autovit.ro

Analiză: Subaru Legacy IV (2003-2009)

Dacă Impreza este cel mai cunoscut și căutat model Subaru, Legacy este preferatul celor care își doresc un automobil mai mare și mai confortabil de la constructorul japonez. Legacy a fost primul model Subaru care a primit un motorizare diesel, după ce pentru foarte multă vreme, japonezii nu au oferit o alternativă în acest segment.

Sedan-ul japonez de clasă medie este o apariție elegantă. Iar datorită sistemului de tracțiune integrală, Legacy oferă și o ținută de drum de invidiat dublată de o suspensie fermă care favorizează un stil de condus sportiv. Chiar dacă suspensia esta mai fermă ca ala alte automobile din segment, asta nu înseamnă că devine incomfortabilă. Mai puțin plăcut este feelingul resimțit în volan. Deși direcția este precisă și comunicativă, asistarea este extrem de ușoară, mai ales la viteze mari. Subaru a fost pentru multă vreme un specialist al motoarelor pe benzină cu arhitectură boxer. Însă, odată cu introducerea acestui model în Europa, Subaru a înțeles că nu poate exista pe această piață fără un propulsor diesel. Spre deosebire de alți rivali din Japonia care au prefeerat să împrumute motoare diesel de la alți constructori, Subaru și-a dezvoltat propriul propulsor și a folosit din nou arhitectura care l-a consacrat. Legacy devenea primul model care putea fi achiziționat cu noul Boxer Diesel. Acest motor are o capacitate cilindrică de 2.0 litri și dezvoltă 150 CP. Consumul de carburant este redus, iar sunetul motorului este aparte tocmai datorită faptului că cei patru cilindri sunt amplasați orizontal.

Trei motorizări boxer benzină și un diesel

subaru-legacy-9Alternativa pentru motorul diesel sunt trei motorizări pe benzină de capacitate mare care oferă performanțe excelente, dar sunt secondate de un consum de carburant mare. Se poate alege între motoare boxer de 2.0, 2.5 sau chiar 3.0 litri. Dintre acestea, motorul de 2.0 litri este suficient de puternic dacă ne dorim un Subaru Legacy pe benzină. Acesta oferă cel mai bun raport consum/ performanțe și ar fi alegerea noastră în abesența variantei diesel. Majoritatea exemplarelor Legacy de la noi din țară sunt bine dotate, Subaru preferând să vândă mașini echipate cu majoritatea sistemelor necesare. La interior, spațiul nu este foarte mare, mai ales pentru cel de la volan și acest lucru este cauzat de tunelul înălțat al transmisiei. Șoferii cu gabarit mai mare își vor găsi mai greu locul la volanul unui Legacy. În spate, însă, pot călători foarte confortabil chiar și trei pasageri, iar portbagajul are un volum suficient de mare pentru nevoile unei familii normale.

La achiziția unui Legacy de pe piața second-hand este importantă verificarea istoricului de service. Subaru nu a avut o istorie prea fericită pe piața românească și mulți clienți s-au ferit de service-ul oficial Subaru. În plus, modelele puternice au fost supuse cu siguranță unui abuz zilnic, deci o verificare completă se impune înainte de achiziționare. Deși Subaru are o reputație bună la capitolul fiabilitate, Legacy a făcut excepție la acest capitol fiind raportate probleme la motor, la sistemul de răcire sau la pompa de benzină.

Pe Autovit.ro putem găsi o serie de exemplare ale modelului Subaru Legacy iar prețurile de achiziție sunt situate între 5.200 și 9.000 euro.

 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)