autovit.ro

Analiză: Ford C-Max (2003-2007)

A doua generație a modelului Ford Focus a fost derivată și într-un monovolum compact numit C-Max. Deși avea o silueta mai înaltă, păstra dinamica ireproșabilă a modelului compact cu care se înrudea. Ulterior, C-Max a devenit un model de sine stătător, cu un succes demn de luat în seamă în țările din Europa.

Ford a deschis ușa segmentului monovolumelor compacte în anul 2003. În acel an, Ford deriva modelul Focus de generația a doua într-un monovolum cu cinci locuri ce purta numele de Focus C-Max. Publicul avea să îl rețină sub numele de C-Max, iar Ford avea să păstreze acest nume simplu și pentru generațiile următoare.

Ford Focus C-Max a venit pe lume în anul 2003, iar platfoma folosită era comună cu Ford Focus MkII și Mazda5. Cu o siluetă mai înaltă față de Focus-ul hatchback, dar cu multe elemente de design comune în special în partea din față, Ford Focus C-Max oferea suficient spațiu pentru cinci pasageri. Spre deosebire de alte monovolume din clasa compactă, Ford a preferat portierele clasice, în locul celor glisante deoseori întâlnite în acest segment. Poziția la volan este mai înaltă față de Focusul normal, iar acest lucru oferă o mai bună vizibilitate asuprea traficului. Suspensia este comună cu cea a modelului Focus II și asta se simte pe viraje și drumuri de munte, ținuta de drum fiind excelentă.

Gama de motorizări

Ford-Focus_CMax_2003_1600x1200_10Gama de motorizări era comună cu cea întâlnită sub capota modelului Focus II, începând cu clasicul propulsor de 1.6 litri benzină de 100 CP, urmat apoi de 1.6 Ti-VCT de 115 CP, 1.8 de 127 CP și 2.0 litri de 147 CP. În zona diesel, gama de motorizări începea cu motorul 1.6 TDCI de 90 CP și 110 CP, urmat de 1.8 TDCI de 115 CP și 2.0 TDCI de 140 CP. Motoarele pe benzină sunt rafinate și oferă performanțe decente, dar consumul de carburant poate deveni ridicat atunci când mașina este încărcată sau este folosită predominant în oraș. De aceea, pentru Focus C-Max este de preferat un propulsor diesel. TDCI-ul de 1.6 litri este ok, dar pentru performanțe ceva mai bune este de preferat motorul diesel de 1.8 sau chiar cel de 2.0 litri.

Probleme cunoscute

Atenție însă la achiziționarea unui exemplar de pe piața second-hand, datorită calităților dovedite la drum lung, majoritatea exemplarelor disponibile au rulaje impresionante de peste 150.000 km. De asemenea, au fost raportate probleme la frâna de parcare electrică și la motorașul pentru ștergătoare. Aceste elemente trebuie testate înainte de achiziționare. Mai mult, la interior modelul C-Max tinde să aibă o serie de zgomote și “greieri”, așa că un test drive este obligatoriu înainte de achiziționare.

În 2007, monovolulmul compact a trecut printr-un facelift important, iar numele a fost modificat în Ford C-Max. În acestă formulă a rămas pe piață până în 2010. Pe piața second-hand din România, un Ford Focus C-Max poate fi achiziționat pentru o sumă ce variază între 2.500 și 5.000 euro.

60 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)