autovit.ro

Analiză: Toyota RAV4 (2000-2005)

Toyota Rav4 este unul dintre cele mai cunoscute SUV-uri de dimensiuni compacte din lume. Rav4 a avut mereu o clientelă majoritar feminină, dar este un SUV polivalent ce poate fi folosit cu probleme atât în oraș cât și pe un drum de macadam de la munte. La noi în țară cea mai populară este generația a doua a SUV-ului japonez, cea fabricată între anii 2000 și 2005.

Toyota Rav 4 este SUV-ul care a deschis apetitul europenilor pentru crossovere compacte. Mașini mai înalte, cu tracțiune integrală care să ofere mai multă siguranță pasagerilor plus un portbagaj generos. În același timp, consumul de carburant era similar cu cel al unei mașini normale. Toyota a identificat această nișă și a lansat în 1994 modelul Rav4 atât în Japonia cât și în Europa. Ajuns apoi și în America, Rav4 avea să devină un succes aproape instantaneu. Prima, generație, bazată pe modelul Corolla, s-a fabricat între 1994 și 2000 atât în variantă cu trei cât și cu cinci portiere. Publicul feminin a apreciat imediat acest tip de automobil și a devenit rapid favorită printre doamnele care își doreau un automobil mai înalt față de o berlină sau un hatchback clasic.

Un SUV compact apreciat

toyota_rav4_5-door_39Astăzi, Toyota Rav4 a ajuns la a patra generație și se bucură în continuare de aprecierea generală a publicului. Uitându-ne în spate, am ales generația a doua pentru analiza de zi, un model care a fost extrem de apreciat și la noi în țară. Cu un design mai atractiv și păstrând ambele variante de caroserie, Rav4 II avea să atragă clienți noi către marca japoneză. A doua generație păstra roata de rezervă amplasată pe portiera din spate, portieră ce se deschide în lateral și nu în sus ca un hayon clasic. La capitolul motorizări, generația a doua Toyota Rav4 venea echipată cu motoare pe benzină de 1.8 sau 2.0 litri plus un turbodiesel de 2.0 litri. A doua generație a venit și cu o suspensie upgradată care a adus și o ținută de drum superioară primei generații. Toyota Rav4 II se conducea aproape ca un hatchback mai mare datorită suspensiei bine reglate și direcției precisei. Nu este de neglijat nici latura practică a unui SUV ca Rav4, portbagajul fiind mare, iar spațiul pe bancheta din spate este suficient. Bancheta culisează pentru a putea obține mai mult spațiu pentru pasageri sau bagaje, după nevoie. Modelele cu trei portiere arată cel mai bine, dar latura practică este sacrificată. Este mai greu să ajungi la locurile din spate. În 2003, Rav4 a primit un facelift vizual.

Fiabilitate excelentă

Deși este un automobil cu tracțiune integrală permanentă, multe exemplare nu au părăsit niciodată asfaltul și oricum nu este un model gândit pentru off-road extrem. Cel mult, poate parcurge fără probleme un drum de macadam. Dacă ar fi să alegem dintre motorizările ce au fost disponibile pentru această generație a modelului Rav4, prima variantă ar fi motorizarea diesel D4-D de 2.0 litri și 115 CP, dar acest motor poate fi zgomotos la viteze ridicate. O variantă mult mai rafinată este puternicul motorul pe benzină de 2.0 litri și 150 CP, dar acesta aduce și un consum de carburant ceva mai ridicat. Ca de obicei, Toyota a produs un model fiabil și în general nu au existat mai probleme tehnice. Izolat au fost raportate probleme la partea electrică și la cutiile de viteze. Pe modelele cu motor diesel din primii ani de fabricație au existat și probleme la ambreiaj, dar acesta a fost de obicei înlocuit în garanție. O altă parte mai puțin plăcută este faptul că, datorită fiabilității, majoritatea exemplarelor disponibile pe piața second hand au rulaje mari. Prețurile pentru un exemplar Toyota Rav4 II cu rulaj între 100.000 și 200.000 km variază între 3.500 și 7.800 euro.

 

44 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)