 2.5 Turbo, tot cu cinci cilindri, care are o putere de 210 CP. Acesta este rafinat, foarte plăcut, se aude sportiv, însă trebuie să vă aşteptaţi la valori de consum destul de mari.

Volvo XC90 – întreţinere şi fiabilitate

Fiind un model premium, XC90 necesită costuri ridicate pentru întreţinerea uzuală. Piesele de schimb sunt scumpe, iar reviziile periodice sunt similare altor modele din clasă, precum BMW X5 sau Mercedes ML. În general, SUV-ul suedez este considerat un model foarte fiabil, însă este foarte important ca acesta să fi fost întreţinut corect. De aceea, verificaţi cu atenţie actele maşinii şi caietul de service. În plus, puteţi verifica pe o platformă semne provenite de la off-road, care uzează foarte mult articulaţiile unei maşini. În cazuri rare, au fost semnalate probleme cu transmisia automată la benzină şi injectoare nefuncţionale la propulsoarele diesel.

3 Comentarii

  1. Alin

    Am si eu o problema.
    Din mers mi sa stins bordul si mia rămas tot blocat.
    Nu mai merge nici scaunul la sofer nici aerul conditionat si nici oglinzile sa le închid.
    Dacă mă poate ajuta cineva cu un raspuns.
    Volvo xc90 din 2005

    • Seres

      Am avut si eu probleme cu ceasurile de bord la un XC 90 din 2003 si le-am trimis in Bucuresti la niste meseriasi in Volvo si a trecut deja 1 an si nu am mai avut probleme cu ele

    • Ben

      Salut Alin,
      Radioul funcționează bine? Nu ai avut probleme cu el? Mie, un Volvo Xc 90 din 2003, mi-a dat dureri de cap enorm cu problema pe care o semnalezi tu. Am dus mașina la toți mecanicii posibili până când le-am cerut să anuleze radioul care îmi facea probleme uneori. Din cauza unui radio care este un calculator în sine, informația nu mergea mai departe. Îți vine să crezi sau nu, dar am rămas fără 4×4, abs, esp, clima, ceasuri în bord, luminile se aprindeau automat indiferent de poziția butonului de lumini. O teroare! După ce am anulat radioul și am făcut o punte în mufa acestuia pentru a permite transferul informației necesare pentru ceasuri, abs și toate cele, totul a funcționat ca la carte.
      PS: nu te lăsa fraierit de electroniști ce îți promit repararea radioului sau sa nu cumva sa îți cumperi unul SH. Nu se rezolvă problema, dar în cele din urmă decizia este a ta.
      Dacă ești din Brașov, sau ai drum prin Brașov, te pot ajuta cu puntea respectivă ca să nu mai ai probleme cu ceasurile.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)